عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 29 / 5 / 1393
بازدید : 1128
نویسنده : خورشید

بهنوش بختیاری عجیب تر از همیشه!+عکس

 
بهنوش بختیاری عجیب تر از همیشه!+عکس
 
منبع:تجلیل 


:: موضوعات مرتبط: بهنوش بختیاری , ,
:: برچسب‌ها: بهنوش بختیاری-عکس جدید بهنوش بختیاری ,
تاریخ : جمعه 29 / 5 / 1393
بازدید : 816
نویسنده : خورشید

برای داشتن پوستی بدون آکنه، این موارد را رعایت نمایید

mahsho acn

مه شو: در این مقاله به بیان مواردی می پردازیم که با رعایت آنها می توانید از شدت آکنه بکاهید و یا حتی از بروز آن پیشگیری نمایید:

۱- اصلاح صحیح صورت:

اصلاح صورت باعث ایجاد آکنه نمی گردد اما می تواند پوست را حساس کرده و موجب خارش وتشدید آکنه شود. با رعایت مواردی در هنگام اصلاح صورت می توانید از بروز این مسآله پیشگیری نمایید. به عنوان مثال، به جای تیغ از ماشین اصلاح استفاده کنید. هنگام اصلاح، هرگز جوش ها را از بین نبرید. با استفاده از آب ولرم و صابون ، پوست خود را از خشکی درآورید تا جوش ها از بین نروند. همیشه از تیغ تیز استفاده نمایید. صورت خود را آرام اصلاح کنید.

۲- پرهیز از آفتاب:

بسیاری بر این باورند که آکنه با آفتاب بهبود می یابد اما جالب است بدانید که آفتاب گرفتن موجب بروز آکنه و یا تشدید آن می گردد. آفتاب گرفتن علاوه بر مشکلات مختلف پوستی مانند سرطان پوست، باعث ایجاد آکنه نیز می شود.

۳- پیروی از رژیم غذایی مناسب:

براساس نظر بسیاری از پزشکان، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند از بروز و یا تشدید آکنه پیشگیری نماید. بنا بر نظر این پزشکان بهتر است از انواع غذاهای سرخ شده، پیتزا، چیپس، بستنی، انواع غذاهای چرب و نوشابه بپرهیزید.

۴- مصرف مواد آرایشی مناسب:

مصرف مواد آرایشی نامناسب و روغنی می تواند موجب تشدید آکنه گردد زیرا همان طور که می دانید چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست می گردد.

بهتر است از مواد آرایشی فاقد چربی و حاوی آب استفاده نمایید. مواد آرایشی فاقد کومدوژنیک، مواد آرایشی هستند که فاقد چربی و حاوی آب بوده و برای افراد مبتلا به آکنه، مناسب می باشند.

این نکته بسیار مهم را نیز همیشه رعایت کنید که حتی پس از استفاده مواد آرایشی فاقد کومدوژنیک نیز پوست خود را بخوبی بشویید.



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: برچسب‌ها: پوست زیبا- پوست بدون آکنه ,
تاریخ : جمعه 29 / 5 / 1393
بازدید : 1308
نویسنده : خورشید

لنگه کفش سیندرلا در کاخ نیاوران پیدا شد +تصاویر

یک لنگه کفش و یک جلد کتاب داستان سیندرلا که توسط کمپانی والت دیزنی در سالهای قبل از انقلاب به ایران هدیه شد، در کاخ نیاوران نگهداری می شود.


به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر از سوی کمپانی والت دیسنی کفشی قرمز رنگ به عنوان نمادی از لنگه کفش گم شده سیندرلا به همراه کتاب داستان آن در سالهای قبل از انقلاب به فرح دیبا هدیه شده بود.

در ادامه می توانید کفش نمادین سیندرلا و کتاب سیندرلا در کاخ نیاوران را ببینید.

  •  
  •  

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار فرهنگی , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: کفش سیندرلا ,
تاریخ : جمعه 29 / 5 / 1393
بازدید : 1102
نویسنده : خورشید
ایستادن بر این پل، آرزوی هر کسی است/ تصاویر

«پل باستان» یکی از معروف‌ترین و زیباترین پل‌های آلمان است.

 

  •  
  •  
  •  
  •  


:: موضوعات مرتبط: عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: پل- المان ,
تاریخ : شنبه 28 / 5 / 1393
بازدید : 844
نویسنده : خورشید

 

خواص میوه گلابی

 

خواص داروئی گلابی

 

 

گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.

 


گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن است . همچنین دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می کنید، برای دفع مواد زائد بدن بسیار مؤثر است.

 

 


گیاه گلابی و انواع آن

 

 

خواص داروئی گلابی

 


درخت گلابی در برابر سرما از سیب حساس تر است. گل های گلابی در بهار کمی زودتر از سیب باز می شوند ، به همین دلیل بیشتر در معرض خطر سرمای بهاره قرار می گیرند . در تابستان، گیاه گلابی گرما را بیشتر از سیب تحمل می کند. گل و میوه گلابی در انتهای شاخه ها و سیخک های دو ساله بوجود می آید ، بنابراین هنگام هرس درختان بارور ، باید در حفظ سیخک ها دقت کرد. میزان محصول در باغ های معمولی به 45 تن در هکتار می رسد. تعداد ارقام گلابی موجود در ایران حدود 120 نوع است. مهمترین ارقام بومی عبارتند از :

 


شاه میوه کرج ، شاه میوه خراسان ، شاه میوه اصفهان ، گلابی نطنز کاشان ، محمدعلی مشهد ، سه فصله کرج ، سیبری ، گلابی پیغمبری .

 


از گلابی های خارجی نیز که کم و بیش در ایران کشت می شوند می توان : آنژو، وینترنلیس، بارتلت، دوشس، ژاندارک، باسه، کولمار، بوره ژیفار و دوینه دوکومیس را نام برد. بارتلت که در اروپا بنام ویلیامز مشهور است، مهم ترین و پر کشت ترین گلابی در دنیا به شمار می رود.

 


یک نوع گلابی جنگلی که در کهکیلویه می روید و تخم آن زیاد است را انجوجک می نامند. میوه آن قابل استفاده نیست، ولی زمانی که میوه روی خاک می افتد و می پوسد، تخم آن را جمع آوری می کنند که استفاده درمانی زیادی دارد.

 

 


خواص درمانی گلابی

 

 

خواص داروئی گلابی

 


قسمت هایی از درخت گلابی که مورد استفاده غذایی و درمانی قرار می گیرد: 1- میوه 2- برگ3- پوست درخت آن است. گلابی را می توان بصورت خام یا پخته ( مربا و کمپوت) مصرف کرد.

 

 

گلابی میوه ای عالی و گوارا و پرآب است که خاصیت لینت دهندگی دارد. افرادی که یبوست دارند سعی کنند 1 تا 2 عدد گلابی در روز بخورند و بلافاصله 1 لیوان آب ولرم بنوشند که خاصیت ملین آن قوی تر شود.

 

 

گلابی میوه ای است که به آسانی هضم و جذب بدن می شود.

 

 

گلابی دارای دانه های بسیار ریزی است که خصوصاً نزدیک هسته آن زیاد است. این دانه ها از جنس سلولزاست و در دستگاه گوارش هضم نمی شود. از این رو با عبور از دستگاه گوارش ، معده و روده را پاک می کند و کلیه مواد زائد باقیمانده در شکم را دفع می کند.

 

 

پوست گلابی که در معرض نور خورشید قرار دارد ، از نظر ویتامین ها غنی تر است. به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است ، لذا نباید هنگام خوردن ، پوست آن را جدا کنید.

 

 

کسانی که مبتلا به فشار خون هستند ، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آنها تصفیه خواهد شد .

 

 

گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است . تانن و پتاسیم آن، اسید اوریک را به هر اندازه که باشد حل می کند. به همین جهت افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و رماتیسم می توانند از آن بهره زیادی ببرند.

 

 

گلابی برای معالجه امراض سینه یک میوه عالی است و این خاصیت مربوط به تانن آن است و اگر گلابی کمی گس باشد برای سینه بهتر است.

 

 

گلابی به علت دارابودن ارسنیک رعشه را درمان می کند.

 

 

ماده مهم دیگری که در گلابی موجود است عنصر بور( BORON ) است که با افزایش جذب کلسیم ، از بروز پوکی استخوان به خصوص در زنان یائسه جلوگیری می کند.

 

 

موادی که برای استخوان ها مفیدند، برای مغز نیز نافع اند. گلابی هم از این قاعده مستثنی نیست و از میوه هایی است که برای حافظه و تمرکز حواس مفید است.

 

 

مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می بریم. در دوران نقاهت بیماری هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است.

 

 

گلابی یکی از میوه های ضدعفونی کننده یا ضد مسمومیت است و این خاصیت به دلیل ادرارآور و ملین بودنش است.

 

 

گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می شود.

 

 

گلابی برای بیماران دیابتی میوه بسیار مناسبی است ، چون قسمت اعظم قند آن سلولز، سوربیتول و لوولوز است . شاید به همین دلیل حکیم عالیقدر ایرانی ابوعلی سینا، گلابی یا کمپوت آن را برای اکثر بیماران مجاز دانسته و آن را" شاه میوه" خوانده است.

 

 

گلابی ترشح بزاق را افزایش می دهد ،در نتیجه هضم غذا را آسان می کند . پس پوره آن برای سالمندان بسیار مفید است.

 

 

فیبر موجود در گلابی لینین(LININ) است که غیرقابل حل بوده و برای کاهش کلسترول خون بسیار مؤثر است.

 

 


در مورد برگ آن؛

 

 

خواص داروئی گلابی

 

 

جوشانده برگ گلابی برای کلیه بسیار مفید است ، چون ادرارآور ، ضدعفونی کننده و میکروب کش مثانه است. از این رو مبتلایان به عفونت ادراری حتماً باید آن را مصرف کنند. سنگ مجرای ادرار را دفع می کند ، برای این منظور100 گرم برگ جوان درخت گلابی را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه دم کنید و آن را در سه وعده به میزان 1 تا 2 استکان تناول کنید.

 

 

دم کرده برگ گلابی دارویی شفابخش برای بی خوابی است، اعصاب را آرام می کند و سردردهای میگرنی را درمان می کند.

 

 

انجوجک که تخم گلابی جنگلی است ، دفع کننده کرم است و اعصاب متشنج را تسکین می دهد و اگر آن را کوبیده و شیره آن را بگیرند ، برای بندآمدن خونریزی زیاد در قاعدگی مفید است.

 

 


تذکر :

 

 

خواص داروئی گلابی

 

 


* هضم پوست گلابی کمی مشکل است، از این رو کسانی که معده ضعیفی دارند آن را با پوست نخورند یا آن را بصورت کمپوت مصرف کنند.

 


* بهتر است گلابی کاملاً رسیده را مصرف کنید تا خواص آن بیشتر و هضم آن راحت تر باشد.

 


* بهتر است پس از خوردن گلابی آب سرد ننوشید ، زیرا در افراد حساس ایجاد نفخ می کند.

 

 


احادیث و نظرات بزرگان

 


در مورد نظر ابوعلی سینا در مورد گلابی صحبت کردیم . ولی جالب است بدانید که احادیث زیادی در مورد گلابی وجود دارد مثلا در حدیثی آمده:

 


" هر کس ناشتا گلابی بخورد ، آب نطفه او پاک و فرزندش نیکو خواهد شد."

 

 


امام صادق علیه السلام فرمودند :

 


" گلابی معده را پاک و آن را تقویت می کند" و باز فرموده اند: " خوردن گلابی در حال سیری سودمندتر از خوردن آن در حال گرسنگی است. کسی که دلش گرفته و اندوهناک است ، باید گلابی را بعد از غذا بخورد."

 

 


مواد موجود در 100 گرم گلابی خام

 

 

انرژی
58 کیلو کالری
کربوهیدرات
15 گرم
فیبر خام
3/1 گرم
فیبر خوراکی
8/2 گرم(منبع خوب)
کلسیم 11 میلی گرم
آهن 25/0 گرم
روی 12/0 گرم
پتاسیم 125 میلی گرم (منبع خوب)
فلوئور 18 میکروگرم (منبع خوب)
ویتامین A 9/1 RE
ویتامین E 4/0 میلی گرم (منبع خوب)
ویتامین C
4 میلی گرم
فولات 7 میکروگرم (منبع خوب)

 


گلابی حاوی ریزمغذهایی چون فلوئور، سلنیوم ، کرم و بور است که برای سلامتی و تأمین ریزمغذی های بدن بسیار مفید است.



