عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 17 / 7 / 1394
بازدید : 1591
نویسنده : خورشید
دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا، توانستند سر پسر بچه 16 ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، مجددا به گردنش پیوند بزنند.
به گزارش مشرق، این پسر بچه که جکسون تیلور نام دارد، در روز 24 شهریور در زمان سفر به همراه مادر و خواهرش با یک خودروی دیگر تصادف کرد و شدت تصادف به حدی بوده که باعث جدا شدن سر وی از گردنش و پارگی داخلی شده است.

جکسون به یک بیمارستان در بریزبن منتقل شد که در آن پزشکان مجرب طی یک عمل جراحی شش ساعته با استفاده از سیم و یک تکه از دنده او موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردن این کودک شدند.

جف اسکین، جراح ستون فقرات معروف به "پدرخوانده عمل جراحی ستون فقرات استرالیا" که رهبری این عمل جراحی شامل اتصال یک دستگاه halo به جمجمه کودک و ثابت نگه داشتن او تا زمانی‌که مهره‌های گردن به طور کامل جوش بخورند، را به عهده داشت، اظهار کرد: بسیاری از کودکان در اثر آسیبی که در وهله اول می‌بینند، زنده نمی‌مانند و حتی اگر زنده مانده و احیا شوند نیز ممکن است هرگز نتوانند حرکت کنند و یا به صورت طبیعی نفس بکشند.

پیوند موفق سر قطع شده یک پسربچه+عکس
پیوند موفق سر قطع شده یک پسربچه+عکس

وی افزود: وضعیت جکسون بدترین نوعی بود که تا به حال مشاهده کرده‌ام.

جکسون بسیار خوش شانس بود که اعصاب حیاتی او دچار آسیب غیر قابل جبران و یا بر اثر نیروی حاصل از برخورد، قطع نشدند. به دلیل سن کم این نوزاد، بهبودی وی به سهولت انجام شد. بدن کودکان در سن، ظرفیت احیا بیشتری نسبت به بدن افراد مسن دارد. این کودک در حال حاضر برای نگه داشتن بدن خود در حالت ثابت باید تا هشت هفته ابزار مخصوصی را بپوشد و پس از آن می‌تواند به صورت طبیعی و سالم به زندگی خود ادامه دهد.

والدین جکسون، جراحی و احیا پسرشان را چیزی شبیه به یک معجزه اعلام کردند.
منبع: ایسنا


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : سه شنبه 12 / 7 / 1394
بازدید : 1077
نویسنده : خورشید

کار زشت و زننده بعد از فوت هادی نوروزی خشم ایرانیان را برانگیخت +تصاویر

به گزارش پرداد به نقل از باشگاه خبرنگاران: هواداران النصر عربستان در اقدامی زشت و زننده به کاپیتان سرخپوشان توهین کردند و وی را مورد اهانت قرار دادند.

هواداران النصر عربستان و تیم ملی این کشور با شنیدن خبر درگذشت هادی نوروزی، در اقدامی زننده و زشت، در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر شروع به ابراز خوشحالی از مرگ این بازیکن با اخلاق کرده اند و بعضاً به روح پاک او لعنت فرستاده اند.

کار زشت و زننده بعد از فوت هادی نوروزی خشم ایرانیان را برانگیخت +تصاویر

این بار بی کفایتی آل سعود پس از گذشت یک هفته از فاجعه عید قربان در روز عید غدیر خم بیشتر از پیش به نمایش در آمد و خشم مردم را برانگیخت.

هادی نوروزی کاپیتان با اخلاق پرسپولیس که در تمامی دیدار های این تیم مقابل نمایندگان عربستان گربه سیاه آنها بوده است در یکی از دیدارهای پرسپولیس ایران مقابل النصر با خطایی که بر روی الفریدی بازیکن این تیم انجام داد موجب شد که وی مصدوم شود و نتواند به بازی ادامه بدهد.

آنها این کینه را تا به امروز در دل نگه داشته و در روزی که تمام فوتبال ایران اشکریزان کاپیتان بود و در سوگ این فوتبالیست با اخلاق نشسته بود.

فوت وی را انتقام مصدومیت الفریدی دانسته و در شبکه های اجتماعی خود به این بازیکن بی احترامی کردند. 

این باشگاه پس از اینکه با واکنش شدید کاربران ایرانی مواجه شد، تمامی پستهای خود را حذف کرد.

هکرهای ایرانی تهدید کرده اند که این بی حرمتی بی پاسخ نخواهد ماند.

این بی کفایتی مسئولان النصر با بی کفایتی آل سعود یکسان شد تا عربستان منتظر روزی باشد که باید در قبال این بی کفایتی ها پاسخ بدهد.

کار زشت و زننده بعد از فوت هادی نوروزی خشم ایرانیان را برانگیخت +تصاویر



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: هادی نوروزی ,
تاریخ : سه شنبه 5 / 7 / 1394
بازدید : 1001
نویسنده : خورشید
غروب غم انگیز منا با انبوه اجساد حجاج/عکس
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
در حادثه ازدحام جمعیت زائران خانه خدا در دره منا که دیروز بر اثر بی کفایتی مسئولان عربستان روی داد بیش از ۱۳۰۰ زائر از جمله ۱۳۱ حاجی ایرانی جان باختند.

 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: منا ,
تاریخ : جمعه 1 / 7 / 1394
بازدید : 1119
نویسنده : خورشید

 

زندگی تلخ دختری بدون فک! +عکس


به گزارش پرداد به نقل از وبسایت شفقنا : دختر نوجواني از اهالي ايالت تگزاس در امريکا شانزده سال در حالي چشم به جهان گشود که تقريباً هيچ استخواني در فک اش نداشته است. مسئله دردناک که نه تنها غذا خوردن بلکه حرف زدن را هم براي او سخت و گاهي غير ممکن کرده بود و زندگی بسیار سختی را برای وی بوجود آورده بود.

به همين دليل پزشکان، پس از تحقيقات و آزمايشات بسيار تصميم گرفتند با انجام عمل جراحي به اِبي کمک کنند تا قدري از اين شرايط دشوار فاصله بگيرد، آنها براي اولين بار در جهان استخوان ران اين دختر نوجوان را به فک او پيوند زدند.

عملي که نزديک به يک سال پيش انجام شده است و حالا اِبي به لطف اين اقدام عجيب و پيچيده پزشکان مي تواند زندگي راحت تري داشته باشد و از زندگی سخت و طاقت فرسایش رهایی یافته است.

زندگی تلخ دختری بدون فک! +عکس

اِبي که ديگر مثل گذشته صحبت کردن برايش سخت و دردناک نيست در مورد زندگيش مي گويد: خيلي ناراحت کننده است که 15 سال نتواني هر موقع دوست داري حرفت را بزني يا نتواني هر خوراکي دوست داري به راحتي بخوري. براي من جويدن خوراکي هايي مثل: چيپس، گوشت و بعضي ميوه ها سخت ترين کار دنيا بود، همه اينها در حالي بود که من عاشق خوردن گوشت و بيشتر غذاهايي هستم که از خوردنشان محروم بوده ام. ولي اين عمل جراحي نه تنها لذت چشيدن طعم گوشت و راحت تر حرف زدن را به من بخشيد، بلکه موجب افزايش اعتماد به نفس من هم شد.

اگرچه اِبي هنوز نمي تواند مانند يک انسان عادي صحبت کند و تلفظ برخي صداها و حروف برايش دشوار است، ولي عمل جراحي نادر و بي نظير پزشکان به او کمک کرده است به اجتماع باز گردد.

دختري که حالا بيشتر خودش را شبيه ديگران مي داند و با اطمينان بيشتري به اجتماع قدم مي گذارد. شايد چهره اِبي قدري با ديگران تفاوت داشته باشد و چندان طبيعي به نظر نرسد، اما ارزش آنچه با اين عمل جراحي به دست آورده تا حدي است که اِبي ناهنجاري صورتش را به کلي ناديده مي گيرد. تری بدون فک! +عکس

 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : سه شنبه 8 / 6 / 1394
بازدید : 1040
نویسنده : خورشید

دختر زیبای مرحوم بیت الله عباسپور قهرمان بدنسازی جهان +عکس

 

به گزارش پرداد به نقل از جام نیوز : بیت الله عباسپور یک فرزند دختر زیبا به نام حنانه داشته است که عکس آنرا مشاهده می کنید

بیت الله عباسپور (ملقب به بیتو) قهرمان بدنسازی و پرورش اندام جهان که به علت بیماری واسکولیت در سن 36 سالگی بعد از اینکه مدتها در بستر بیماری بود سرانجام درگذشت و جامعه ورزشی کشور را عزادار کرد.