:: موضوعات مرتبط: خواص مواد غذایی , ,
:: برچسب‌ها: گلابی ,
تاریخ : چهار شنبه 27 / 5 / 1393
بازدید : 765
نویسنده : خورشید
 


:: موضوعات مرتبط: عکس خارجی , ,
:: برچسب‌ها: خیابان رویایی- عکس ,
تاریخ : چهار شنبه 27 / 5 / 1393
بازدید : 874
نویسنده : خورشید

خربزه، هندوانه یا طالبی؟

خربزه، هندوانه یا طالبی؟
اگر مقدار زیادی هندوانه، طالبی، خربزه و سایر خوراکی‌های حاوی قند فروکتوز را مصرف کنید ممکن است دچار نفخ شوید.

صیفی‌جات، از آبدارترین خوراکی‌ها هستند و به همین دلیل هم طرفداران زیادی در روزهای گرم سال دارند. ترکیب حدود 90 درصد از انواع آنها، از خربزه و طالبی گرفته تا هندوانه آب است.  این خوراکی‌های آبدار، حدود 5 تا 7 درصد هم قند دارند و شیرینی آنها به مقدار قند موجود در ترکیبشان، بستگی‌دارد. به نظر می‌رسد در میان تمام صیفی‌جات، انرژی حاصل از خوردن خربزه به دلیل قند فراوان از دیگر اعضای این گروه، بیشتر باشد.

متاسفانه گاهی برخی افراد به خصوص آنهایی که دچار اضافه وزن هستند، گمان می‌کنند اگر هندوانه یا خربزه‌ای، شیرین نباشد، قند و کالری ندارد و می‌توانند با خیال راحت به هر میزان که دلشان خواست، از آن بخورند. در صورتی که اصلا این طور نیست. قند موجود در صیفی‌جات، با تبدیل نشاسته موجود در محصول به قند در مدت رسیدن آن، تشکیل می‌شود. یعنی دلیل اینکه صیفی‌جات، شیرینی لازم را ندارند، وجود نداشتن شرایط آب و هوایی یا زراعی مناسب برای تبدیل نشاسته به قند در درون آنهاست، اما همین صیفی‌جات کم‌شیرین هم کالری دارند و مصرف بیش از اندازه آنها می‌تواند باعث چاقی شود.

خربزه؛ آزادکننده هیستامین
حتما شما هم تا به حال شنیده‌اید که معمولا به افرادی که دچار سرماخوردگی شده‌اند، توصیه می‌شود خربزه نخورند؛ چون عامل آزادکننده هیستامین، در خربزه وجود دارد که احتمال تشدید سرماخوردگی و آلرژی را در افراد مستعد بالا می‌برد. اما چنین عاملی در هندوانه و طالبی وجود ندارد و مصرف این میوه‌ها نمی‌تواند باعث تشدید سرماخوردگی شود. البته ناگفته نماند که خربزه، نمی‌تواند به خودی خود باعث ابتلا به سرماخوردگی شود و فقط اگر زمینه بروز بیماری در فردی وجود داشته باشد، خوردن آن می‌تواند باعث جلو انداختن یا تشدید علایم بیماری شود. یکی دیگر از باورهای شایع در مورد خربزه این است که نباید آن را با عسل خورد. گاهی تداخلات غذایی می‌توانند مشکلاتی را برای افراد به‌وجود بیاورند اما واقعیت این است که هنوز هیچ تحقیق علمی و معتبری که بتواند ضرر خوردن خربزه با عسل را توجیه کند، انجام نشده است.

هرچه پررنگ‌تر، بهتر
رنگدانه‌ها، از عوامل ایجاد رنگ در انواع میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌جات هستند. هر چقدر که رنگ طالبی و خربزه زردتر باشد و رنگ هندوانه هم قرمزتر، یعنی رنگدانه‌های بیشتری در آنها وجود دارد و ارزش غذایی آنها هم بالاتر است. تحقیقات مختلف، ثابت کرده‌اند که مصرف مداوم خوراکی‌های حاوی رنگدانه‌ها می‌تواند از ابتلا به انواع سرطان و حتی بیماری‌های قلبی - عروقی هم پیشگیری کند بنابراین هنگام خرید صیفی‌جات، حواستان باشد که پررنگ‌ترین آنها را انتخاب کنید تا بیشترین فایده را با مصرف آنها به بدنتان برسانید.

مصرف صیفی‌جات تا آخرین ذره
معمولا صیفی‌جات پوست ضخیمی دارند. برخی از افراد، فقط قسمت‌های نرم و شیرین آنها را مصرف می‌کنند و برخی دیگر هم تا ته آن را می‌خورند و فقط از پوسته نازکی از آن می‌گذرند. بهتر است بدانید اگر پوست ضخیم و بیرونی صیفی‌جات را به خوبی بشویید، می‌توانید بدون نگرانی، تا آخرین ذره‌ای را که هنوز به پوست نرسیده، بخورید و اتفاقا هرچه به سمت پوست بروید، تجمع فیبر بیشتر می‌شود و در سمت گوشت تجمع مواد قندی افزایش می‌یابد. البته این نکته را به خاطر بسپارید که به خاطر تماس مستقیم پوست با خاک و انواع آفت‌کش‌ها و حشرات مختلف، پوست صیفی‌‌جات بسیار آلوده هستند و باید پیش از قرار دادن آنها در یخچال یا مصرفشان، آنها را به خوبی بشویید تا آلودگی‌های بیرونی با چاقو یا حتی دستتان به درون میوه منتقل نشود.

از مصرف صیفی‌جات تا نفخ
بسیاری از افراد پس از خوردن صیفی‌جات یا تخمه آنها، دچار نفخ و دل‌درد می‌شوند. نفخ پس از مصرف صیفی‌جات به دلیل نوع مواد قندی موجود در آنها اتفاق می‌افتد. بخش قابل‌توجهی از صیفی‌جات را قند فروکتوز تشکیل می‌دهد و اگر مقدار زیادی هندوانه، طالبی، خربزه و سایر خوراکی‌های حاوی قند فروکتوز را مصرف کنید، مقدار زیادی از این قند وارد بدنتان می‌شود. عمل جذب قند فروکتوز در دستگاه گوارش برخلاف قند گلوکوز به کندی صورت‌می‌گیرد و چون فرصت کافی برای جذب این قند در دستگاه گوارش فراهم نمی‌شود، بخشی از آن به روده بزرگ می‌رود و در آنجا تخمیر می‌شود و همین مساله می‌تواند زمینه ایجاد نفخ را پس از مصرف فراهم کند.

تخمه صیفی‌جات، عامل چاقی
مصرف انواع مغز و دانه‌ها به دلیل خواص فراوانی که دارند، مفید است. خیلی از ما عادت داریم تخمه هندوانه، خربزه یا طالبی را بو بدهیم و آنها را به عنوان تنقلات مصرف کنیم. هرچند استفاده از این‌گونه تنقلات بر استفاده از انواع اسنک‌های چرب و شور ارجحیت دارد اما باید بدانید که این تخمه‌ها هم حاوی مقادیر بالایی چربی هستند و خوردن بیش از اندازه آنها می‌تواند باعث چاقی و اضافه‌وزن شود بنابراین باید در مصرف آنها هم حد اعتدال را رعایت کنید.

دکتر سیدعلی کشاورز، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatiran.com


:: موضوعات مرتبط: خواص مواد غذایی , ,
:: برچسب‌ها: خربزه- هندوانه- طالبی ,
تاریخ : سه شنبه 26 / 5 / 1393
بازدید : 895
نویسنده : خورشید
خبر جدایی آزاده نامداری از فرزاد حسنی بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. بعد از گفت‌وگوی آزاده نامداری با روزنامه صبا و اعلام تلویحی جدایی‌اش از فرزاد حسنی، سایه این خبر همچنان بر سر فضای رسانه‌ای سنگینی می‌کند.طوری‌که حتی چندروز پس از انتشار این گفت‌وگو، حاشیه‌های آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

به گزارش صبحانه، بگومگوی رسانه‌ای خبرنگار نزدیک به فرزاد حسنی با آزاده نامداری.حاشیه‌های رسانه‌ای شدن یک جدایی رسانه‌ای همچنان ادامه دارد. بعد از گفت‌وگوی «آزاده نامداری» با «روزنامه صبا» که دوشنبه 20 مردادماه منتشر شد،یک خبرنگار که گفته می‌شود رابطه نزدیکی هم با «فرزاد حسنی» دارد، با انتشار یک یادداشت به این موضوع واکنش نشان داد. یادداشتی که با تیتر « الو... من دارم عروسی می کنم» در یک سایت متعلق به یک تلویزیون اینترنتی منتشر شد. دوست خبرنگار فرزاد حسنی در این یادداشت از نامداری به خاطر رسانه ای کردن طلاقش گلایه کرده‌بود. اما نامداری هم ساکت ننشست واین یادداشت را بی پاسخ نگذاشت.

آقای خبرنگار در بخشی از این یادداشت نوشته بود: «هیچ وقت اون روزی که شماره فرزاد حسنی روی تلفنم افتاد رو فراموش نمی کنم؛ البته نه اینکه قبلش با هم ارتباط نداشتیم ها نه، ولی اون روز یه انرژی و هیجان دیگه ای تو صداش بود. (اصولا خیلی کم پیش میاد فرزاد از اتفاقی هیجان زده شه!) وقتی گفت داداش دارم ازدواج می کنم رو هیچ وقت یادم نمی ره. اولش فکر می کردم داره شوخی می کنه، چون تو ذهن خودم همیشه فرزاد رو پسر مستقلی می دیدم و بعید می دونستم از مجرد بودنش ناراضی باشه، ولی اون روز تمام تصوراتم نسبت بهش عوض شد.»

او در ادامه، ماجرای رسانه‌ای شدن خبر ازدواج و انتشار گزارش و عکس‌های عقد این زوج رسانه‌ای را بازگو کرده و در پایان، این‌طور از آزاده نامداری گلایه می‌کند:«تنها یک سوال از آزاده نامداری دارم؛ خانم نامداری... شما که می دانستی بهتر است این آتش زیر خاکستر و محرمانه بماند، چرا اینگونه خبر طلاق تان را رسانه ای کردید؟ مگر نه اینکه شما مجری تلویزیونی هستید که میلیون ها بیننده پای حرف هایتان می نشینند، به‌تان اعتماد می کنند و شما و همکارانتان را الگوی زندگیشان قرار می دهند؟ چرا فرزاد با آن زبان نیش دار و تند و البته بی پروایش (که بارها و بارها چوبش را خورده)، قفل سکوت به زبانش زده و لام تا کام حرف نمی زند؟ اینکه همیشه چهره های سرشناس از مطبوعاتی ها شاکی اند که چرا در زندگی ما سرک می کشید را همه می دانیم، پس چطور شد شما این بار خودت پیش قدم شدی؟ چطور می شود یک زن ایرانی با این صراحت و بی هیچ ابایی در حرف هایش بگوید «قبل از اینکه همسر کسی باشم، مجری تلویزیونم!» خانم نامداری... یعنی مجری بودن در تلویزیون این‌قدر با ارزش تر از همسر یک مرد ایرانی بودن است؟ منِ مخاطب دیگر چگونه می توانم پای حرف های شما در تلویزیون بنشینم و شما از راز و رمز موفقیت و اصالت یک زن ایرانی برایمان حرف بزنید و از خانه داری و همسرداری یک زن برایمان بگویید؟»

این یادداشت البته بلافاصله با پاسخ نامداری مواجه می‌شود. نامداری ضمن تماس با مسئولان سایت اینترنتی منتشرکننده این یادداشت، در بخشی از پاسخش به دوست خبرنگار فرزاد حسنی این‌طور می‌گوید:«مصاحبه من با روزنامه صبا موجود است، اگر متن مصاحبه ام را کامل خوانده باشید، می بینید آنجا نه اسمی از کسی برده ام و نه به اتفاق خاصی اشاره کرده ام. آنجا قرار بود درباره عشق، فلسفه زندگی و دنیا صحبت کنیم که همه این موضوعات از علاقه مندی های شخصی ام است. هیچ وقت درباره کسی صحبت نکرده ام و خاصه در این گفتگو هم در مورد جدایی ام حرفی به میان نیاوردم. اما رسانه های مختلف به واسطه استنباط شخصی شان و با تیتر «آزاده نامداری طلاقش را پذیرفت!» بازتاب عجیبی به این اتفاق دادند، در حالی که هیچ کجای مصاحبه من چنین حرفی زده نشده بود.»

نامداری البته در بخش دیگری از پاسخش، با مثال آوردن اظهارات «شقایق دهقان» درباره «نامادری بودن» و تجلیلی از روراست بودن او با مردم، این را هم گفته که :« اصولا لاپوشانی یا دروغ گفتن اذیتم می کند و نمی توانم بار سنگین دروغ را روی دوشم تحمل کنم. من به هر محفل هنری از جمله تئاتر، سینما یا کنسرت که می رفتم می گفتند «به فرزاد سلام برسان!» اما مگر چقدر می توانم این مسئله را از همه قایم کنم و بگویم «چشم، سلام می رسانم!» من تحمل این بار سنگین دروغ را ندارم. من یک زن کاملا سنتی ایرانی هستم و در مرام و ادبیات خودم و خانواده ام نیست که بروم جار بزنم «من جدا شده ام.» هرگز دوست نداشتم این اتفاق تا این حد بازتاب رسانه ای داشته باشد، اما به قول شهاب حسینی «یک پایان تلخ، بهتر از یک تلخی بی پایان است.» تعجبم از این است که فضای رسانه ای مان چقدر آمادگی ذهنی داشت که بعد از انتشار گفتگوی من با روزنامه صبا این هجمه رسانه ای اتفاق افتاد و انگار همه آماده بودند این خبر را منتشر کنند، در حالی که به هیچ وجه به صورت مستقیم این خبر را اعلام نکردم.»

آزاده نامداری در پایان گفتگوی تلفنی اش هم گفته: «امیدوارم همه شرایط حال حاضر من را درک کنند و بیشتر از این به اتفاقات اخیر دامن نزنند. اصلا چرا باید هر کسی از این شرایط با استنباط شخصی اش داستان درست کند؟!»

مجله مهر نوشت: به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های گفت‌وگوی خانم مجری با روزنامه «صبا» همچنان ادامه داشته باشد. حاشیه‌های تلخی که پس از رسانه‌ای شدن جدایی یک زوج رسانه‌ای به‌وجود آمده و آتش زیر خاکستری بوده که حالا دوباره شعله‌ور شده. بی‌آن که کسی بخواهد آبی بر روی آتش این اتفاق تلخ بریزد.

 
 


:: موضوعات مرتبط: اخبار سینمای ایران وجهان , ,
:: برچسب‌ها: آزاده نامداری-گلایه- فرزاد حسنی ,
تاریخ : دو شنبه 25 / 5 / 1393
بازدید : 777
نویسنده : خورشید

خبر خوش برای طرفداران پژمان+ عکس

 
 
خبر خوش برای طرفداران پژمان+ عکس
به گزارش افکارنیوز، اواسط اسفند سال گذشته بعد از چهار ماه پس از پایان پخش سریال «پژمان» عوامل این مجموعه تلویزیونی پرمخاطب خبر ساخت فیلم سینمایی آن را دادند. فیلمی که همچون سریال، به ماجراهای پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال بعد از شهرت می‌پردازد و موضوعات دیگری جز سریال را پیگیری می‌کند.


داستان سریال «پژمان» که از شبکه سوم سیما پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت درباره پژمان جمشیدی ستاره سابق فوتبال است که برای چهارمین فصل متوالی موفق نشده برای خودش یک تیم پیدا کند. به همین دلیل به‌ تدریج وارد دورانی می‌شود که کمتر کسی او را در خیابان می‌شناسد. در این سریال پژمان جمشیدی، سام درخشانی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه و اردشیر کاظمی ایفای نقش کرده بودند.

استقبال از «پژمان» و تصمیم به ساخت فیلم سینمایی

آن زمان اعلام شد پیمان قاسم‌خانی نگارش فیلمنامه را انجام می‌دهد و محسن چگینی نیز تهیه‌کننده فیلم خواهد بود. همچنین برنامه ریزی دست اندركاران پروژه سینمایی «پژمان» برای كلید زدن این فیلم تابستان سال 93 و بعد از بازی‌های جام جهانی 2014 است. البته جمشیدی پیش از حضور در نسخه سینمایی شوخی با زندگی‌اش، با فیلم سینمایی «آتش بس2» به کارگردانی تهمینه میلانی، سینما را تجربه کرد. آن هم در نقشی غیر از خودش.


با اعلام این خبر، مدتی بعد در اردیبهشت 93 چگینی از پایان نگارش فیلمنامه تا تیر ماه خبر داد و گفت پس از این مرحله وارد پیش‌تولید فیلم سینمایی خواهند شد. آن روزها، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور حمید فرخ‌نژاد در فیلم نیز به گوش می‌رسید. همچنین با وجود اینکه کارگردان پروژه قطعی نشده بود، تهیه‌کننده تأکید کرده بود احتمالا سروش صحت همچون نسخه تلویزیونى کارگردانى کار را بر عهده خواهد داشت.

ماجراهای پژمان جمشیدی بعد از شهرت دوباره!

جمشیدی نیز درباره ساخت فیلم سینمایی «پژمان» اظهار نظرهایی داشت: پیمان قاسم خانی هوش بالایی در نگارش فیلمنامه‌های پرمخاطب دارد و بی شک برای این فیلم سینمایی نیز ایده‌های بسیار جذابی خواهد داشت که بتواند در جذب مخاطب موفق باشد. فیلم سینمایی «پژمان» ماجرای معروفیت من بعد از بازیگر شدنم و اتفاقات بعد از آن است و با توجه به اینکه مدتها است که من و پیمان قاسم خانی زمان زیادی را با هم می‌گذرانیم، او از همه اتفاقاتی که بعد از بازی من در سریال «پژمان» رخ داده خبر دارد و دیگر نیازی به این نیست که من مسئله‌ای را برای او تعریف کنم و یا بدانم در فیلمنامه چه می‌گذرد.


او که در این مدت بازی در تئاتر را نیز با نمایش «بادی که تورا برد مرا خشک کرد» تجربه کرده، در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: بعد از بازی من در سریال «پژمان»، به نوعی دیگر در جامعه دیده شدم. این بار به جای پیشنهاد از سوی باشگاه‌های فوتبال، کارگردانان مختلفی برای بازی در فیلم‌هایشان به من پیشنهاد بازی می‌دادند، اما من از هر 20 پیشنهادی که به من می‌شد، 18 پیشنهاد را رد می‌کردم.

اولویت کارگردانی با سروش صحت است

آخرین اظهارنظری که از سوی عوامل پروژه منتشر شده، متعلق به قاسم‌خانی است: سروش صحت صاحب ایده پروژه «پژمان» است بنابراین اولویت كارگردانی هم خود اوست. فكر نمی‌كنم من كارگردان فیلم شوم. صحت فعلا مشغول ساخت سریال «شمعدونی» است كه البته اگر ساخت این دو پروژه با هم تلاقی پیدا كرد، برای پژمان سراغ كارگردان دیگری می‌رویم.



گرچه وعده پایان نگارش فیلمنامه تا تیرماه عملی نشده، اما در صورتی که عوامل هرچه سریع‌تر وارد مرحله پیش تولید شوند، احتمال رونمایی از فیلم سینمایی «پژمان» در جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد.

حضور پیمان قاسم‌خانی در پشت صحنه و تعامل درباره فیلمنامه «پژمان»

روز گذشته دوشنبه 20 مرداد نیز در حاشیه بازدید مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه، از پشت صحنه سریال «شمعدونی»، حضور سرزده قاسم‌خانی و سخنان رد و بدل شده بین او و صحت و زین‌‌العابدین موضوع ساخت فیلم سینمایی «پژمان» را زنده کرد.

میل تیم سازنده و سازمان «ساختمان پزشکان2» بود اما عوامل «پژمان» راحت‌تر جمع می‌شدند

در همین راستا، اصل موضوع را از مدیر شبکه سه جویا شدیم و او در این باره به مهر توضیح داد: گروه سازنده «پژمان» و «ساختمان پزشکان» یکی است و تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان آن یکسان هستند. از آنجایی که پیشنهادی مبنی بر ساخت سری دوم «ساختمان پزشکان» وجود داشت که به خاطر جمع نشدن گروه عملی نشد و «پژمان» کار بعدی همین گروه بود، تصمیم گرفتیم ساخت سری دوم این سریال را در اولویت قرار دهیم،‌ گرچه هم میل سازمان و هم گروه سازنده به ادامه پیدا کردن «ساختمان پزشکان» بود اما عوامل «پژمان» راحت‌تر دوباره دور هم جمع می‌شدند.



وی افزود:‌ بنابراین تصمیم گرفتیم پروژه «پژمان 2» را به سمت اجرایی شدن ببریم. بخشی از فیلمنامه اکنون در حال نگارش است و قرار است از این سریال یک فیلم بلند سینمایی استخراج شود.

می‌توانیم منتظر «پژمان» به شکل سینمایی-سریال باشیم

زین‌العابدین تصریح کرد: تعداد قسمت‌های سریال هنوز جمع بندی قطعی نشده است. اما درباره ساخت آن توافق داریم. پیمان قاسم‌خانی سیناپس کار و بخش‌هایی از متن را ارائه کرده است. بنابراین می‌توانیم منتظر «پژمان» به شکل سینمایی-سریال باشیم.

محسن چگینی تهیه‌کننده اثر هم روز گذشته در گفتگو با مهر تأکید کرد: به محض اینکه به توافقات اولیه برسیم، پروانه ساخت این فیلم سینمایی را دریافت خواهیم کرد. پس از این درباره تعداد قسمت‌های نسخه تلویزیونی آن به نتیجه خواهیم رسید.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی حتما هستند

وی درباره کارگردان پروژه گفت: هنوز حضور سروش صحت یا کارگردان دیگر در این کار قطعی نشده است. اکنون تنها حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی در این فیلم سینمایی قطعی است.
 


:: موضوعات مرتبط: اخبار سینمای ایران وجهان , ,
تاریخ : جمعه 22 / 5 / 1393
بازدید : 860
نویسنده : خورشید
علی دایی و همسرش قرار است یک کار بزرگ انجام دهند.
به گزارش افکارنیوز، علی دایی که پیش از این دستی در کار امور مدرسه سازی داشت بار دیگر ساخت یک مدرسه را آغاز کرده است البته با همیاری همسرش. دایی سرمایه گذاری برای ساخت این مدرسه را انجام داده و حالا همسرش مونا فرخ آذری قرار است پیگیر ساخت مدرسه و امور مربوط به آن باشد.

این تصمیم اواخر سال گذشته اعلام شد و اکنون در حال عملی شدن است. مدرسه ای که علی دایی می سازد در یکی مناطق محروم اردبیل خواهد بود و هشت کلاسه است.



علی دایی چند سال پیش هم در زادگاهش اردبیل مدرسه ساخته بود.


:: موضوعات مرتبط: برترینهای روز , ,
:: برچسب‌ها: علی دائی- مدرسه ,
تاریخ : جمعه 22 / 5 / 1393
بازدید : 903
نویسنده : خورشید
عجیب‌ترین شغل دنیا در تهران+عکس

عجیب‌ترین شغل دنیا در تهران+عکس
کارش این است که اتومبیل‌های بدون طرح ترافیک را با استفاده از موتوری‌ها به نحوی پوشش دهد که دوربین‌ها نتوانند شماره پلاکشان را ثبت کنند.
یک صندلی گذاشته و سر خیابان جم نشسته است. سه نفر موتوری دارد و یک خط موبایل. کارش این است که اتومبیل‌های بدون طرح ترافیک را با استفاده از موتوری‌ها به نحوی پوشش دهد که دوربین‌ها نتوانند شماره پلاکشان را ثبت کنند. این کار 20 ثانیه طول می‌کشد و صاحب خودرو در ازای فرار از دست دوربین‌ها پنج هزار تومان می‌پردازد. روزی یک میلیون تومان کاسب هستند. هر موتوری 150 هزار تومان می‌گیرد و مابقی هم درآمد فردی است که این شغل را مدیریت می‌کند.
 