دختر زیبای مرحوم بیت الله عباسپور قهرمان بدنسازی جهان +عکس



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بیت الله عباسپور ,
تاریخ : سه شنبه 11 / 5 / 1394
بازدید : 987
نویسنده : خورشید
خبرگزاری میزان: نیمه شب پنجشنبه گزارش هایی از برخورد چند شهاب سنگ در مناطقی از استان های زنجان، قزوین و البرز منتشر شد که تاکنون خسارتی در این باره گزارش نشده است و مسئولان مرتبط در این استان‌ها برخی این موضوع را رد و برخی تایید کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری میزان ، برخورد چند شهاب‌سنگ به زمین در مناطقی در مرزهای سه استان البرز قزوین و زنجان شب گذشته خبر ساز شد و در اخبار منتشر شده اینگونه عنوان شد که این اتفاق خساراتی به شهرهای بوئین‌زهرا، آوج و تاکستان زد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز ساعتی بعد از وقوع این حادثه با تائید سقوط شهاب سنگ در این استان، گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنجشنبه به منطقه ای بیابانی بین شهرستان های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است.

به گفته ابوالقاسم باقری با توجه به اینکه این شهاب سنگین در منطقه ای بیابانی سقوط کرده، احتمال اینکه خساراتی داشته باشد، بسیار کم است و تاکنون نیز گزارشی از خسارات احتمالی ارایه نشده است.

برخی اخبار حکایت از این دارد که شی نورانی برای دقایقی در یکی از بخش های استان زنجان دیده شده که این شی نورانی با زمین برخورد و صدای مهیبی ایجاد کرده، اما تاکنون گزارشی درباره ماهیت این شی نورانی ارایه نشده است.

این در حالی است که به گفته ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا هیچگونه شهاب سنگی در محدوده جغرافیایی این شهرستان سقوط نکرده اما برخی منابع برخورد یک شی نورانی در مناطق بیابانی بین اشتهارد و نظرآباد که خارج از محدوده استان قزوین است را تائید می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در خصوص احتمال سقوط شهاب سنگ گفت: با وجود بررسی های میدانی تاکنون هیچ گزارشی از سقوط شهاب سنگ واصل نشده است. البته برخی از اهالی روستاهای مناطق غربی قزوین هم مرز با استان زنجان و شهرستان قیدار و هیدج، شهاب سنگی در آسمان مشاهده کرده اند اما این، دلیلی بر سقوط آن در استان قزوین نیست.

فرماندار شهرستان آوج نیز در این زمینه اینگونه عنوان کرد که اهالی روستاهای دیدار و لجام گیر، شهاب سنگی را در حال سقوط در آسمان مشاهده کرده اند اما با وجود بررسی های انجام شده، هیچ گزارش و مستندی در این زمینه به دست نیامده است. براساس اظهارانسیدعبدالله موسوی با وجود اعزام چند گروه به مناطق مختلف شهرستان، نیروهای فرمانداری با بیشتر روستاها و دهیاریها تماس برقرار کرده اند اما مورد نگران کننده ای گزارش نشده است.

صفی الله کرامتی فرماندار زنجان نیز در این باره اظهار کرد: شامگاه گذشته شایعه ای در فضای مجازی و رسانه مبنی بر برخورد شهاب سنگ با مناطقی از این استان منتشر شد. با این وجود تاکنون هیچ اثری از برخورد شهاب سنگ در سطح استان زنجان مشاهده نشده است.

اظهار نظر بعد در اینباره مربوط به مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان است که برخوردشهاب سنگ با برخی شهرستان های این استان را در حد شایعه دانست وگفت: شامگاه گذشته شایعه ای در فضای مجازی و رسانه مبنی بر برخورد شهاب سنگ با مناطق از شهرستان های ابهر، طارم و خدابنده منتشر شد اما تا این لحظه هیچ اثری از برخورد شهاب سنگ در سطح استان زنجان مشاهده نشده است.

این در حالی است که جمعیت هلال احمر استان زنجان منطقه مورد اصابت شهاب سنگ را شهرستان خدابنده قید کرد اما این موضوع از سوی مدیرکل مدیریت بحران این استان رد شد. برخی از مسئولان در این استان نیز اعلام کرده اند در صورتی که چنین اتفاقی نیز رخ داده باشد، تاکنون محل اصابت این شهاب سنگ مشخص نشده است.
انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : دو شنبه 2 / 3 / 1394
بازدید : 1029
نویسنده : خورشید

                         

 مراقب این تماس تلفنی باشید                                    

            

به گزارش پارس به نقل از اعتماد بر اساس اظهارات برخی شهروندان، افرادی در تماس تلفنی، خود را نماینده بیمه‌های خصوصی یا دولتی درمان معرفی کرده و پیشنهاد صدور بیمه تکمیلی برای آنها دارند. کارشناسان بیمه و متولیان بیمه‌های خصوصی و دولتی هشدار دادند که این افراد کلاهبردار هستند و مردم مراقب باشند که فریب اصرار آنها را نخورند تا دچار زیان اقتصادی بر اثر واریز وجوه به شماره حساب‌های پیشنهادی آنها نشوند.

سید مهدی میر‌شاه‌ولد - سخنگوی سازمان بیمه سلامت - ضمن آنکه این افراد را کلاهبردار و فعالان شرکت‌های فاقد مجوز می‌داند، هشدار داد: مردم بدانند که اولا وظیفه سازمان بیمه سلامت صدور بیمه تکمیلی نیست. ثانیا ثبت نام برای بیمه سلامت به صورت اینترنتی انجام می‌شود و هزینه و حق بیمه بیمه‌شدگان هم از سوی دولت پرداخت می‌شود و بنابراین، بیمه سلامت، رایگان است. این افراد که ما هم سوابق آنها را شناسایی کرده‌ایم، شرکت‌های فاقد مجوز و کلاهبردار هستند که بدون هیچ مجوزی از سوی بیمه مرکزی، بیمه سلامت یا وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند. عموما هم فردی را اجیر می‌کنند که خود را نماینده دولت معرفی کند و بتوانند اطمینان مردم را جلب کنند و به این شیوه از مردم اخاذی می‌کنند.

فعالیت این افراد که به شیوه جدیدی از کلاهبرداری متوسل شده‌اند، در حالی هنوز مورد پیگیرد نهادهای قضایی قرار نگرفته که بیمه مرکزی هم بنا بر گزارشاتی که تاکنون دریافت کرده، در شش ماه گذشته اطلاعیه‌های هشداردهنده‌ای در این‌باره منتشر کرده است. نخستین اطلاعیه در زمستان ٩٣ و با مضمون هشدار نسبت به فعالیت غیرمجاز برخی اشخاص و شرکت‌ها در امر بیمه‌گری و دخالت آنان در فرایند آموزش و تربیت نیروی متخصص بیمه‌ای اعم از بازاریاب، کارمند و ... منتشر شد. در اطلاعیه منتشره ١٦ اردیبهشت سال جاری بیمه مرکزی هم ضمن خطاب قرار دادن سوءاستفاده‌کنندگان از نام این سازمان برای فروش غیرمجاز و نامعتبر کارت تخفیف بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه اتومبیل و وسایل اطفای حریق، در هشدار به شهروندان درباره فعالیت این افراد حقیقی و حقوقی آمده است که «برخی افراد سودجو در تماس تلفنی با شهروندان، خود را نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده و در قبال اخذ مبالغی، به ارائه کارت تخفیف برای صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه خودرو یا فروش لوازم اطفای حریق اقدام می‌کنند. افراد مذکور هیچگونه مجوزی از بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه ندارند و فعالیت این‌گونه افراد یا شرکت‌ها، غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی به دنبال دارد.»

شماره تلفن کلاهبرداران یک‌طرفه است

«با شماره تلفن منزلمان تماس گرفت و در حالی که تمام مشخصات فردی من را می‌دانست خود را نماینده سازمان بیمه سلامت معرفی کرد و پیشنهاد داد که برای من و خانواده‌ام بیمه تکمیلی بگیرد. جواب قطعی من به صبح فردا موکول شد و صبح که تماس گرفت، گفت که کار ثبت نام من را انجام داده و شماره حسابی می‌دهد که من پول حق بیمه را به آن شماره حساب واریز کنم. وقتی گفتم که پیگیری کرده‌ام و این کار غیرمجاز است به سرعت تلفن را قطع کرد.»

شهروندانی که این‌بار در معرض کلاهبرداری بیمه‌ای قرار گرفته‌اند یک وجه اشتراک دارند؛ پیش‌شماره تماس با آنها ٧٧ است! شماره تلفنی در مرکز و شرق پایتخت. شماره تلفنی که در تمام ساعات روز اشغال است اما در صورت آزاد‌بودن هم کسی پاسخگو نیست. شماره تلفن‌هایی که احتمالا هرچند وقت یک‌بار برای آنکه گرفتار ظن مقامات قضایی نشود تغییر می‌کند و احتمالا ماموریت تماس‌گیرنده هم در همین تعریف شده که به هیچ تماس تلفنی با این شماره پاسخ ندهد.