 
 
 
رانندگان خودروهای بدون طرح ترافیک مقرون به صرفه می‌دانند که با یک سوم پول خرید طرح روزانه این کار را انجام دهند. احتمالا در نقاط دیگر شهر یا اتوبان‌ها و در ورودی‌ هر محوطه طرح ترافیک این افراد را ببینید. با اینکه این کار به نوعی دورزدن قانون است اما هستند کسانی که از این طریق کسب درآمد می‌کنند و حداقل در هر ورودی برای چهار نفر شغل ایجاد شده است. حتما می‌دانید که پوشاندن پلاک خودرو با پارچه یا مشابه آن باعث نادیده گرفتن شدن پلاک خودرو نمی‌شود.
 
 
 
 
همه مردم کارمند نیستند یا همه شرکت یا کسب‌وکار متعارفی ندارند. بارها شنیده‌ایم که برخی افراد از راه‌های نامتعارف اقدام به درآمدزایی می‌کنند. وقتی از شغل عجیبی صحبت به میان می‌آید همه با چشم‌های گرد شده به هم نگاه می‌کنیم و این سوال را می‌پرسیم مگر می‌شود؟ مگر می‌شود از این راه هم پول درآورد؟ برخی از افراد به گونه دیگری فکر می‌کنند، به گونه دیگری کار می‌کنند و به گونه دیگری کسب درآمد می‌کنند، حال از روی جبر است یا اختیار جای بحث دارد.
 
 
 
 
مطمئنا اگر این فرد می‌توانست از راه مرسوم و معمول شغلی داشته باشد هیچگاه برای دور زدن قانون برای خودش کاسبی دست‌وپا نمی‌کرد. پس جبری در میان است. اما در زمره شغل‌های عجیب هستند افرادی که به اختیار و از روی خلاقیت اقدام به کاری می‌کنند که منحصر به‌فرد است.
 
منبع: اقتصادنیوز


:: موضوعات مرتبط: برترینهای روز , ,
:: برچسب‌ها: عجیب ترین شغل-تهران-طرح ترافیک ,
تاریخ : جمعه 22 / 5 / 1393
بازدید : 717
نویسنده : خورشید

       آیا شایعات مربوط به نوشابه حقیقت دارد؟

 
اسید و اسانس، دو ترکیب مسئول ایجاد طعم در نوشابه‌هاست. نوشابه‌های سیاه معمولا با اسید فسفریک و نوشابه‌های نارنجی و سفید با اسید سیتریک ترش و طعم‌دار می‌شوند و یکی از رموز خوش‌طعمی نوشابه هم وجود همین اسیدهای طعمدار است.
407835_438.jpgماجرای دلبری نوشابه و دلدادگی به آن بر کسی پوشیده نیست و برخی افراد چنان اسیر این نوشیدنی می‌شوند که حتی نمی‌توانند یک روز جای خالی‌اش را در سفره تحمل کنند.

به گزارش جام جم، البته حق هم دارند، آن رنگ سیاه فریبنده و طعم پرکشش کوکا و آن رنگ نارنجی شعف‌انگیز کانادا و آن گاز سوزان و جوشانی که به محض باز کردن در نوشابه با فیس و افاده خودی نشان می‌دهد، چنان وسوسه‌انگیز است که کمتر کسی می‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

اما در میان نوشابه‌های سفید، نارنجی و سیاه کدام‌یک اولویت مصرف دارد؟ این‌که می‌گویند گاز نوشابه را از گازوئیل تامین می‌کنند، صحت دارد؟ آیا به نوشابه مواد نگهدارنده می‌زنند؟ فرق میان نوشابه‌های لایت و زیرو در چیست؟ بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های آلومینیومی که برای بسته‌بندی نوشابه به کار می‌رود، می‌تواند باعث فعل و انفعالات شیمیایی در نوشابه شود؟ این درست است که می‌گویند اسید نوشابه به قدری قوی است که می‌توان با آن وسایل خودرو و سرویس بهداشتی را جرم‌زدایی کرد؟

دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص علوم و صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس می‌گوید: نوشابه حاوی 90 درصد آب، 9 تا 10 درصد شکر و یک درصد مواد رنگی، اسید‌های خوراکی، گازکربنیک، اسانس، مواد نگهدارنده و برخی افزودنی‌های شیمیایی است.

​ وی در پاسخ به این سوال که ضرر اصلی مصرف نوشابه‌ها در چیست، اظهار می‌کند: گرچه نوشابه حاوی افزودنی‌های مضری چون اسید، رنگ و گاز است، اما چون 9 تا 10 درصد آن شکر است و فقط یک درصد نوشابه افزودنی‌های سنتزی است، در نتیجه شکر آن زیانبارتر است. لازم است بدانید 10درصد یک نوشابه دو لیتری خانواده، حاوی 200 گرم و 10 درصد یک بطری 200 سی‌سی آن حاوی 20 گرم معادل یک قاشق غذاخوری شکر است.

واقعا اسید نوشابه جرم‌زداست؟

این درست است که می‌گویند اسید نوشابه به قدری قوی است که می‌توان با آن جرم موتور و باتری ماشین و سرویس بهداشتی را زدود و آن را جایگزین جرمگیر و وایتکس کرد؟ یعنی این اسید می‌تواند معده و روده ما را سوراخ کند؟

دکترعزیزی با رد این موضوع می‌گوید: اسید نوشابه خوراکی و ضعیف است و نمی‌تواند خاصیت جرمگیری داشته باشد. البته اسید نوشابه با ورود به بدن برای به تعادل رسیدن نیاز به کلسیم دارد که آن را از استخوان‌ها برداشت می‌‌کند و مصرف طولانی‌مدت آن می‌تواند به پوک شدن استخوان‌ها منجر شود.

این متخصص در پاسخ به این سوال که چرا طعم نوشابه‌های سفید، نارنجی و سیاه با یکدیگر متفاوت است، ادامه می‌دهد: اسید و اسانس، دو ترکیب مسئول ایجاد طعم در نوشابه‌هاست. نوشابه‌های سیاه معمولا با اسید فسفریک و نوشابه‌های نارنجی و سفید با اسید سیتریک ترش و طعم‌دار می‌شوند و یکی از رموز خوش‌طعمی نوشابه هم وجود همین اسیدهای طعمدار است.

کدام نوشابه اولویت مصرف دارد؟

برخی افراد بر این باورند که چون رنگ نوشابه سیاه از کارامل و نوشابه سفید بدون رنگ است، نسبت به نوشابه‌های نارنجی که با رنگ مصنوعی تهیه می‌شود مضرات کمتری دارد.

دکتر عزیزی با تأیید این موضوع می‌گوید: البته میزان اسید، گاز و سایر افزودنی‌ها در انواع نوشابه تقریبا یکسان بوده و هیچ ‌کدام بر دیگری برتری ندارد، اما چون رنگ نوشابه سیاه از کارامل (قند سوخته) و نوشابه سفید بی‌رنگ است در مقایسه با نوشابه‌های نارنجی اولویت مصرف دارد.

ولی عامل شفافیت و زلالی نوشابه‌های سفید چیست؟ می‌توان گفت ماده‌ای که برای شفافیت به این نوشابه‌ها می‌زنند نسبت به سایر نوشابه‌های رنگی ضرر بیشتری دارد؟ به گفته این متخصص چون آب مورد استفاده برای تهیه انواع نوشابه چندین بار تصفیه می‌شود، علاوه بر نوشابه‌های سفید، نوشابه‌های سیاه و نارنجی هم شفافیت داشته و کدورت و رسوب ندارند، اما چون حاوی مواد رنگی است این موضوع از نظر مصرف‌کننده قابل تشخیص نیست.

این درست است که می‌گویند چون در نوشابه سیاه از کولا استفاده می‌شود، اعتیاد‌آور است؟

دکتر عزیزی با اشاره به این‌که کولا نام گیاهی است که از پودر دانه‌های آن در نوشابه‌های سیاه غیرالکلی استفاده می‌شود، می‌گوید: این پودر طعم‌دهنده بوده و رنگ قرمز قهوه‌ای دارد و حاوی کافئین، تئوبرومین و درصدی تانن است. به دلیل ترکیبات تاننی دلیل وجود ضداسهال دارد.

به جهت کافئین اثرات محرک داشته و شبیه به چای و قهوه باعث رفع خستگی می‌شود. مدر است و با تحریک دستگاه گوارش به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. تا حدی باعث افزایش نیرو می‌شود و از خواب‌آلودگی جلوگیری کرده و در کل حال انسان را خوش می‌کند، اما چون مقدار آن در نوشابه‌های سیاه بسیار اندک است اعتیادآوری ضعیفی دارد. به گفته این استاد دانشگاه، کافئین یک لیوان نوشابه سیاه تقریبا معادل همین میزان چای غلیظ و کمتر از قهوه است.

نوشابه‌های گازوئیلی!

به گفته دکتر عزیزی، گازکربنیک نوشابه را از هر سوخت فسیلی می‌توان تهیه کرد و یکی از راه‌های تهیه این گاز از طریق سوزاندن گازوئیل است. دود حاصل از سوزاندن گازوئیل حاوی گازکربنیک و مواد و گازهای زاید است. برای این کار، دود ناخالص را در محلول‌های تصفیه‌‌کننده مختلفی هدایت کرده تا آلاینده‌ها و مواد زاید آن از گازکربنیک جدا شود و در نهایت، گازکربنیک را به صورت بی‌بو و بی‌رنگ و تحت فشار معینی وارد کپسول‌ کرده و روانه کارخانه‌های نوشابه می‌کنند.

گازکربنیک به دلیل جوشان، تند و سوزان بودن علاوه برتحریک پرزهای چشایی و کمک به ترشح بیشتر غدد بزاقی به سبب ماهیت اسیدی با افزایش ترشح اسید معده به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. اما زود قضاوت نکنید! در طولانی‌مدت که دستگاه گوارش به میزان ورود این اسید مصنوعی مضاعف عادت کرد برای هضم همواره نیازمند ورود این مقدار اسید به معده خواهد بود. بنابراین در صورت مصرف کم یا قطع مصرف نوشابه گازدار، معده تنبل می‌شود و اختلال در هضم، سنگینی و پری عارض می‌شود.

آیا به نوشابه مواد نگهدارنده می‌زنند؟

دکتر عزیزی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: چون 10درصد نوشابه حاوی شکر است و شکر به واسطه حضور برخی مخمرها می‌تواند همچون سرکه ترش شود و نوشابه را بدطعم کند، به همین دلیل از بنزوات سدیم به‌عنوان ماده‌ای نگهدارنده در انواع نوشابه‌ها استفاده می‌شود که البته چون میزان استفاده از آن کمتر از 0.3 درصد است، نمی‌تواند تهدیدکننده سلامت بدن باشد. تا زمانی که در نوشابه باز نشده باشد، این محصول مستعد فسادپذیری نیست، اما از زمانی که در بطری نوشابه باز شود، با نزدیک شدن به تاریخ انقضا احتمال دارد کپک‌ زده و غیرقابل مصرف شود. به گفته دکتر عزیزی بطری‌های پلاستیکی که برای پر کردن نوشابه از آن استفاده می‌شود همچون سایر بطری‌های پلاستیکی که در آن آبمیوه، سرکه، آبلیمو، آب معدنی یا آب نارنج پر می‌شود، می‌تواند موجب مهاجرت یونی و ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی و سرطان‌زا در نوشیدنی شود. در نتیجه بهتر است نوشابه‌ها بخصوص انواع گازدار آن در ظروف شیشه‌ای نگهداری شود. به گفته این متخصص، بطری‌های آلومینیومی مضرات چندانی ندارد و در مقایسه با بطری‌های پلاستیکی سالمترند.