صدور تلفنی بیمه‌نامه «غیرممکن» است

یک کارشناس بیمه با آنکه صدور تلفنی بیمه‌نامه را غیر ممکن می‌داند و تاکید می‌کند که بیمه‌نامه حتما و حتما باید به صورت کتبی صادر شود و امضا و تایید بیمه‌گذار را داشته باشد به شهروندان هشدار می‌دهد: «بیمه تکمیلی، جز در موارد استثنایی، به صورت انفرادی قابل صدور نیست و شرکت‌های بیمه گر، بیمه تکمیلی را برای گروهی با جمعیت حدود ٥٠ نفر صادر می‌کنند تا نسبت سود افزایش پیدا کند. صدور تلفنی بیمه‌نامه هم غیرممکن است چون بیمه شده باید اسناد بیمه‌ای خود را حضوری دریافت کند. توصیه این است که مردم برای بیمه‌های مختلف، به شرکت‌های بیمه معتبر مراجعه کنند و به هیچ‌وجه به این تماس‌های تلفنی یا حضوری افرادی که خود را نماینده شرکت‌های بیمه معرفی می‌کنند پاسخ ندهند.»



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بیمه نامه ,
تاریخ : سه شنبه 13 / 2 / 1394
بازدید : 957
نویسنده : خورشید

 

 
 
 
 
مردی که متهم است در پی رابطه همسرش با مردی غریبه، مرتکب جنایت شده، اتهام را رد و عموی همسرش را عامل اصلی قتل معرفی کرد.
 راز این قتل خرداد چهار سال قبل توسط کارآگاهان فاش شد. آن زمان خانواده جوانی به نام پیام به پلیس خبر دادند فرزندشان گم شده ‌است. مأموران چندروز بعد جسد پیام را درحالی‌که کنار جاده‌ای رها شده ‌بود، در منطقه‌ای در نزدیکی تهران پیدا کردند. با بررسی تلفن همراه مقتول معلوم شد او آخرین‌‌بار با زنی به نام مینا صحبت کرده‌ است. مقتول تماس‌های دیگری نیز با این زن برقرار کرده‌ بود که نشان می‌داد آنها رابطه‌ای عاشقانه با هم داشتند و این رابطه طولانی‌مدت بوده. بنابراین مینا برای ادای توضیحات به اداره آگاهی فراخوانده و وقتی در بازجویی‌ها دچار تناقض‌گویی شد، راز قتل پیام را فاش کرد. او اعتراف کرد با همدستی شوهر و عمویش نقشه قتل را طراحی و اجرا کرده‌ است.     زمانی که حمید - شوهر مینا- بازداشت شد. به ارتکاب قتل با مشارکت بیژن -عموی همسرش- اعتراف کرد و توضیح داد: «مدتی بود متوجه شده ‌بودم همسرم نسبت به من سرد شده‌ است. او کارهایی می‌کرد که قابل‌توجیه نبود تا اینکه یک‌روز به‌صورت اتفاقی و خارج از زمانی که به خانه می‌رفتم وارد منزل شدم و دیدم زنم با مردی در خانه‌ است. آن مرد پیام بود همان‌جا با پلیس تماس گرفتم و موضوع را گزارش کردم. همسرم و پیام چندروزی در بازداشت بودند و بعد آزاد شدند. این مسئله میان اقوام پیچید و همه مرا متهم به بی‌غیرتی می‌کردند. من هم ناراحت بودم اما نمی‌توانستم کسی را بکشم تا اینکه با بیژن -عموی همسرم- تصمیم گرفتیم پیام را به قتل برسانیم. با همکاری مینا، پیام را به باغی در شهریار کشاندیم و او را در آنجا خفه کردیم. بعد جسدش را به کنار جاده بردیم و در آنجا رها کردیم».   با توجه به اعترافات متهم و سایر مدارک موجود، بیژن و حمید به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شدند و مینا نیز به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شد. با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه ٨٤ دادگاه کیفری ‌استان تهران ارسال شد. روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده، دو متهم اصلی اتهام را متوجه یکدیگر دانستند و هردو از پذیرفتن مسئولیت قتل شانه خالی کردند. در ابتدای جلسه، بعد از اینکه نماینده دادستان در جایگاه حاضر و خواستار رسیدگی به این پرونده بر اساس اتهامات وارده و مدارک موجود در پرونده شد، اولیای‌دم پیام درخواست صدور حکم قصاص کردند.


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: رابطه پنهانی ,
تاریخ : دو شنبه 27 / 10 / 1393
بازدید : 963
نویسنده : خورشید

حمله فوتبالیست لیگ برتری به دختر جوان!

فوتبال نتیجه‌گرا و مدیریت ضعیف باشگاهی به همراه پول زیاد و قراردادهای میلیاردی باعث شده این رشته و بازیکن شاغل در آن از مسائل اخلاقی و فرهنگی فاصله بگیرد.

 

 

شهرخبر: این بار ماجرا به یك فوتبالیست خارجی برمی‌گردد كه نسبت به گذشته بدجوری افت كرده و داستان آپارتمان مجردی‌اش نقل محافل فوتبالی است و چندی پیش حادثه‌ای در یك مجتمع در خیابان فرشته به وجود آورده است.

 

ظاهراً این فوتبالیست پر سروصدا سوار آسانسور می‌شود كه یك دختر ایرانی هم در آن آسانسور بوده است. همین كه در آسانسور بسته می‌شود این بازیكن معروف كه گویا حال و احوال عادی نداشته، به طرف آن خانم جوان حمله‌ور می‌شود و ...

 

از قضای روزگار آسانسور در طبقه بعدی متوقف شده و مردم با شنیدن سروصدای دختر جوان بیرون می‌ریزند و او را به‌موقع از چنگال فوتبالیست شیطان‌صفت نجات می‌دهند.

 

داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. خانواده دختر جوان شكوائیه‌ای را تنظیم و به مراجع قضایی ارائه می‌دهند كه در نهایت پای مسئولان باشگاه لیگ برتری هم وسط می‌آید اما شاكی در نهایت به خاطر آبروی این باشگاه كوتاه آمده و رضایت می‌‌دهد!

 

این اتفاق مشتی نمونه خروار این فوتبالیست خارجی متأهل است كه همواره در مطبوعات با فرزندش عكس می‌اندازد و ادعای خانواده‌دوست ‌بودن می‌كند ولی در عمل آپارتمان خود را تبدیل به محلی برای تردد اراذل و اوباش و رفقای ناباب در تهران كرده بود.

 

البته شنیدیم باشگاه بزرگ لیگ برتری بالاخره به این نتیجه رسید كه عذر این فوتبالیست خارجی را بخواهد و تبعات آن را هم پس بدهد اما به راستی این سؤال باقی می‌ماند چرا ارزش‌های اخلاقی در این فوتبال نزول كرده و این‌قدر رنگ باخته است؟



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : جمعه 17 / 10 / 1393
بازدید : 1093
نویسنده : خورشید

خودکشی پسر جوان در متروی تجریش +عکس

 

به گزارش پرداد به نقل از خبرآنلاین : صبح امروز پسری جوان در ایستگاه متروی تجریش تهران خود را به زیر قطار انداخت اما با وجود قطع عضو زنده ماند. به گفته شاهدان عینی او با نزدیک شدن قطار ناگهان خود را به سوی ریل پرتاب کرد اما با واکنش بسیار سریع راهبر قطار او از مرگ قطعی نجات پیدا کرد . با این حال انگشت های پایش قطع شد. این صحنه فجیع بسیاری از مسافران را به شدت متاثر و برخی را دچار شوک کرد.

هنوز انگیزه این فرد از اقدام به خودکشی مشخص نیست اما به هر حال خودکشی در مترو یکی از انواع خودکشی است که با درد و رنج بسیار زیادی همراه است به طوری که حتی اگر فرد در برخورد با قطار کشته نشود، مسلما در برخورد با قطعاتی از ریل که برق فشار قوی دارند کشته خواهد شد و یا دچار قطع عضو شدید می شود.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : یک شنبه 21 / 9 / 1393
بازدید : 1000
نویسنده : خورشید

تولد یک نوزاد در مرز مهران

 
به گزارش سرویس انتظامی برنا،سردار حبیب الله جان نثاری با اشاره به اینکه اربعین حسینی همایش بزرگ جهان اسلام است،از برقراری امنیت از شهر مهران تا پایانه مرزی این شهر، توسط نیروهای قرارگاه ظفر خبر داد و اظهار داشت: نیروهای این قرارگاه عملیاتی در حال افزایش هستند و این رقم از 5 گردان در روز گذشته به 6 گردان افزایش یافته است. وی ادامه داد: قرارگاه اصلی ظفر با محوریت مرز مهران و دو قرارگاه فرعی در شلمچه و چزابه در حال فعالیت است. این مقام ارشد انتظامی به ترافیک 10 کیلومتری زوار به سمت مرز مهران اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه هنوز موج زوار به سمت این مرز در جریان است؛ مردم مطلع باشند که به هیچ وجه نمی توانند از مرز مهران عبور کنند. وی افزود: عراق نمی تواند هیچ خدماتی به زائران ارائه دهد، مردم به سمت ایلام حرکت نکنند. جان نثاری خدمت به زائران، کمک به نیروهای انتظامی و برقراری نظم و امنیت را از اهداف قرارگاه عملیاتی ظفر دانست و گفت: در حال حاضر سه ایستگاه صلواتی با عنوان مردم یاری به زائران اباعبدا... خدماتی چون آب رسانی، سوخت سیار، تعمیرگاه سیار، خدمات درمانی و ... ارائه می دهند. جانشین فرمانده یگان های ویژه ناجا از به دنیا آمدن یک نوزاد در مرز مهران خبر داد و گفت: دو روز پیش یک خانم باردار در مرز فرزند خود را به دنیا آورد اما این امر مانع از سفر آنان به عتبات عالیات نشد و این خانواده پس از تولد نوزاد خود، رهسپار زیارت کربلای معلی و نجف اشرف شدند. جان نثاری با اشاره به استفاده از توان عملیاتی یگان های ویژه ناجا و پشتیبانی از مرز، خاطرنشان کرد: این یگان در حال حاضر برای اطلاع رسانی به زائران جهت بازگشت و مراجعه نکردن به مرز مهران از خودروی "صور" استفاده می کند.


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : سه شنبه 4 / 8 / 1393
بازدید : 891
نویسنده : خورشید
30 آذر تا 2 دی ماه زمین خاموش می شود!!

30 آذر تا 2 دی ماه زمین خاموش می شود!!
زمین از 21 تا 23 دسامبر ماه آینده ( 30 آذر تا 2 دی ماه ) به مدت سه روز در تاریکی مطلق فرو می رود، آیا این تاریکی مطلق به معنای پایان زندگی زمینیان است؟
خبرگزاری مهر: زمین از 21 تا 23 دسامبر ماه آینده ( 30 آذر تا 2 دی ماه ) به مدت سه روز در تاریکی مطلق فرو می رود، آیا این تاریکی مطلق به معنای پایان زندگی زمینیان است؟ آیا روزی که از سال های دور مبنی بر خاتمه یافتن زندگی انسان ها و مهاجرت به سایر سیاره ها پیش بینی شده بود، در ماه آتی فرا خواهد رسید؟ آخر الزمان در ماه آینده فرا می رسد!
 
جملاتی که خواندید شایعات یا حقایقی است که در سایت های مختلفی نجومی و ستاره شناسی منتشر شده است مبنی بر اینکه در ماه دسامبر زمین به مدت 3 روز در تاریکی مطلق فرو می رود اما سرنوشت زمین پس از این 3 روز تاریکی چه خواهد شد؟ چرا زمین 3 روز در تاریکی مطلق فرو می رود؟ ناسا نیز این جمله را تایید کرده اما به شکل دیگری!
 
کارشناسان ناسا معتقدند زمین در 21، 22 و 23 دسامبر در تاریکی ناشی از طوفانی های خورشیدی فرو خواهد رفت. "چارلز بولدن"، مدیر آژانس فضایی ناسا این خبر را تایید کرده و در ویدئوهایی که بر سایت ناسا قرار گرفته، شایعاتی مبنی بر پایان زندگی زمینیان را رد کرده و اعلام داشته است:"زمین در تاریکی فرو می رود اما به دلیل طوفان های خورشیدی نه دلایلی مانند اخر الزمان بودن و ..."
 
طوفان خورشیدی (یا طوفان مغناطیسی) پدیده انفجاری یا فورانی با منشا مغناطیسی در جو خورشید است که به آزاد شدن انرژی های فراوان می انجامد. به دلیل این پدیده، باد خورشیدی با سرعت و شدت بیشتری می وزد و ذرات باردار پر انرژی روانه منظومه شمسی می شوند که این ذرات به زمین رسیده و با میدان مغناطیسی بر هم کنش داشته و طوفان های خورشیدی را سبب می شوند. طوفان های خورشیدی باعت تیره شدن روز می شوند گویا شب هنگام فرا رسیده است.
 
طوفان خورشیدی می تواند باعث قطع شدن سیستم های ارتباطاتی، مختل شدن پروازها، حرکت کشتی ها، عملکرد ماهواره ها و حتی مختل شدن فعالیت فضانوردان و ... را در برداشته باشد. امریکا یکی از کشورهایی است که با بیشترین حجم طوفان های خورشیدی روبرو است و بنا به گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا NOAA مخفف (National Oceanic Association Administration) بیش از 1253 طوفان در بین سال های 1991 تا 2010 میلادی در امریکا به ثبت رسیده است که شدیدترین طوفان خورشیدی متعلق به کارینگتون بوده است.
 
اما این سازمان اعلام کرده است، پیش بینی دقیق اتفاقاتی که در این سه روز به وقوع خواهند پیوست بسیار دشوار است و نمی توان پیش بینی دقیقی را برای فعالیت های خورشیدی اعلام کرد.


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: زمین ,
تاریخ : شنبه 29 / 7 / 1393
بازدید : 818
نویسنده : خورشید

واکنش امام جمعه اصفهان به اسیدپاشی

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی در اصفهان را محکوم می‌کنم، اظهار کرد: این کار خلاف شرع است و اصلاً اسم امر به معروف هم نمی‌توان روی آن گذاشت.


امام جمعه اصفهان ادامه داد: تا زمانی که عاملان حادثه شناسایی و دستگیر نشده‌اند، نباید این کار را به هیچ فردی نسبت داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: همان‌ اندازه که اسیدپاشی کار بسیار غلطی است، نسبت دادن این کار به برخی گروه‌ها و افراد نیز غلط و ناصواب است.

وی در پایان بیان کرد: هیچ‌کس اجازه ندارد برای امر به معروف و نهی از منکر به کسی ضرر برساند و به او ضربه بزند و اسیدپاشی هم خلاف شرع و حرام است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: اسید پاشی ,
تاریخ : دو شنبه 29 / 6 / 1393
بازدید : 905
نویسنده : خورشید
خمیر مرغ ماده اصلی و پایه بسیاری از فرآورده های گوشتی کشور که از حدود 15سال پیش به صورت جدی وارد صنعت فرآوردهای گوشتی کشور شده است و رفته رفته جایگزین گوشت قرمز شد.اما واقعا خمیر مرغ چیست و چگونه تهیه می شود؟
به گزارش صبحانه ، پارسینه نوشت: در حقیفت خمیر مرغ همان گوشت مرغ  است که با روش میکانیکی و به وسیله دستگاه بادر بصورت مایع استحصال می شود. اما واقعا خمیر مرغی که امروزه توسط صنایع فرآوردهای گوشتی کشور، مراکز قطعه بندی مرغ، کشتارگاه ها و یا درمراکز غیرمجاز تهیه و مورد استفاده قرار میگیرد از مرغ کامل تهیه می شود؟(براساس استاندارد ملی و ضوابط کشورخمیر مرغ باید ازمرغ کامل استحصال شود)

حقیقتا باید گفت خیر زیرا خمیر مرغی که در کشور تهیه می شود مایعی است حاصل از بادر اسکلت باقیمانده از مرغ هائی که ران وسینه آنها جدا شده است ویا از رستوران ها و مرغ فروشی های سطح شهرجمع آوری می شود که دیگر نباید به آن خمیرمرغ بگوئیم و بهتر است خمیر اسکلت یا ضایعات نامیده شود.آن بخشی هم که از مرغ کامل استحصال می شود متاسفانه از مرغ های تخمگذاری (در صنعت به آنها مرغ هلندی یا مادر می گویند) تهیه می شود و به دلیل چثه ریزی و آلودگی که دارند کشتارگاها قادربه خروج کامل امعاء و احشای این مرغ ها نیستند.که متاسفانه خمیر حاصل از این مرغ ها سرشاراز باقیمانده امعاء و احشاء حفره بطنی و صدری است.
 
به همین دلیل است که دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تامین سلامت فرآورده‌های پروتئینی بویژه سوسیس و کالباس، گفت: در سوسیس و کالباس قدم اول حذف خمیر مرغ در تهیه این محصولات است. بخشنامه مربوطه ابلاغ شده و در شش ماه دوم امسال عملیاتی می‌شود.
 
 
در ادامه جهت درک بیشتر موضوع ضمن ارائه گزارش تصویری نحوه استحصال خمیر مرغ و خمیر اسکلت به مشکلات فنی و بهداشتی خمیر مرغ و دستگاه بادر می پردازم. 
 
 

 تصویرشماره 1 دستگاه بادر است ساخت ایران


بقیه تصاویر در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: سوسیس وکالباس ,
تاریخ : یک شنبه 14 / 6 / 1393
بازدید : 876
نویسنده : خورشید

صید تمساح یک متری در تهران

در اتفاقی عجیب، یک تمساح، شب هنگام با ورود به پارکینگ یک ساختمان مسکونی در غرب تهران موجب ترس و وحشت ساکنان شد.
صید تمساح یک متری در تهران

در اتفاقی عجیب، یک تمساح، شب هنگام با ورود به پارکینگ یک ساختمان مسکونی در غرب تهران موجب ترس و وحشت ساکنان شد.

به گزارش ایسنا ، این جانور که از نوع تمساح مصری است توسط آتش‌نشانان گرفته شد و به مرکز حیات وحش پارک پردیسان انتقال یافت.
 

صید تمساح در تهران +عکس
 

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی به محض اطلاع از این حادثه، بلافاصله گروه امداد و نجات 3 آتش‌نشانی را به بلوار کاشانی خیابان علامه شمالی اعزام کرد.