نوشابه لایت یا زیرو؟

نوشابه‌های لایت و زیرو چه فرقی از نظر ترکیبات با یکدیگر دارد و آیا برتری خاصی نسبت به نوشابه‌های معمولی دارد؟ دکتر عزیزی در این مورد می‌گوید: نوشابه‌های زیرو و لایت هر دو از انواع نوشیدنی‌های رژیمی است و قندهای مصنوعی جایگزین شکر آن شده است. قندهای رژیمی نوعی پروتئین سنتزی است که به صورت مصنوعی در کارخانجات تولید می‌شود و در مقایسه با شکر چند صد برابر قدرت شیرین‌کنندگی بیشتر دارد و چون در بدن هضم و جذب نمی‌شود، قدرت کالری‌زایی نیز ندارد و چاق‌کننده و بالابرنده قند خون نیست. البته لازم است بدانید نوشابه‌های رژیمی همچون دیگر نوشابه‌های معمولی، ورزشی و انرژی‌زا حاوی مواد مضر رنگی، اسیدی، گاز و مواد نگهدارنده است.

به گفته این متخصص صنایع غذایی، فرق نوشابه لایت و زیرو در این است که میزان شکر در نوشابه‌های زیرو صفر است، اما نوشابه‌های لایت علاوه بر دارا بودن قندهای مصنوعی، حاوی درصد اندکی شکر است.

دکتر عزیزی با اشاره به این‌که چون مضرات نوشابه به ازای وزن بدن کودکان، بیشتر از بزرگسالان می‌تواند مخرب باشد، می‌گوید باید کودکان کمتر از نوشابه‌ها استفاده کنند. برای درک بهتر، مصرف یک لیوان نوشابه در یک کودک با وزن 20 کیلوگرم ضمن این‌که هنوز سیستم بدنی او در حال رشد است و تکامل نیافته و در نتیجه کارایی لازم برای سم‌زدایی را ندارد، در مقایسه با مصرف همین میزان نوشابه از سوی یک فرد بالغ با وزن 80 کیلوگرم می‌تواند آسیب‌زاتر باشد.

 

 

منبع:خبرنگاران


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: نوشابه-اسید-شایعات ,
تاریخ : جمعه 22 / 5 / 1393
بازدید : 819
نویسنده : خورشید

       دختری که صورتش از هم پاشیده است +عکس

 
"کیرا یاتس" دختر انگلیسی است که با این بیماری عجیب به دنیا آمده است اما توانسته از زیر بار فشار 14 عمل جراحی که تا به حال روی بدنش انجام شده است جان سالم بدر ببرد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سندورم "عروسک شسکته" بیماری است که باعث می شود نوزادان با چهره ای از هم پاشیده و صورتی و بدنی عجیب به دنیا آیند. این بیماری بسیار نادر است و در اغلب مواقع باعث مرگ زودهنگام کودکان می شود.

"کیرا یاتس" دختر انگلیسی است که با این بیماری عجیب به دنیا آمده است اما توانسته از زیر بار فشار 14 عمل جراحی که تا به حال روی بدنش انجام شده است جان سالم بدر ببرد. این عمل های جراحی همه برای درست کردن حالت استخوان ها بدن و شکل گرفتن آنها بوده است.


جمجه کیرا یکی از نقاطی است که تحت تاثیر این بیماری از هم پاشیده است و در یکی از عمل های جراحی پزشکان مجبور شدند برای زنده نگه داشتن او، سرش را شکسته و دوباره به آن حالت بدهند. به همین علت اون همیشه باید یک وسیله آهنی را روی صورت خود داشته باشد تا صورت و جمجمه اش از هم متلاشی نشود.

این بیماری که سندروم آپرت هم نامیده می شود ممکن است تنها یک بچه از میان 100 هزار بچه متولد شده را مبتلا کند. این سندروم اگر با عمل های جراحی مختلف کنترل نشود می تواند باعث بدشکل شدن جمجمه و حتی آسیب رسیدن به مغز و در نهایت مرگ شود.

 


:: موضوعات مرتبط: خارجی وجالب , ,
:: برچسب‌ها: صورت- دختر- عمل جراحی-انگلیس ,
تاریخ : شنبه 21 / 5 / 1393
بازدید : 799
نویسنده : خورشید

دانلود آلبوم جدید علی اصحابی به نام دیره


 
 

 Ali Ashabi Dire دانلود آلبوم جدید علی اصحابی به نام دیره

دانلود آلبوم جدید علی اصحابی به نام دیره با بالا ترین کیفیت
ترانه : یاحا کاشانی ، علی دیباج ، مهدیه عرب ، علی اصحابی ، هادی اصحابی
آهنگ : علی اصحابی ، علی دیباج و تنظیم : کوشان حداد ، امیر حیدری ، اشکان جوینده

برای دانلود آلبوم به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

جهت حمایت از صاحب اثر ، آلبوم را به صورت اورجینال از فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور خریداری کنید.

برای حمایت از صاحب اثر فقط ۳ آهنگ جهت معرفی برای دانلود قرار گرفت.

MP3 – ۱۲۸

Ali Ashabi – Direh

Ali Ashabi – Daste Khodam Nist.

Ali Ashabi – Haft Sin

برای دانلود دموی آلبوم جدید علی اصحابی به نام دیره کلیک کنید

 

منبع :پاپ موزیک



:: موضوعات مرتبط: دانلود آهنگ غمگین , ,
:: برچسب‌ها: دانلود-علی اصحابی- دیره ,
تاریخ : شنبه 21 / 5 / 1393
بازدید : 1304
نویسنده : خورشید

خرید و فروش اینترنتی چه مزیت هایی دارد؟

 
خرید و فروش اینترنتی چه مزیت هایی دارد؟

در سال های اخیر بیشتر کسب و کارها از اینترنت برای انجام تجارتشان استفاده می کنند. این فرآیند شامل خرید و فروش کالاها و خدمات می گردد. فروش اینترنتی هم اکنون بخش عمده ای از فروش ها را با بخود اختصاص داده است و هم اکنون بیشتر خرده فروشان بزرگ عضو این دسته هستند. فروشندگانی که تنها فروش آنلاین دارند در حال رشد هستند و میلیون ها نفر بطور منظم به فروش آنلاین رسیده اند. از اجناس دسته دوم گرفته تا صنایع دستی به معاملات آنلاین روی آورده اند.

خرید و فروش اینترنتی نسبت به خرید و فروش سنتی مزایای روشنی دارد.

 

1- حق انتخاب

یکی از مزایای مهم خرید اینترنتی قدرت بالای انتخاب در میان طیف گسترده ای از کالاهاست. خریداران به جای آنکه محدود به چند خرده فروشی محلی شوند می توانند به فروشگاه های سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. این ویژگی می تواند پیداکردن کالاهای نایاب و غیرمعمول را ساده تر نماید. همچنین رقابت بین فروشندگان کالاهای استاندارد را افزایش می دهد. خریداران از موتورهای جستجو برای پیداکردن کالاهایی استفاده می کنند که خرده فروشان به حراج گذاشته اند، این کار باعث می شود تا خریداران نگران پیدا کردن بهترین فروشگاه نباشند.

 

2- مقایسه آسان فروشگاه ها و کالاها

در مقایسه با خرید از خرده فروشان سنتی، اینترنت به خریداران این امکان را می دهد که براحتی دو کالا را در کنار هم مقایسه کنند و حتی در صفحه مانیتور خود به طور همزمان به دوکالا در کنار فهرستی از مشخصات هرکدام نگاه کنند. این کار بسیار ساده تر از آن است که مشخصات یک کالا را هنگام خرید کالای دیگر به خاطر داشته باشیم.

یکی از برتری های فروشگاه اینترنتی امکان نمایش بازخورد مشتریان است که می تواند به خریداران اطلاعات ارزشمندی درباره کیفیت کالا یا خدمات مشتریان ارائه نماید.

 

3- مشتری مداری منحصربفرد

برای فروشندگان اینترنت گزینه مشتری مداری ای ارائه می کند که هیچگاه در بزرگترین بازارهای فیزیکی یافت نمی شود. روزانه میلیون ها نفر خرید آنلاین انجام می دهند که از طریق تبلیغات اینترنتی به آن می رسند، این عملکرد ساده تر از آن است که برای جستجوی کالا بدنبال فروشگاهی خاص در مکان جغرافیایی خاص باشند. فروشندگان علاقه مند به پیدا کردن افرادی هستند که برای کالایی مبلغ بیشتری بپردازند و فروشگاه اینترنتی این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد. کلکسیون های اینترنتی آثار هنری نمونه موفقی از این قابلیت را به نمایش می گذارند.

 

4- عرضه کالا و خدمات با قیمت پایینتر

کارکردن آنلاین به فروشندگان اجازه می دهد قیمت کالا و خدمات خود را کاهش دهند و این بیشتر به این علت است که آن ها هزینه های ویژه فروشگاه فیزیکی را ندارند. هنگامی که کالاها به یک خرده فروشی آنلاین که فروشگاه فیزیکی هم دارد سفارش داده می شوند، فروشگاه کالاها را از انبار لجستیک خود به آدرس خریداران ارسال می کند (سرویس انبارداری و پست لجستیک) و چنین فرآیندی به این معناست که دیگر نیازی به اجاره یک فضای خرده فروشی و استخدام کارمندان اضافه ندارید. دیگر نیازی نیست کارکنانتان کالاها را داخل قفسه های مختلف مغازه بچینند تا هنگام مراجعه مشتریان مورد توجهشان قرار گیرد.

بنابراین استفاده از سرویس فروش اینترنتی و پستی باعث می شود هزینه های پیش روی خود را بطور چشمگیری کاهش دهید. ضمن اینکه هزینه های مالیاتی شما به دلیل برخی تخفیف های مالیاتی که به فروشگاه های اینترنتی تعلق می گیرد کاهش می یابد.

خریداران احتمالا متوجه می شوند که با خرید اینترنتی دیگر هزینه های مربوط به مالیات را نمی پردازند. از آنجا که قانونگذاری برای اخذ مالیات از خریداران آنلاین پیچیده است، تعداد زیادی از فروشندگان آنلاین هزینه های مالیاتی مربوط به فروش کالا را به خریداران تحمیل نمی کنند.



:: موضوعات مرتبط: بازاریابی , کسب در امد اینترنتی , ,
:: برچسب‌ها: خرید وفروش اینترنتی- مزیت ,
تاریخ : شنبه 21 / 5 / 1393
بازدید : 769
نویسنده : خورشید

اعلام رسمی طلاق ازاده نامداری از فرزاد حسنی

"آزاده نامداری" بالأخره ماجرای طلاق از "فرزاد حسنی" را پس از حدود سه ماه رسانه‌ای کرد و در گفتگویی این موضوع را رسماً تأیید کرد.

 
اعلام رسمی طلاق فرزاد حسنی از آزاده نامداری
به گزارش نامه نیوز، از حدود سه ماه پیش خبری دهان به دهان در میان اهالی رسانه‌ای می چرخید. خبر مربوط بود به پرسر و صداترین ازدواج سال 92،‌ ازدواجی که سید حسن خمینی عاقد آن بود و دو تن از مجریان مطرح کشور، زوج و زوجه آن. «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» با هم ازدواج کردند و این موضوع را رسماً و با حضور در کنسرت یکی از خوانندگان کشور اعلام کردند.

اتفاقا همین زوج مجری بودند که برای اولین بار به طور مشترک، اجرای برنامه سال تحویل شبکه دو سیما را به عهده گرفتند. اجرایی که اصلاً نتوانست مطابق انتظار بدرخشد و پر حاشیه شد و انتقادات بسیاری را هم برانگیخت؛ درست مثل خود این دو مجری، پر سر و صدا شد و پر حاشیه.
خبر طلاق نامداری و حسنی را مدت ها بود شنیده بودیم، ولی به جهت رعایت حریم شخصی این دو هنرمند،‌ خبر آن را منعکس نکردیم تا حریم شخصی آن ها را فدای یک خبر پرکلیک نکرده باشیم. تا امروز که آزاده نامداری در گفتگوی خود را با روزنامه صبا برای نخستین بار در یک تریبون رسمی این خبر را اعلام کرد...

آزاده نامداری در گفتگو با روزنامه صبا گفت:‌ آزاده نامداری قطعاً زندگیش آبستن اتفاقاتی بوده و هر جوری هم که مدیریت کرده نتواسته جلوی رخداد بیرونی آن را بگیرد. اما من اصلا سعی نمی کنم که بگویم این اتفاق نیفتاده یا مقصرش کس دیگری بوده است. من می خواهم بگویم که این اتفاق می تواند در زندگی هر کسی بیافتد...

گفتنی است خبر طلاق آزاده نامداری و فرزاد حسنی پیش از این در محافل غیر رسمی نقل شده بود.

منبع:مثلث



:: موضوعات مرتبط: اخبار سینمای ایران وجهان , ,
:: برچسب‌ها: طلاق-آزاده نامداری-فرزاد حسنی ,
تاریخ : چهار شنبه 20 / 5 / 1393
بازدید : 804
نویسنده : خورشید

خوراکی های ضد زخم معده، نفخ و ...

 

در اینجا می خواهیم با تعدادی از خوراکی های طبیعی که خواص دارویی در بدن دارند، آشنا شویم.

پسری در حال خوردن میوه

خوراکی های ضد زخم معده(منظور زخم های گوارشی اعم از معده و اثنی عشر)

ائمه ی معصومین(ع) می فرمایند: "معده خانه ی همه ی دردهاست و پرهیز، ریشه ی همه ی درمان هاست".

مکررا توصیه شده است که در خوردن و آشامیدن زیاده روی نکنید. همچنین بسیاری از گفته های ائمه(ع) در مورد خوراکی های مفید و مضر برای معده توسط علم امروزی ثابت شده است.

به طور مثال امام هادی(ع) می فرمایند :"گوشت نمک سود خشک شده، بد گوشتی است، زیرا در معده از هم باز می شود، هر بیماری را برمی انگیزد، هیچ سودی در برندارد و تنها زیان می رساند".

امروزه ثابت شده که مواد غذایی نمک سود شده سرطان زا هستند و مصرف آنها در ایجاد سرطان معده موثر است.

این گونه مثال ها زیادند، ولی به طور خلاصه آنچه دانشمندان امروزی نشان داده اند، این است که برای مثال موز سبز که در حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته، سبب تکثیر سلول های پوششی معده و ضخیم تر شدن مخاط معده می شود.

همچنین دیده شده که آب کلم، سبب افزایش ترشح موکوس معده و محافظت مخاط معده از اسید می گردد.

خوراکی های با خاصیت آنتی بیوتیکی مثل ماست، کلم و شیرین بیان علیه زخم معده و گاستریت( التهاب معده) تا حدودی موثرند.

بنابراین همان طور که با کشف میکروب هلیکوباکترپیلوری و درمان مناسب بیماران با داروهای آنتی بیوتیک، دیگر کسی کمتر دچار عوارض کشنده ی زخم های معده و اثنی عشر می شود.

خوراکی های دارای خاصیت ترمیم زخم های گوارشی مانند: موز سبز، کلم ها، شنبلیله، دانه ها، انجیر،زنجبیل، شیرین بیان و چای نیز کمک کننده هستند.

ضد نفخ ها

از قرن ها پیش بشر از گیاهان و ادویه ها جهت رفع بادهای شکم و پاک کردن روده ها استفاده می کرده است. تصور می شود که ماده ی موثر این گیاهان در روغن آنها نهفته است و مکانیسم آنها شل کردن عضلات صاف روده هاست که همان اثر "ضد انقباضات روده ای" را دارد.

خوراکی های دارای اثر ضد نفخ شامل: رازیانه، شوید، بابونه، ریحان، سیر ،نعناع و مریم گلی می باشد.

ضد اسهال ها

برخی خوراکی ها به طور موثری با اسهال مقابله می کنند که شاید به دلیل وجود تانن ها و دیگر ترکیبات قابض در این خوراکی ها باشد.این ترکیبات نه تنها باعث افزایش جذب آب در روده ها می شوند، بلکه موجب کاهش حرکات روده ها، تسکین آنها و در نتیجه بهبود اسهال می گردند. اگرچه ترکیبات دیگری نیز یافت شده که با اثر ضد میکروبی خود روند اسهال را بهبود می بخشند.

نمونه خوراکی های دارای اثرات ضد اسهال شامل: زغال اخته ی خشک شده، دارچین، دانه ی شنبلیله، سیر، زنجبیل، شیرین بیان، جوز هندی، برنج، چای و زردچوبه است.

ضد یبوست ها

اگر از یبوست رنج می برید، ابتدا بهترین نسخه ی درمانی خود را از طبیعت بگیرید. رژیم غذایی غلط و فعالیت بدنی کم و عدم پاسخ منظم به رفلکس (بازتاب) دفع روده ای، همگی عوامل اصلی و شایع ایجاد یبوست هستند. رژیم غذایی غلط، همان رژیم غذایی بسیاری از ما شهرنشینان است که فیبر کمی دارد.

بنابراین مصرف نان سبوس دار علاوه بر خواص دیگر درمانی، در درمان یبوست بسیار مفید است، به شرطی که مصرف مایعات را تا روزی هشت لیوان افزایش دهیم. علاوه بر نان سبوس دار، سبزیجات و میوه ها نیز حاوی فیبر می باشند.

علاوه بر فیبر، مواد دیگری در آلو و قهوه موجودند که سبب افزایش حرکات روده و ترشحات آن می شوند. در مورد قهوهتحقیقات بیشتری لازم است، چرا که قهوه در بعضی افراد یبوست ایجاد می کند.

شیر و پنیر در بعضی افراد ایجاد یبوست می کند که احتمالاً به دلیل اثر کلسیم موجود در آنهاست. البته مصرف شیر در کسانی که کمبود لاکتاز دارند، موجب اسهال می شود.

نمونه ای از خوراکی های موثر در پیشگیری و درمان یبوست: سبوس گندم و برنج، میوه ها و سبزیجات، آلوها، انجیر، خرما، قهوه و مصرف مایعات زیاد است.

دکتر ندا نایبی- پزشک



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: زخم معده- نفخ ,
تاریخ : چهار شنبه 20 / 5 / 1393
بازدید : 1290
نویسنده : خورشید

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

 

 


طرز تهیه خورش آلو اسفناج


 


 

● ائتلاف آلو و اسفناج

 

خورش ها درسفره های ایرانی، جایگاه ویژه ای دارند و به عنوان غذاهایی خوش مزه اما وقت گیر، طرفداران فراوانی دارند. در دستور تهیه بیشتر خورش ها، مواد غذایی به وقت زیادی برای جا افتادن نیاز دارند، در حالی که خورشی مثل آلواسفناج به دلیل لطیف بودن مواد تشکیل دهنده اش از آن دست غذاهایی است که باید در مدت زمان کوتاهی پس از طبخ، مورد استفاده قرار بگیرد و همین موضوع، حفظ ارزش غذایی آن را به دنبال خواهد داشت. بله، درست حدس زدید؛ غذایی که این هفته می خواهیم در «سفره سالم» از آن حرف بزنیم، خورش آلواسفناج است.

● مواد لازم (برای ۴ نفر)

▪ ماهیچه: ۴۵۰ گرم ، ۷۵۰ کیلوکالری

 

▪ اسفناج خرد شده: ۸ لیوان، ۲۰۰ کیلوکالری

▪ آلو بخارا: ۲۵ عدد، ۳۰۰ کیلوکالری

 

▪ پیاز بزرگ: ۱ عدد، ۲۵ کیلوکالری

▪ روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری، ۳۶۰ کیلوکالری

 

▪ نمک، فلفل و زعفران: به میزان دلخواه

 

● طرز تهیه :

ماهیچه ها را تکه کرده و با پیازی که از قبل خرد کرده اید در نصف روغن مایع تفت بدهید. در ظرفی دیگر، اسفناج ها را در بقیه روغن حرارت داده و سپس ادویه های یاد شده را اضافه کنید. آلوهای خیس خورده را به گوشتی که تقریباً پخته است، افزوده و اسفناج ها را نیز بیفزایید و بعد از چند دقیقه که روی حرارت ملایم ماند، آن را به همراه برنج سرو کنید. این غذا تقریباً ۱۶۵۰ کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم کردن اش بین ۴ نفر، به هر نفر ۴۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد رسید. اما چون با برنج خورده می شود، انرژی دریافتی اش حداقل به ۶۰۰ کیلوکالری خواهد رسید.

 

 

● آلو، منبع فیبر و آهن

 

این میوه که در این فصل خشک اش در دسترس همگان قرار دارد تأمین کننده مقادیر قابل ملاحظه ای فیبر است، به طوری که مطالعات نشان داده اند خوردن ۱۰۰ گرم از آن یا ۵ عدد آلوی خشک که یک واحد میوه محسوب می شود، تامین کننده ۳۳ درصد از نیاز بالغان به فیبر خواهد بود. به این دلیل افرادی که مشکلات گوارشی دارند، می توانند این غذا را برای رفع مشکل شان برگزینند. علاوه بر اینها، آلو منبع گیاهی آهن نیز محسوب می شود، به طوری که خوردن ۵ عدد از آن ۳ میلی گرم آهن را به بدن می رساند که اگر با منابع ویتامین C و بتاکاروتن همراه شود جذب اش افزایش خواهد یافت زیرا همان طور که گفتیم منشأ آن گیاهی بوده و در مقایسه با منابع حیوانی این ماده معدنی کمتر جذب خواهد شد. یادتان باشد که مصرف این مقدار آلو ۶۵ کیلوکالری انرژی را به بدن تان خواهد رساند.

 

● اسفناج، کاهنده فشار خون

این سبزی برگ سبز منبع بتاکاروتن است؛ بنابراین همراه شدن اش با آلو به جذب آهن موجود در این میوه کمک شایانی می کند. بررسی ها نشان داده اند که خوردن نصف لیوان پخته این سبزی دارای ۳۵۰۰ میکروگرم بتاکاروتن است که مقدار قابل ملاحظه ای است. علاوه بر اینها اسفناج، منبع فولات نیز بوده و عادت به مصرف آن از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. در ضمن، اگر فشار خون دارید، بهتر است این سبزی را در برنامه غذایی تان بگنجانید زیرا به کنترل این فاکتور نیز کمک می کند چون مملو از پتاسیم است. فقط توصیه ما به شما آن است که این سبزی را با آب کم و در مدت زمان کوتاهی بپزید تا ارزش غذایی اش بیشتر حفظ شود.

 

 

● سیگاری ها بیشتر پیاز بخورند

 

همیشه از پیاز با این عنوان که منبع آنتی اکسیدان است، یاد کرده ایم. این بار می خواهیم اضافه کنیم که در این سبزی پتاسیم قابل ملاحظه ای نیز وجود دارد، بنابراین عادت به خوردن مرتب آن به کنترل فشار خون نیز کمک بسیار می کند. اگر سیگاری هستید بهتر است به خوردن این سبزی عادت کنید زیرا احتمال بروز سرطان مثانه در سیگاری ها بالاتر است و پیاز با فراهم آوردن آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین به خنثی سازی فعالیت ترکیبات سرطان زا کمک کرده و به این ترتیب از بروز این بیماری در شما جلوگیری می کند. با وجودی که این سبزی ارزش تغذیه ای بسیاری دارد اما باید بلافاصله بعد از پوست کندن آن مورد استفاده قرار گیرد و در صورت جوانه زدن بهتر است که از مصرف آن خودداری کنید.

 

● همراه این غذا

این خورش با برنج میل می شود و بهتر است برنج تان را کته ای آماده کنید. همراه کردن این غذا با ماستی که به آن جوانه گندم و خیار خرد شده نیز افزوده شده، کمک می کند وعده ای مغذی تر دریافت کنید. نوشیدنی تان نیز بهتر است آب پرتقال تازه باشد تا جذب مواد معدنی مانند آهن با خوردن این خورش بیشتر شود.

 

 

● اگر یبوست دارید

 

بهتر است آلو های بیشتری را در این غذا بریزید و اسفناج آن را نیز از قلم نیندازید زیرا به این ترتیب فیبر قابل ملاحظه ای را دریافت خواهید کرد. در ضمن، اگر به خورش تان یکی دو قاشق تخم کتان و یا سبوس گندم نیز بیفزایید، به این ترتیب مشکل یبوست تا حدودی مرتفع خواهد شد.

 

● اگر چربی خون دارید

این غذا ماهیتاً کم روغن است اما می توانید به جای ماهیچه که مملو از چربی اشباع است، از سینه مرغ استفاده کنید. به علاوه، به میزان آلو و اسفناج نیز افزوده و به همراه چند برش نان سنگک، خورش تان را بخورید. به این ترتیب، نه تنها چربی دریافتی تان کمتر خواهد شد؛ بلکه فیبر زیادی که تنظیم کننده چربی خون است را نیز به بدن تان رسانده اید.