حمید جهانبانی فرمانده نجاتگران آتش‌نشانی گفت: ساکنان یک ساختمان سه طبقه مسکونی این تمساح حدودا یک متری را در پارکینگ ساختمان خود دیدند. آنان بلافاصله موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دادند و درخواست کمک کردند.

وی افزود: گروه امداد و نجات آتش‌نشانی سریعاً به محل حادثه رفته و با استفاده از طناب و لوازم مورد نیاز این حیوان را بدون رسیدن کوچکترین آسیبی به دام انداختند و سپس به ایستگاه انتقال دادند.
 

صید تمساح در تهران +عکس
 

جهانبانی در مورد علت پیدا شدن این جانور در این مکان اظهار کرد: احتمال دارد این تمساح مصری به طور قاچاق وارد کشور شده و به عنوان یک حیوان خانگی توسط فرد یا افرادی در منزل نگهداری شده باشد.

فرمانده نجاتگران آتش‌نشانی تصریح کرد: این جانور که کمتر از 20 ماه سن دارد تا بیش از 25 سال عمر می‌کند و طول آن تا 6 متر هم می‌رسد.
 

صید تمساح در تهران +عکس
 

وی با اشاره به اینکه "این تمساح به ایستگاه آتش‌نشانی منتقل و سپس به پارک پردیسان تحویل داده شد"، توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده جانوران و حیوانات وحشی، خودسرانه اقدام به صید آنها نکنند چراکه ممکن است به خود یا شهروندان صدمه وارد کنند.

این فرمانده آتش‌نشانی از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده این‌گونه جانوران بلافاصله با سامانه 125 تماس برقرار کنند و موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دهند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تمساح ,
تاریخ : دو شنبه 1 / 6 / 1393
بازدید : 811
نویسنده : خورشید

اعدام زن دندانپزشک به جرم ویزیت مردان!+عکس

 

به گزارش خبرنگار فضای مجازی مسیرآنلاین داعش یک خانم دندانپزشک به نام روی دیاب رو در شهر میادین در ریف دیرالزور شرقی اعدام کرد؛ داعش جرم این دکتر رو همکاری با نظام سوریه و درمان بیماران مرد اعلام کرده است.

 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: زن دندانپزشک- اعدام ,
تاریخ : دو شنبه 11 / 5 / 1393
بازدید : 791
نویسنده : خورشید

تجاوز به دختر دانش آموز به روش بازی کامپیوتری!

 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته پلیس انگلستان فیلمی از تجاوز به دختر معلول ذهنی در سرویس بهداشتی یک دبیرستان در فضای مجازی مشاهده کرد، صحنه‌های فیلم آنقدر هولناک و بی‌رحمانه بود که پلیس انگلستان را وادار کرد تا عاملان این فیلم را شناسایی و دستگیر کند.
 
جزئیات صحنه‌های فیلم حکایت از آن داشت که چند دانش آموز با محاصره یک دختر معلول ذهنی در سرویس بهداشتی دبیرستان او را ابتدا نوبتی مورد تعرض قرار دادند و سپس با ضربات مشت و لگد به صورت و بدنش سرویس بهداشتی را ترک کردند.
 
همچنین این فیلم بی‌رحمی دانش آموزان را نشان می داد که به گریه ها و ناله های این دختر معلول می خندیدند و از آنچه بر سر این دختر دبیرستانی می‌آوردند، خشنود بودند.
 
پلیس انگلستان پس از یک هفته تلاش بی وقفه توانست با سرنخ هایی که در داخل فیلم بود، مدرسه و عامل جنایت به نام پاتریک نولان 19 ساله را شناسایی کند.
 
نولان پس از دستگیری به اقدام وحشیانه خود اعتراف کرد و گفت: زمانی که طعمه خود را تنها در سرویس بهداشتی دیدم با همکاری سایر دانش آموزان او را مانند بازی های کامپیوتری مورد آزار و اذیت جنسی و ضرب و شتم قرار دادیم، به طوری که زمین پر از خون شده بود.
 
همچنین نولان که از اقدام خود پشیمان نبود معترف شد که سپس فیلم تجاوز را در فضای مجازی بارگذاری کردم تا همه از قدرت من مطلع شوند.
 
گفتنی است، دانش آموز قربانی که دچار معلولیت ذهنی بود به دلیل ترس از تهدیدهای نولان و دوستانش حرفی از این جنایت با کسی نزده بود، ولی زمانی که خانواده دختر قربانی از فاجعه بسیار تلخ مطلع شدند، شکایت خود را به دادگاه اعلام کردند.


 


:: موضوعات مرتبط: خارجی وجالب , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: تجاوز-تجاوز کامپیوتری ,
تاریخ : دو شنبه 11 / 5 / 1393
بازدید : 759
نویسنده : خورشید

 ششمین ازدواج مرد 110 ساله ایرانی +عکس

 

 "احمد محمد عیسی” تاکنون پنج بار ازدواج کرد و اکنون برای ازدواج ششم خود اعلام آمادگی کرد.

ششمین ازدواج مرد 110 ساله ایرانی +عکس


وی بعد از گرفتن قول ازدواج ازیک پیر زن ۸۲ ساله رسما آمادگی خود را اعلام کرد.

این پیرمرد ۱۱۰ ساله که قلب جوانی دارد،۲۰ نوه دارد و ۴۰ نبیره دارد.

گفتنی است که همه اعضای خانواده "محمد عیسی” با ششمین ازدواج وی موافق هستند./ب

 

روزگارنو



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج-ششمین ازدواج ,
تاریخ : یک شنبه 3 / 5 / 1393
بازدید : 805
نویسنده : خورشید

نمک نشناس‌ترین پسر دنیا

زمانی که پیرزن 63 ساله "دینگ لینگ" گریه کنان در خیابان پیدا شده، هیچکس باور نمی شد که فرزندش چه رفتار عجیب و ناپسند با او کرده است. این خانم در شرق شهر "هانگژو" پیدا شد و داستانش رسانه های بسیاری را به سمتش جذب کرد.
نمک نشناس‌ترین پسر دنیا

احسان و نیکی به پدر و مادر همیشه در صدر تمامی کارهایی است که ما انسان ها انجام می دهیم و باید با آخرین توانمان از پدر و مادر مراقبت کنیم اما در این دنیا افرادی پیدا می شوند که زحمات والدین را قدر نمی شناسند.


به گزارش افکار نیوز ، زمانی که پیرزن 63 ساله "دینگ لینگ" گریه کنان در خیابان پیدا شده، هیچکس باور نمی شد که فرزندش چه رفتار عجیب و ناپسند با او کرده است. این خانم در شرق شهر "هانگژو" پیدا شد و داستانش رسانه های بسیاری را به سمتش جذب کرد.

 

 

داستان او از این قرار است که سفری پنج ساعته به یکی از شهرهای چین داشت تا نوه تازه متولد شده اش را ببیند اما پس از رسیدن به مقصد، پسرش از دیدن او سرباز می زند و به مادرش می گوید که به خاطر زشتی صورت دیگر نمی خواهد او را ببیند چرا که از داشتن مادر زشت خجالت زده می شود. 

این خانم گفته است که حتی پسرش او را به همسرش هم معرفی نکرده است زیرا بیش از حد از داشتن چنین مادری خجالت می کشیده است. این موضوع حالا به نقل محافل مختل چینی و البته دنیا تبدیل شده است و شاید تا چند وقت دیگر این پسر مجبور به پاسخ در تلویزیون شود.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : شنبه 17 / 4 / 1393
بازدید : 1215
نویسنده : خورشید

 کم‌خواب‌ترین و پرخواب‌ترین کشورها

یک انسان سالم برای این که بتواند کارهای روزانه خود را انجام دهد به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد اما اکنون این رقم برای کارایی بیش‌تر در طول روز تغییر کرده است.
 کم‌خواب‌ترین و پرخواب‌ترین کشورها

احتیاجات خواب برای هر سنی تفاوت دارد.

به گزارش مهر تاکنون به کرات این جمله را شنیده‌ایم که انسان باید بین 6 تا 8 ساعت خواب شبانه داشته باشد اما اکنون محققان معتقدند افرادی که بیشتر از این میزان و حدودا 10 ساعت از شبانه‌روز را به خواب اختصاص می دهند دارای عملکرد بهتری نسبت به سایرین هستند.
 
جهان متعلق به کسانی است که بیشتر می خوابند!
خواب همانند یک سرمایه گذاری مناسب است زیرا اگر توازن مناسبی بین خواب و فعالیت های روزمره وجود داشته باشد، ذهن و مغز می‌توانند به فعالیت‌های خلاقانه‌تری دست پیدا کنند در نتیجه میزان کارایی و عملکرد آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. اما در این میان معیارهایی مانند نیاز شخص به خواب شبانه، ریتم زندگی، بیماری، وراثت، سن، شرایط شغلی و حرفه‌ای، افسردگی و غیره می‌تواند میزان ساعت خواب شبانه را متغییر کند.
 