 

 

● قلم کلسیم دارد

 

بیشتر ایرانی ها معتقدند که افزودن ماهیچه و قلم به خورش به خوش طعم تر شدن آن کمک می کند اما خیلی وقت ها به دلیل اینکه فکر می کنند چربی موجود در آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد آن را از برنامه غذایی شان حذف می کند. واقعا این ماده غذایی چه ارزش تغذیه ای دارد و عادت به مصرف اش به چه کسانی توصیه می شود؟ ماهیچه از دو بخش تشکیل شده: اول گوشت و دوم قلم و استخوان. از نظر میزان پروتئین، گوشت قرمز در اولویت است و ماهیچه نیز جزو گوشت های قرمز به حساب می آید. مصرف ماهیچه در شرایط خاص، به خصوص برای خانم های باردار و زنانی که قاعدگی های طولانی دارند و امکان کم خونی در آنها بالاست، بسیار توصیه می شود زیرا این گوشت سرشار از آهن بوده و نسبت به گوشت سفید از نظر میزان این ماده معدنی ارجحیت دارد. ولی ماهیچه دارای چربی زیادی است؛ به طوری که ۱۰۰ گرم آن حتی اگر تمام چربی هایش هم گرفته شده باشد دارای ۶ تا ۸ گرم چربی است، در حالی که ۱۰۰ گرم سینه مرغ از ۳ تا ۴ گرم چربی تشکیل شده، یعنی ماهیچه دو برابر گوشت سفید و ماهی دارای چربی است، بنابراین، خوردن هفته ای دو بار آن توصیه می شود زیرا زیاده روی در مصرف اش می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد.

 

اما قلم مملو از کلسیم و آهن و در ضمن روی و ویتامین ۱۲B است و وقتی خوب پخته شده باشد املاح و ویتامین های یاد شده وارد آب حاصل از پخت می شوند و بنابراین خوردن این آب ارزش تغذیه ای بسیاری را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت. اما به دلیل چربی فراوان بهتر است بعد از پخت سرد شود تا چربی موجود از آن جدا شود و سپس آب یاد شده به مصرف برسد. از این رو، خوردن آن برای کسانی که از منابع کلسیم به خصوص لبنیات کمتر استفاده می کنند یا میزان خوردن شان تأمین کننده نیاز روزانه نیست، توصیه می شود.

 

 

در کل، نباید افراد را به دلیل چربی از این دسته از خوراکی ها محروم کرد بلکه باید مصرف شان را محدود نمود. حتی کسانی که چربی خون و یا سنگ کیسه صفرا دارند نیز می توانند در حد اعتدال از این گروه پروتئینی استفاده کنند. به این دلیل، خوردن ماهیچه و قلم برای هر سنی توصیه می شود.

 

 
 

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/lifestyle

 



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
:: برچسب‌ها: خورش الو اسفناج ,
تاریخ : سه شنبه 19 / 5 / 1393
بازدید : 944
نویسنده : خورشید
 
این زوج عاشق، با هم مردند + تصاویر
 

یک زوج اهل کالیفرنیای آمریکا پس از 62 سال زندگی مشترک تقریبا همزمان در یک بیمارستان و دست در دست هم از دنیا رفتند.

 
به گزارش نامه نیوز، دان و مکسین سیمپسون اهل شهر بیکرزفیلد به فاصله چهار ساعت از یکدیگر درحالی که تا آخرین لحظات دست هم را می فشردند درگذشتند.

ملیسا اسلون گفت که اول مادربزرگش درگذشت و وقتی پیکر او را از اتاق خارج کردند پدربزرگش هم از دنیا رفت.

او به شبکه کی ای آر او گفت: "دان فقط می خواست که با همسر نازنینش باشد. او عاشق مادربزرگ ما بود، و تا آخر زندگی این عشق ادامه داشت." دان ۹۰ ساله و مکسین ۸۷ ساله بودند.

آنها اولین بار در سال ۱۹۵۲ در بیکرزفیلد آشنا شدند و همان سال ازدواج کردند.

زمانی که دان به عنوان مهندس راه و ساختمان برای ارتش آمریکا کار می کرد این زوج مدتی را در آلمان گذراندند و یک پسر ۱۸ ماهه را از سرای کودکان بی سرپرست به فرزندخواندگی قبول کردند.

بنا به گزارش خبرآنلاین، اما آنها بار دیگر در بیکرزفیلد ساکن شدند. مکسین پرستار شد و دان شرکت خود را راه انداخت.آنها یک پسر و پنج نوه دارند.

  •  
  •  


:: موضوعات مرتبط: خارجی وجالب , عکس خارجی , ,
:: برچسب‌ها: زوج عاشق-مرگ ,
تاریخ : سه شنبه 19 / 5 / 1393
بازدید : 1648
نویسنده : خورشید

زیبایی‌های ایران؛ کرمان

استان کرمان با سه میلیون نفر جمعیت، در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. کرمان از استان‌های مهم و تاریخی ایران به حساب می‌آید. در این گالری تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این استان به تصویر کشیده شده است.
زیبایی‌های ایران؛ کرمان

استان کرمان با سه میلیون نفر جمعیت، در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. کرمان از استان‌های مهم و تاریخی ایران به حساب می‌آید. در این گالری تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این استان به تصویر کشیده شده است.



:: موضوعات مرتبط: گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: کرمان-زیبایی-استان ,
تاریخ : سه شنبه 19 / 5 / 1393
بازدید : 1428
نویسنده : خورشید
سرانجام کودک مبتلا به هیدروسفالی جمجمه‌ای جراحی شد + عکس

سرانجام کودک مبتلا به هیدروسفالی جمجمه‌ای جراحی شد + عکس
سرانجام کودک هندی مبتلا به هیدروسفالی جمجمه‌ای توسط پزشکان جراحی شد.
پزشکان هندی سرانجام در یک عمل جراحی بسیار نادر که توأم با ریسک بالا بوده سر یک کودک 3 ساله را که مبتلا به هیدروسفالی بسیار شدید بوده را جراحی کرده‌اند.



گفتنی است، سر این کودک در اثر ابتلا به هیدروسفالی تا 3برابر سایز طبیعی بزرگ شده است و جراحان در یک جراحی 23 ساعته 37اینچ از ابعاد سر این کودک را کوچک کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌‌دهند، پژوهشگران گمان می‌کردند بعد از این جراحی این کودک دچار کما و حتی مرگ شود اما در کمال تعجب این کودک پس از 105 روز بستری در بیمارستان از سلامت برخوردار شده و حتی قادر به لبخند زدن و غذا خوردن نیز شده است.



پزشکان هندی برای درمان این کودک از مدرنترین فناوری‌ها برای بازسازی جمجمه استفاده کرده‌اند.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران 


:: موضوعات مرتبط: عجایب خلقت , ,
:: برچسب‌ها: کودک-جراحی-عجایب ,
تاریخ : دو شنبه 18 / 5 / 1393
بازدید : 1570
نویسنده : خورشید
تاریخ : جمعه 15 / 5 / 1393
بازدید : 1503
نویسنده : خورشید

      خنده بازار دااااااااااغ آخر هفته

ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮﻡ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪﺍﯼ ﺍﺯ ﮐُﻨﺪﯼ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺍﺑﻞ ﮐﻠﯿﮏ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺭﻭ ﻣﺎﯼ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ

ﺑﻌﺪ 5 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﻣﯿﺪﻩ : ﺩﺍﺩﺍﺵ ﮐﺠﺎ رو ﮐﻠﯿﮏ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﯼ !؟

.

.

.

.

بزرگترین دروغ کتاب های عربی

“جمع مذکر سالم”

اصن مگه داریم !؟

.

.

.

.

با این حجم مردمی که ریختن تو پارکها دارن والیبال بازی می کنن

خدارو شکر می کنم که تیم ملی شمشیر بازیمون هیچ پخی نشد !

.

.

.

.

دقت کردین ؟

در پاسخ به جواب “چی شد؟” حدود %۹۹ میگن “هیچی”

و اون %۱ باقیمونده هم میگن “چی ، چی شد؟”

.

.

.

.

قدیما یه نوع اف اف وجود داشت

که طرف یه نخ از قفل دروازه ی حیاط وصل میکرد توی بالکن هرکی در میزد نخو میکشید در باز میشد !

.

.

.

.

من پارسال یه روز روزه گرفتم

هنوز گشنمه !

.

.

.

.

پسره رفت تو کوچه دید داداش دوقلوش داره فوتبال بازی میکنه

محکم زد تو گوشش و گفت: عوضی تو اینجایی ؟

مامان 2 بار منو برده حموم :|

.

.

.

.

در برابر بعضی مشکلات نمیشه ایستاد و جنگید

باید فحش ناموسی بدی و در ری !

.

.

.

.

ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺒﻮ ﻓﻘﻂ پسرا ﻣﯿﺘﻮﻧﻦ ﺑﺨﻮﻧﻦ

دخترا ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﻣﯿﺒﯿﻨﻦ

***************

******************************

************************

**********

******************

پسرا ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﺣﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﻧﻪ !؟ ! ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﺍﻭﻥ ﺗﯿﮑﺶ ﮐﻪ

ﻣﯿﮕﻪ : ******

.

.

.

.

یه روز خدا رو ببینم دستمو میذارم رو شونش میگم :

خدایی هر بلایی سرمون آوردی به کنار ، دونه های هندونه رو چرا توش پخش کردی !؟

.

.

.

.

یه سرى قرصهاى خواب آور داریم ، یه سرى فکرهاى خواب بُر

.

.

.

.

راز خود را به یک زن لال بگویید

تا به اذن پروردگار شفا پیدا کند!

.

.

.

.

مکالمه بین زن ومرد :

مرد : ماشاءالله عزیزم خونه تمیز و مرتبه

انشاءالله وایبر قطع شده؟

زن : نه والا شارژر گوشی رو گم کردم ، مجبور شدم خونه رو تمیز کنم تا پیداش کنم!

.

.

.

.

اینکه کسی نیست که نگرانت بشه یک خوبی داره یک بدی

خوبیش اینکه کسی نیست که نگرانت بشه ، بدیش اینکه کسی نیست که نگرانت بشه

.

.

.

.

آیا میدونستید اگه کوکاکولا رو برعکس کنید میریزه زمین ؟

.

.

.

.

این زنبورایى که ۴۵دقه تو یه ارتفاع و نقطه ثابت ، بال بال زنون جلوت وایمیستن

اینا نیم کلاجشون خیلى خوبه

.

.

.

.

من عاشق پولم …

امان از دست این عشقای یه طرفه !

.

.

.

.

تا پنج دبستان فکر می کردم ما خیلی پولداریم که به جای یه مسواک

چار پنج تا مسواک داریم وهر شب با هر کدوم دلم خواست می تونم مسواک بزنم!

.

.

.

.

کسی تا حالا با خودش شعور به گور نبرده ، استفاده کنیم ازش

.

.

.

” دهن منو وا نکن “چیست ؟

تحدیدی تو خالی که معمولا با جمله “وا کن ببینم چه گهی میخوای بخوری” خاتمه می یابد :))

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب طنز وخنده دار , ,
:: برچسب‌ها: خنده بازار-خنده بازار داغ ,
تاریخ : شنبه 14 / 5 / 1393
بازدید : 901
نویسنده : خورشید

هنر نمایی جالب با چوب کبریت

KamYab.Ir | کمیاب‌ترین های وب فارسی



:: موضوعات مرتبط: عکس جالب , ,
تاریخ : چهار شنبه 13 / 5 / 1393
بازدید : 1304
نویسنده : خورشید

هنر عجیب این زن شما را متعجب می کند!! + عکس

هنر عجیب این زن شما را متعجب می کند!! + عکس
او مجموعه ای با عنوان «عمق» خلق کرده و برای درست کردن این سازه از معماری گالری خصوصا پنجره ها نیز استفاده کرده تا بتواند ژرفای بی پایانی درست کند که هر کسی بتواند روی آن قدم بزند.

هنرمند مشهور برزیلی Regina Silveira تصاویر سه بعدی خارغ العاده ای خلق می کند که با ذهن ما بازی می کند.
او از بیننده ها دعوت می کن سایه های بزرگی که روی دیوارها درست کرده را ببینند.
 او مجموعه ای با عنوان «عمق» خلق کرده و برای درست کردن این سازه از معماری گالری خصوصا پنجره ها نیز استفاده کرده تا بتواند ژرفای بی پایانی درست کند که هر کسی بتواند روی آن قدم بزند.