آمارهایی از میزان خواب شبانه در کشورهای مختلف
فرانسه یکی از کشورهایی است که شهروندانش حدودا 7 تا 8 ساعت در طول شبانه‌روز را به استراحت و خواب اختصاص می‌دهند. اما این مقدار با افزایش سن تغییر می‌کند. کشورهای دیگری مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، اسپانیا نیز همانند فرانسه حدودا 6 تا 8 خواب در طول شبانه‌روز دارند.
 
رتبه ممتاز خواب‌آلودگی به استرالیا رسید
استرالیا تنها کشوری است که مردمانش بیش از 9 ساعت در شب به استراحت می‌پردازند.
 
رتبه آخر خواب شبانه‌روز به کشورهای آسیایی رسید
کشورهای آسیایی کمتر از 6ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند.
 
از فواید بی‌شمار خواب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
    انرژی مضاعف
    قدرت مبارزه با بیماری‌ها و خستگی‌ها
    تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن
    تقویت حافظه
    عملکرد بهتر در فعالیت‌های روزانه و ایجاد خلاقیت
    تقویت روحیه و اخلاق
    قدرت بهتر درک و تفسیر موضوعات مختلف
    کاهش اشتباهات و خطرات
    کاهش روند پیری
    توقف افزایش وزن
    عدم گسترش و توسعه اختلالات عصبی
    کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خواب ,
تاریخ : شنبه 17 / 4 / 1393
بازدید : 1395
نویسنده : خورشید

چگونه تا 100 سالگی عمر کنیم؟

هیچکس دوست ندارد به پیری فکر کند اما باید واقع بین بود و با این پدیده طبیعی و اجتناب‌ناپذیر کنار آمد.
چگونه تا 100 سالگی عمر کنیم؟

در حقیقت عادت‌های امروز ما نقش بسیار مهمی در اینکه چقدر از این گذر عمر را واقعا زندگی کرده‌ایم ایفا می‌کنند. «الکساندر ایمیچ» لهستانی، مسن‌ترین مرد جهان به تازگی در سن 111 سالگی درگذشت. مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) میانگین عمر و امید به زندگی در آمریکا را 76 سال اعلام کرده که بدین ترتیب ایمیچ بسیار بیشتر از این میزان عمر کرده است. اگرچه خود وی شرط طول عمر خود را داشتن ژن خوب اعلام کرده اما با این حال برخی عادت‌های سالم زندگی به شما کمک می‌کنند که ضمن طول عمر بیشتر، زندگی شادتر و سالمتری نیز داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی هلث دات کام، برخی از این عادت‌های مفید زندگانی شامل موارد ذیل می‌شوند:

یافتن سرگرمی

پیدا کردن یک سرگرمی دلخواه به انسان حس خوش موفقیت و تهذیب نفس داده و به کاهش استرس کمک می‌کند.

استفاده مرتب از نخ دندان

استفاده از نخ دندان فوایدی فراتر از تمیزی دندان‌ها دارد چرا که این عمل تمام باکتری‌هایی را که سبب التهاب لثه‌ها می‌شوند از بین می‌برد. این مسئله همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

سفر

استراحت و فاصله گرفتن از کار ضمن کاهش خطر بیماری‌های قلبی یک تا دو سال به عمر شما می‌افزاید.

خواب کافی

بدن در طول خواب سلول‌های خود را ترمیم می‌کند. پس خساست در خوابیدن هیچ سودی برایتان ندارد. علاوه بر این خواب کافی بر کیفیت زندگی تاثیر مثبتی می‌گذارد. پس در هر شبانه روز حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید.

حفظ روابط زناشویی صمیمانه

داشتن روابط زناشویی خوب و با حس مثبت منجر به آزاد شدن هورمون «اکسی‌توسین» که یک هورمون کاهنده استرس است می‌شود. مطالعات محققان دانشگاه کبک در کانادا نشان می‌دهد.

اجتماعی بودن

افراد اجتماعی 50 درصد بیش از افراد منزوی عمر می‌کنند. این یافته‌ها که در سال 2010 میلادی کشف شده تاثیر منفی انزوا و نداشتن دوست را با سیگار کشیدن برابر می‌داند.

تغذیه صحیح

انسان باید با خوردن غذاهای سالم به بدن خود سوخت‌رسانی کند تا بتواند زندگی سالمی داشته باشد. مصرف غذاهای پرچرب و شور را محدود کنید. همچنین در خوردن قند و شکر که خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض مزمن را افزایش می‌دهد، امساک کنید. در عوض به دنبال خوردن غذاهای مقوی و مفید که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند، باشید.

ورزش و باشگاه

ورزش نه تنها برای قلب مفید است بلکه سبب افزایش ترشح هورمون اندروفین می‌شود. این ترکیب شیمیایی که کاهنده درد است سبب بهبود خلق و خو و نشاط نیز می‌شود. پس به طور میانگین هفته‌ای 150 دقیقه ورزش کنید.

دوری از استرس

نتایج یک مطالعه که در نشریه «Clinical Endocrinology & Metabolism» منتشر شده نشان می‌دهد افزایش هورمون استرس موسوم به «کورتیزول» سبب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. پس لزوم انجام ورزش‌های آرامش بخش نظیر یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید.

ترک سیگار و مشروبات الکلی

ایمیچ که خود سابق بر این سیگار می‌کشیده سیگار و مشروبات الکلی را به کلی کنار گذاشته بود. سیگار به تنهایی در آمریکا عامل یک پنجم مرگ و میرها است. این آماری است که CDC اعلام کرده است. همچنین مصرف الکل سبب بروز مشکلات جدی کبدی و حتی مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : چهار شنبه 16 / 4 / 1393
بازدید : 1442
نویسنده : خورشید

ازدواج های یک ساعته با کارت ملی در سایت صیغه ایرانیان

ازدواج های یک ساعته با کارت ملی در سایت صیغه ایرانیان
کافرها ورود پیدا نمی‌کنند. اینجا همه چیز شرعی است. در قسمت معرفی‌ها آمده: «کد خانم 4: باکلاس، شیک با زیبایی خوب، مدرن و...». « کد خانم 6: جوان، زیبا، بسیار جذاب و های‌کلاس امروزی ـ شیطون و گرم».

 
 بعضی خانم‌ها در سایت «صیغه ایرانیان/ همسریابی ازدواج موقت در تهران» ثبت نام کرده‌اند. سایتی که به‌گفته‌ی مسئول ثبت نام آن «در سامانه رسمی ثبت شده و حقانیت آن از طریق پلیس فتا ‏قابل پیگیری است.»

این سایت از دو سال پیش‏ فعال است و با اینکه بیش از 100 ‏بار از سوی کفار مورد حمله بزرگ «ddos» قرار گرفته‌ اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد: «همانگونه که بینندگانِ پیگیر مستحضرند قطع و وصل‌شدن‌های مداوم سایت ناشی از این مظلومیت و عناد با فقه شیعه‌ی جعفری بوده است که ما آن را نشان‌دهنده حقانیت فعالیت‌مان محسوب و به کوری چشم کافران در مسیر درستی که در آن گام نهاده‌ایم مصمم‌تر شده‌ایم.»

مدیریت سایت را فردی به نام فردین شمائی، کارشناس حقوق قضایی به عهده دارد. حق معارفه در این سایت بین 50 تا 200 هزار تومان است و شمائی این مبلغ را مناسب می‌داند: «آقایانی که فکر می‌کنند مهریه‌ها بالاست و نعوذبالله آن‌ را با حرام خدا مقایسه می‌کنند اولاً از امنیت روانی، قانونی و حلالیت شرعی و همچنین بیماری‌های ایدز و هپاتیت که بگذریم این بانوان محترمه که عمدتاً به‌خاطر نیاز مالی و بعضاً عاطفی با اصول خدا، شارع و قانون صیغه می‌شوند کجا و نعوذبالله زنان مورد قیاس شما کجا و در مورد هزینه معرفی نیز هزینه‌های بسیار سنگین تبلیغات، تعمیر و نگهداری سایت و حقوق پرسنل سایت را محاسبه و لحاظ نمایید.»

از یگانه، مسئول ثبت‌نام که «متاهل و متولد 1347» است جزئیاتی درباره‌ی فعالیت این سایت پرسیدیم. در طول این گفت‌وگو یگانه تأکید‌ کرد که استفاده از خدمات این سایت برای دختران مجرد توصیه نمی‌شود و بهتر است که دختران مجرد در درجه‌ی اول سعی کنند ازدواج دائم داشته باشند.

شرایط ثبت نام در این سایت برای ازدواج موقت چیست؟
قبل از هر چیز باید شرایط خودتان را در یک پیامک توضیح دهید. مثلاً اگر دوشیزه باشید، اصلاً نمی‌توانید این کار را انجام دهید. من به دوشیزگان توصیه می‌کنم ازدواج دائم داشته باشند، چون ازدواج موقت تبعات روحی خاص خودش را از نظر خانوادگی و اجتماعی دارد. بانوان دیگر شرایط و ویژگی‌هایشان را در یک پیامک مطابق با دستورالعمل سایت (نام و نام خانوادگی و تأهل، سن و شهر و شغل، تلفن ثابت، ‏تاریخ و ساعت و دقیقه‌ی ‏واریز مبلغ) می‌فرستند. من آنها را به واحد هماهنگی ارجاع می‌دهم و آنجا تصمیم می‌گیرند که آنها را ثبت‌نام ‏بکنند یا نه. مشخصات این افراد با یک کد و نام مستعار در سایت منتشر می‌شود.

ولی من دیدم دخترهای 18 یا 19 ساله هم در این سایت ثبت نام کرده‌اند.
هر خانمی حتی 18 ساله‌ی غیر دوشیزه (البته با ارایه مدارک پزشکی) هم در این سایت‏ هستند و حتماً پدر و جد پدرشان متوفی است. آنها شرایط خاص خودشان را دارند. اگر مجرد باشند و سابقه‌ی ازدواج هم نداشته باشند می‌توانند، در این سایت ثبت نام کنند البته اگر مرجع تقلید آنها حضرت آیت الله‌العظمی سید محمد صادق روحانی باشد. متوجه هستید؟

پس خانم‌های مجرد هم می‌توانند ثبت نام کنند؟
دختران مجرد با انجام این کار دچار صدمات روحی بسیاری می‌شوند و آینده‌شان‌ خراب می‌شود. مدیریت سایت خانم‌های دوشیزه را ثبت نام نمی‌کنند به‌ویژه اگر جوان باشند.

مهریه چگونه و براساس چه معیارهایی تعیین می‌شود؟
مهریه با توجه به شئونات خانم تعیین می‌شود، مانند مهریه‌ی ازدواج دائم... با توجه به شئونات خانوادگی تحصیلی و اخلاقی تعیین می‌شود.

چه ضمانتی برای پرداخت آن وجود دارد؟
مهریه با نظارت سایت حتماً پرداخت می‌شود. شما مشخصات خودتان را می‌فرستید اگر مورد ازدواج دائم وجود داشت، به شما می‌گوییم.البته در مورد ازدواج دائم ما هیچ تضمینی نمی‌کنیم. تحقیق با خود خانواده است.

می‌گویند بیشتر کسانی که به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، مردان متأهل هستند.
نه اشتباه است، بیشتر مجرد هستند. افراد متأهل هم اگر خانم‌شان بیمار باشد یا در سفر بوده یا جدا از آنها زندگی کند به ما مراجعه می‌کنند.

شما چطور می‌فهمید که این مردان حقیقت را می‌گویند؟
الان من چطور با شما صحبت می‌کنم؟ همینطوری هم با اینها صحبت می‌کنم. اگر دروغ بگویند به خودشان مربوط است. صحت اظهارات با خود افراد است. اگر مردی زنش تومور مغزی دارد و روی ویلچر است، مجرد محسوب می‌شود. 90 درصد متقاضی‌های ما افراد مجرد هستند، نمی‌دانم این سوء‌تفاهم از کجا ناشی شده. اگر زنی بخواهد، می‌تواند مدارک پزشکی همسر مرد را ببیند تا مطمئن شود. اگر نتوانست جواب مثبت بگیرد، مسئولیت با خود آقاست. خانمی هم که نخواهد با فرد متأهل باشد، باید شرط بگذارد که من آقای متأهل را نمی‌پذیرم. شرط همسریابی را فرد می‌تواند مشخص کند، ما چیزی را تعیین نمی‌کنیم.

برای انجام صیغه‌ی یک‌ساعته شما اصل شناسنامه را هم می‌بینید یا فقط کارت ملی را می‌گیرید؟
داشتن اصل کارت ملی معتبر کفایت می‌کند.

سایت شما ‏برای تأمین مسکن مراجعه‌کنندگان هم کمک می‌کند؟

این بستگی به متقاضی دارد. اگر خانمی قید کرده نمی‌تواند جای مناسبی را فراهم کند باید آقا این کار را انجام دهد. در موارد یک‌ساعته تأمین مسکن با خانم است. در برخی موارد هم سایت کمک می‌کند تا امنیت لازم برقرار شود.

چگونه؟

یک زن از طرف سایت در محل عقد یک‌ساعته حضور دارد.

برای عقد یک‌ساعته هزینه‌ی مکان از طرف چه کسی پرداخت می‌شود؟

ببینید یک مهریه است که باید خود فرد بپردازد و یک هزینه‌ی معرفی است. سایت یک فیلتر ورودی است. حتی اگر این سایت دولتی بود باید هزینه‌هایی به آن پرداخت می‌شد تا هر آدم بی‌سروپایی اینجا ثبت نام نکند و هر کاری خواست نتواند انجام دهد. منتهی خود خانم اگر مسکن نداشته باشد، ما مسکن را معرفی می‌کنیم. البته مسکن مال ما نیست. مال فرد مورد اطمینان ماست.

هزینه یک‌ساعته‌ی این مکان چقدر است؟
الان برای یک ساعت باید 30 هزار تومان از طرف خانم پرداخت شود، رقم سنگینی نیست.

در فضای مجازی تعداد زیادی سایت و وبلاگ همسریابی و صیغه وجود دارد. چطور باید به سایت شما اعتماد کرد؟

من در مورد سایت‌های دیگر هیچ آشنایی ندارم، بنابراین حرفی هم نمی‌زنم. دو سال است که سایت ما فعالیت می‌کند. این سایت معتبر بوده و در ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها ثبت است. البته می‌دانید که نه‌تنها به سایت ما، بلکه به هیچ سایتی مجوز داده نشده است اما باید این را هم بدانید که چون این مسئله خلاف شرع نیست، خلاف قانون هم محسوب نمی‌شود.

از من می‌شنوید، خودتان باید از خودتان مواظب کنید. اگر توجه کنید بیشتر این صفحه‌ها وبلاگ هستند، سایت نیستند که بتوانید اطمینان کنید. ما به دختران جوان توصیه می‌کنیم در هیچ وبلاگی ثبت نام نکنند. در مورد این سایت هم می‌توانید از ستاد ساماندهی وب‌سایت‌ها پیگیری کنید. می‌توانید حتی از طریق پلیس فتا هویت ما را بررسی کنید.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : سه شنبه 15 / 4 / 1393
بازدید : 1304
نویسنده : خورشید

آلوده‌ترین وسیله میکروبی همیشه همراهتان

بیش از ۸۰ درصد باکتری‌های شایع که تشکیل دهنده به اصطلاح اثر انگشت باکتریایی ما است، روی صفحه تلفن همراه منتقل می شود.
آلوده‌ترین وسیله میکروبی همیشه همراهتان
دانشمندان در آمریکا می گویند که تلفن های هوشمند امروزی حامل مجموعه میکروب های صاحبانشان هستند. براساس مطالعات، بیش از ۸۰ درصد باکتری های شایع که تشکیل دهنده به اصطلاح اثر انگشت باکتریایی ماست روی صفحه تلفن منتقل می شود. براساس مطالعات، کاربران تلفن همراه به طور متوسط روزانه ۱۵۰ بار تلفنشان را لمس می کنند و به گفته آنها از این مساله در آینده می توان برای تشخیص باکتری هایی که فرد در معرض آنهاست استفاده کرد.
 
به گزارش بهارنیوز ، دانشمندان متوجه شدند که میان مجموعه میکروارگانیسم های طبیعی موجود در بدن و صفحه تلفن همپوشانی وجود دارد. زیست شناسان در دانشگاه اورگان دی ان اِی میکروب های کشف شده در انگشت اشاره و شست ۱۷ نفر را تحلیل کردند و آنها همچنین میکروارگانیسم های صفحه تلفن این افراد را نمونه برداری کردند.
 
آنها در مجموع هفت هزار نوع باکتری در ۵۱ نمونه پیدا شد که به طور متوسط ۲۲ درصد خانواده های باکتریایی انگشتان و تلفن همپوشانی دارد و حدود ۸۲ درصد شایع ترین باکتری های موجود در انگشتان دست همچنین روی تلفن آنها پیدا شد. این شامل سه خانواده باکتری است که به طور معمول روی پوست یا در دهان وجود دارد و این ارتباط میان زنان و تلفن هایشان قوی تر بود.
 
بدن ما زیستگاه هزاران میلیارد میکرو ارگانیسم مختلف است. باکتری ها به طور طبیعی روی پوست و در دهان زندگی می کنند. محققان تصور نمی کنند تلفن های همراه خطر عفونت را بیش از سایر وسایل شخصی افزایش می دهند. اما به گفته آنها تلفن های ما ممکن است روزی برای مطالعه اینکه مردم به خصوص کارمندان بخش های بهداشتی در معرض باکتری خاص هستند یا نه به کار گرفته شود. باکتری ها هرچند گاه زیانبار اما در بسیاری موارد مفید و لازمند. مثلا باکتری های معده که در هضم غذا و ساختن مغذی ها و ویتامین های اساسی بدن نقش دارند.


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 / 3 / 1393
بازدید : 1444
نویسنده : خورشید

پخت و پز روی آسفالت! (+عکس)

 
پول‌نیوز -  «صندوق جهانی طبیعت» (WWF) برای نشان دادن معضل جدی «گرمای جهانی» به مردم، دست به یک اقدام ابتکاری در پاراگوئه زده است.
 