این هنرمند جدیدا نمایشگاهی با عنوان In Absentia برگزار کرده است. او در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار هنری غائب را بر روی پایه مجسمه های خالی نمایش داد! Regina Silveira این کار را با خلق سایه های از شکل افتاده و غول پیکر اشیایی که واقعا وجود نداشتند انجام داد.

.

















تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ



:: موضوعات مرتبط: اسرارامیز , ,
:: برچسب‌ها: عکسهای عجیب-هنر-اسرارامیز ,
تاریخ : چهار شنبه 13 / 5 / 1393
بازدید : 755
نویسنده : خورشید

 

بهترین مواد غذایی برای تنظیم قند خون و دیابت

 

 


بهترین مواد غذایی برای تنظیم قند خون و دیابت

 

اگر مبتلا به دیابت هستید، جالب است بدانید آنچه در دهان می گذارید، می تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قند خونتان شود. در اینجا ۱۳ ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که می توانند جلوی افزایش قند خونتان را بگیرند پس با ما همراه شوید...

 

۱) سیب

اکثر متخصصان تغذیه توصیه می کنند حتما در رژیم غذایی یک فرد دیابتی سیب باشد زیرا این میوه کالری بسیار پایینی دارد و فیبرش که همان پکتین است بسیار بالا بوده و جلوی گرسنگی را می گیرد. به این دلیل به کاهش قند خون نیز بسیار کمک می کند.

 

 

۲) جو

می توان جو را جایگزین برنج سفید کرد تا میزان قندخون بعد از صرف غذا حدود ۷۰ درصد کاهش یابد و تا ساعت ها ثابت بماند. زیرا فیبرهای محلول جو، هضم را کند کرده و سبب جذب تدریجی قند می شوند. جوی دوسر نیز همین خاصیت را دارد به طوری که مصرف آن باعث می شود بین آنزیم های هضم کننده در معده و ترکیبات کربوهیدراتی غذا یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می شوند.

 

 

۳) گوشت گاو و مرغ

می توانید قسمت های کم چرب گوشت گاو را انتخاب کنید و یک چهارم بشقاب تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می شود مدت طولانی تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه ای تان کاهش نیابد. در ضمن، مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. گوشت سینه مرغ نیز در مقایسه با ران یا سایر قسمت ها چربی کمتری دارد و خوردن این گوشت نیز برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی روزانه به مبتلایان دیابت توصیه می شود.

 

 

۴) میوه های قرمز و بنفش

انواع میوه های قرمز و بنفش مانند انگور قرمز، انار، آلو سیاه، آلبالو و گیلاس، کلم قرمز و چغندر حاوی ترکیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می گویند این رنگدانه ها می توانند سبب کاهش قندخون شده و در عین حال محرک تولید انسولین در بدن باشند.

 

 

۵) کلم بروکلی

این سبزی غنی از کروم بوده که در طولانی مدت نقشی اساسی و مهم در تنظیم قندخون دارد. در ضمن این سبزی از منابع غنی ویتامین C است بنابراین عادت به مصرف آن به صورت خام و بخارپز شده به این بیماران توصیه می شود.

 

 

۶) هویج

هویج، یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قندخون را تنظیم کند. در گذشته تصور بر آن بوده که هویج باید از برنامه غذایی دیابتی ها حذف شود در حالی که این روزها مصرف این سبزی می تواند آثار مفیدی را برای آنها داشته باشد.

 

۷) ماهی

یکی از دلایل مرگ ومیر بیماران دیابتی، ابتلا به ناراحتی های قلبی – عروقی است و مصرف یک یا دو بار ماهی در هفته می تواند این احتمال را حداقل ۴۰ درصد کاهش دهد. از سوی دیگر، اسیدهای چرب موجود در این منبع پروتئینی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را که از جمله فاکتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی های قلبی – عروقی است، پایین می آورد.

 

 

۸) دانه کتان

دانه های کتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی های خوب (از نوعی که در ماهی موجود هستند) و منیزیم است. یادتان باشد که این ترکیبات همگی قندخون را تنظیم کرده و به سلول ها در جذب انسولین کمک می کنند. بنابراین چه بهتر که آن را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

 

 

۹) شیر و ماست

اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و کلسیم هستند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می برند. پس روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست کم چرب میل کنید.

 

 

۱۰) گردو

گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و قند موجود در آن به آهستگی جذب می شود. می توانید روزانه دو عدد از این مغز را در وعده های غذایی تان در طول روز میل کنید.

 

 

۱۱) روغن زیتون

روغن زیتون طلای مایع نامیده می شود زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است که محققان آن را با آسپیرین مقایسه می کنند. افرادی که رژیم مدیترانه ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزی ها، غلات و گوشت کم چرب می خورند کمتر به دیابت و ناراحتی های قلبی و عروقی دچار می شوند. هر دوی این بیماری ها در پی التهاب در بدن به وجود می آیند. برخلاف کره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را کاهش می دهد.

 

 

۱۲) کره بادام زمینی

تحقیقات به تازگی نشان داده اند، مصرف کره بادام زمینی می تواند اشتها را کم کرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود که مواد قندی کم فیبر مصرف می کند. در ضمن، کره بادام زمینی غنی از چربی های غیراشباعی است که می توانند قندخون را تنظیم کنند پس برای تنوع این خوراکی را در صبحانه تان بگنجانید.

 

 

۱۳) نان سبوس دار

مصرف زیاد نان سفید نیز می تواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی که نان سبوس دار دقیقا برعکس عمل می کند. به همین دلیل مصرف مرتب این ماده غذایی در رژیم افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.

 

 

 

   منبع: ریدرزدایجست
ترجمه: الهه جوانپور



:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
تاریخ : سه شنبه 12 / 5 / 1393
بازدید : 1272
نویسنده : خورشید

داعش قرآن را بازنویسی میکند

شبکه تلویزیونی «آفاق العراق» گزارش کرد: داعش در موصل در صدد بازنویسی قرآن کریم و حذف برخی از آیات آن است که این گروه آن را تحریف شده و نادرست می داند.
داعش قرآن را بازنویسی میکند
شبکه تلویزیونی «آفاق العراق» گزارش کرد: داعش در موصل در صدد بازنویسی قرآن کریم و حذف برخی از آیات آن است که این گروه آن را تحریف شده و نادرست می داند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از العالم، اعضای داعش مدعی اند آیاتی که می خواهند آن را حذف کنند توسط روحانیون به منظور خدمت به ادیان و طوایف دیگر مانند مسیحیت تحریف شده است. در این گزارش آمده است: سوره هایی که داعش قصد تغییر آن را دارد شامل سوره «الکافرون» و آیات تطهیر است.
 
بنابراین گزارش، گروه تروریستی داعش که قرائت افراطی از اسلام را دنبال می کند پس از تخریب مزار پیامبران، مساجد و حسینیه ها اینک در اقدامی عجیب تر در صدد تحریف قرآن کریم بر آمده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: داعش-گروه تروریستی ,
تاریخ : سه شنبه 12 / 5 / 1393
بازدید : 1472
نویسنده : خورشید

شاید بتوان گفت چای این نوشیدنی همگانی که بر سر سفره و روی میز بسیاری از مردم جهان، در میهمانی ها، جشن ها ، سوگواریها به عنوان پیش غذا، پس غذا و گاهی غذای اصلی (چای شیرین صبحانه) جای دارد، بعد ازآب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنیهای جهان محسوب می شود

به گزارش سلامانه به نقل از سایت.fitnea ، یک لیوای چای داغ بیش از هر چیز دیگری می تواند به شما آرامش ببخشد.همچنین چای سرشار از مواد طبیعی است که برای سلامتی بدن مفید است. در اینجا برخی از مزایای کلیدی نوشیدن چای را مطرح می کنیم:


پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی
تحقیقات نشان داده است که چای سیاه و سفید خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. چای باعث بهبود جریان خون در رگها و در نتیجه باعث کاهش خطر لخته شدن خون می شوند.چای همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر می شود.


تقویت سیستم ایمنی بدن
بر اساس مطالعه انجام شده توسط آکادمی ملی علوم در سال 2009 ، سلول های ایمنی در بدن مصرف کنندگان چای 5 برابر افرادی است که روزانه قهوه مصرف می کنند. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب تقویت مکانیزم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر طیف وسیعی از بیماری های ویروسی و میکروبی محافظت می کند.

ضد سرطان
چای دارای خواص ضد سرطانی است. مطالعات بالینی نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در چای با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از سلول های سالم محافظت می کند.رادیکال های آزاد مسئول ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان هستند.


کاهش وزن
نوشیدن چای به طور منظم بدون افزودن شیر یا قند به چای سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است نوشیدن 5 تا 7 لیوان چای در روز به شما کمک می کند تا 80 کالری بسوزانید.


جلوگیری از پوسیدگی دندان
نوشیدن چای به طور منظم از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. زیرا چای حاوی فلوراید است و مواد معدنی ضروری برای سلامت دندان ها را دارد.همچنین آنتی اکسیدان موجود در چای با بیماری های لثه مبارزه می کند.


:: موضوعات مرتبط: خواص مواد غذایی , ,
تاریخ : سه شنبه 12 / 5 / 1393
بازدید : 1211
نویسنده : خورشید
تزیین شهر با سرهای بریده به مناسبت عید فطر!

تزیین شهر با سرهای بریده به مناسبت عید فطر!
گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به “داعش” در جدید ترین جنایت ددمنشانه و ضد انسانی خود، اقدام به تزئین شهر با سرهای بریده کرد.
اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به “داعش” در جدید ترین جنایت ددمنشانه و ضد انسانی خود، اقدام به تزئین شهر با سرهای بریده کرد.
 
گفته می شود این جنایت ضد بشری و بی سابقه چند روز پیش در شهر “الرقه” در سوریه رخ داد و بعد از آن گروهک تروریستی “داعش” با هدف ایجاد رعب بیشتر، آن را به طور گسترده در فضای مجازی سوریه و دیگر کشورهای عربی منتشر کرده است.
لازم به ذکر است، در این جنایت جدید، سر تعدادی از شهروندان بی گناه و غیر نظامی سوریه بریده شد که از جمله آنان یک کودک هفت ساله بوده و بعد از بریدن آن را به مناسبت عید فطر، مانند چراغانی آویزان کردند!
قابل ذکر است، شهر “الرقه” یکی از مهم ترین و اصلی ترین پایگاه ‌های تروریست‌های “داعش” در سوریه است. آنها بیشتر نیروهای خود را در مناطق و روستاهای اطراف آن مستقر کرده و در آن آموزش می ‌بینند و نیروهای جدید جذب می‌ کنند.
در پایان لازم به یادآوری است،‌ این تروریست های وحشی صفت پیش از این نیز در اقدامی دیگر سر افراد را بریده و به توپ فوتبال تبدیل کرده بودند!
منبع: شیعه آنلاین


:: موضوعات مرتبط: اخبار سیاسی , ,
تاریخ : دو شنبه 11 / 5 / 1393
بازدید : 833
نویسنده : خورشید

تولد کودک 4قلو در غزه+عکس

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، پایگاه خبری «لبنان.24» گزارش کرد که مادری در نوار غزه کودکان چهارقلوی خود را امروز پنجشنبه به دنیا آورد و حال همه کودکان خوب گزارش شده است.

این چهارقلو در روزگاری پا به دنیا گذاشته‌اند که رژیمی به نام «اسرائیل» این روزها کودکان فلسطینی در غزه را در ساحل دریا، پارک تفریحی و در مدارس وابسته به سازمان ملل قتل‌عام می‌کند.

همه ماجرای کودک‌کشی رژیم صهیونیستی به اینجا ختم نمی‌شود. در جدیدترین اخبار آمده است که «دیوید دوادیا»، تک‌تیرانداز ارتش صهیونیستی در صحفه توئیتر خود به کشتن 13 کودک فلسطینی در یک روز افتخار کرده است.

در سه هفته گذشته که دست‌کم 1400 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، نزدیک به 400 نفر آنان کودک هستند.

 



:: موضوعات مرتبط: عکس خارجی , ,
:: برچسب‌ها: تولد-غزه-4 قلو ,

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com