به گزارش ایسنا، صندوق جهانی طبیعت در پاراگوئه با هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به مشکل «گرمای جهانی»، یک نمایشگاه طبخ غذای خیابانی راه انداخته که غذاهای موجود در فهرست غذای آن با حرارت آسفالت کف خیابان طبخ می‌شوند.
 
بله درست شنیدید. گروهی از آشپزهای WWF در پاراگوئه غذا را با حرارت کف خیابان طبخ کرده و به مردم عرضه می‌کنند. این یک رویداد بسیار جالب است زیرا برای پختن غذا به هیچ اجاق گازی نیاز نیست. اما سوال اصلی اینجاست که چرا این رویداد برگزار شده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از «بیزاپیک»، پاراگوئه یکی از گرمترین کشورهای جهان است و شهر «آسونسیون»، پایتخت این کشور نیز در زمره گرمترین نقاط روی زمین است. شاید بگوئید که دمای هوا در این کشور پیش از این هم بالا بوده اما وقتی 80 درصد از جنگل‌های بومی طی 50 سال گذشته نابود شده‌اند، این فقدان تاثیر خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی دمای زمین می‌گذارد.
 
گرمای جهانی زمین یک مشکل جدی است که برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به این معضل، سازمان‌ها باید در اطلاع‌رسانی به مردم در مورد این مشکل خلاق‌تر باشند و اکنون صندوق جهانی طبیعت پاراگوئه به بهترین شکل این کار را انجام داده و این ضرب‌المثل را تداعی می‌کند که «دو صد گفته چو نیم کردار نیست.»

پخت و پز روی آسفالت! (+عکس)
 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : سه شنبه 25 / 3 / 1393
بازدید : 1348
نویسنده : خورشید
سقوط تابلوی کنار جاده 5 مجروح و 1 کشته برجای گذاشت

سقوط تابلوی کنار جاده 5 مجروح و 1 کشته برجای گذاشت
سقوط تابلوی کنار جاده در هفت کیلومتری محور فاروج - قوچان یک کشته و پنج مجروح برجای گذاشت.
فرمانده انتظامی شهرستان فاروج گفت: براثر سقوط تابلوی اعلام آغاز حوزه استحفاظی خراسان شمالی ناشی از وزش باد شدید روی خودروی پراید، یک سرنشین خودرو جان باخت.

سرهنگ علی مومنی افزود: پنج سرنشین دیگر پراید هم که مجروح شده بودند، به مراکز درمانی شهرستان قوچان منتقل شدند
 
 
منبع: جام جم آنلاین 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : جمعه 21 / 3 / 1393
بازدید : 1646
نویسنده : خورشید

عروسی خیس در آمریکا! + عکس

 
2323817_172.jpgبه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه؛ در روز 31 ماه مه، مدتی پیش از قرائت خطبه ی عقد در مراسم جشن عروسی، 2 زوج آمریکایی به نام های "دن و جکی آندرسون" تصمیم می گیرند تا با دوستان خود عکس یادگاری بیاندازند.
 
بدین ترتیب این زوج به همراه 20 نفر از دوستان خود بر روی اسکله ای چوبی واقع در دریاچه ای می ایستند تا صحنه ای فوق العاده را از آخرین لحظات مجردی خلق کنند. ناگهان این اسکله چوبی نمی تواند وزن همه را تحمل کند و فرو میریزد. بدین ترتیب عروس و داماد و میهمان ها، یک آب تنی درست و حسابی کاسب می شوند.
 
به نوشته مطبوعات و رسانه های روسیه، 3 نفر از میهمانان عروس توانستند لحظاتی پیش از فرو ریختن اسکله فرار کرده و خود را به خشکی برسانند. بقیه شانس کمتری برای خیس نشدن داشتند و پس از سقوط همگی مدتی را صرف خشک کردن خود نمودند تا بار دیگر برای برگزاری جشن آماده شوند.
 
هنگامی که دیگر میهمانان این جشن به محل رسیده بودند، هنوز تعدادی از دوستان عروس و داماد همچون ساندویچ در حوله پیچیده شده بودند و منتظر خشک شدن لباس های خود بودند.
 
خوشبختانه در زمان آغاز مراسم عقد، همه میهمان ها سر و وضع خود را بار دیگر آراسته کرده و به جشن ادامه دادند.
 
 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : شنبه 20 / 3 / 1393
بازدید : 1679
نویسنده : خورشید

عکس دردناک سوختن پنج جوان در پژو

 
به گزارش افکارنیوز، ساعت ۱۹:۰۰ روز گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو پارس با یک دستگاه کامیون(تانکر حمل سوخت) در محور رامشیر به ماهشهر ،۵ نفر در دم جان خود را از دست دادند و در شعله های آتش سوختند.

 

منبع خبر: افکارنیوز
 
 


:: موضوعات مرتبط: ناراحت کننده , اجتماعی , ,
تاریخ : سه شنبه 18 / 3 / 1393
بازدید : 1544
نویسنده : خورشید

 کشتار دردناک توله خرس برای مصرف اجزای بدن + عکس

باور خرافی ای که این سلاخی دردناک یکی از گونه‌های نادر و در خطر انقراض را رقم زده، درمان بیماری‌هایی چون بواسیر و رفع ضعف قوای مردانگی ‌است که حتی پیروی کنندگان از این نسخه شفابخش هم نمی‌دانند کاشف آن که بوده و بنیان آن کجا نهاده شده است!

یک توله خرس قهوه‌ای در آذربایجان شرقی برای مصرف اجزای بدنش، به شکلی فجیع از پای در آمد.

به گزارش تابناک ، در شرایطی که مرگ و میر گونه‌‌های مختلف جانوری کشور با دست درازی‌های متعدد شکارچیان و تفنگ به دستان و حوادثی که از دخل و تصرف در زیستگاه‌های جانوران، مثل عبور جاده از آنها، فزونی یافته و زنگ خطر انقراض برخی گونه ها را به صدا درآورده، همچنان یکی از دلایل مهم کشتار حیوانات در کشورمان، باورهای خرافاتی رایج میان مردم است.

از جمله این باورهای خرافی، کشتن و سلاخی حیوانات برای استفاده از بخشی از اندام های آنها و دوری جستن از طلسم، طلسم کردن دیگران و یا درمان برخی بیماری‌هاست که گاه دست به دست شهرت طلبی شکارچیان داده و انگیزه کشتار حیوانات حرام گوشت را تقویت می‌کند.

قابل حدس است که وقتی سخن از خرافات به میان می‌آید، یعنی برخلاف آنکه برای باورمندان به آن خرافه، همه چیز چون روز روشن به نظر می‌رسد و بی نیاز از تحقیق است، اثبات ادعای طرح شده ممکن نیست و گواهی در تقویت ضن آن هم وجود ندارد.

بدین ترتیب ممکن است سالهای سال حیوانی برای طبح بخشی از وجودش جهت شفا دادن دردی کشته شود، بی آنکه کسی از خود بپرسد این حقیقت علمی را چه کسی کشف کرده است؟!
 

اخبار,اخباراجتماعی,کشتار حیوانات

 

آن گونه که دیده بان حقوق حیوانات گزارش می‌دهد، توله خرس قهوه‌ای آذربایجان طعمه هدفی اینچنین واقع شده است چراکه تصویر و فیلم منتشر شده از آن حکایت از ذبح شدن آن پیش از سلاخی دارد؛ یعنی حیوان سربریده شده تا مصرف اجزای داخلی بدن آن برای شکارچی مقدور شود.

اما ماجرا زمانی دردناک می‌شود که بدانیم باور خرافی ای که این سلاخی دردناک یکی از گونه‌های نادر و در خطر انقراض را رقم زده، درمان بیماری‌هایی چون بواسیر و رفع ضعف قوای مردانگی ‌است که حتی پیروی کنندگان از این نسخه شفابخش هم نمی‌دانند کاشف آن که بوده و بنیان آن کجا نهاده شده است!

بر اساس این گزارش، یابنده این خرس اعلام داشته که در مسیر کوه‌پیمایی با این صحنه مواجه شده و فردی را دیده که مشغول کندن بخش‌هایی از پوست و بدن حیوان بوده؛ سخنانی که با برش‌های بدن حیوان در تصویر همخوانی و حکایت از آن دارد که غیر از کندن پوست، جدا کردن امعا و احشای حیوان نیز از جمله هدف های اصلی شکارچی بوده است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد پایین بودن میزان جرایم کشتار حیات وحش از یک‌سو و نا آگاهی افرادی که در نزدیکی زیستگاه حیات وحش به سر می‌برند از دیگر سو، مسبب اصلی فجایعی از این دست است که چه بسا به دلیل پنهان کردن بقایای حیوان بخشی از آنها هرگز مکشوف نمی‌شوند.

شاید اگر مسئولان عزم خود را برای دایر کردن آموزش های صحیح یا اتخاذ تمهیداتی چون گران کردن هزینه برای متخلفان از قوانین محیط زیستی و در نظر گرفتن جرایم سنگین برای کشتار حیات وحش جزم کنند، مجالی برای مقابله با فجایعی از این دست فراهم آید.
 اخباراجتماعی - تابناک



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
تاریخ : پنج شنبه 8 / 3 / 1393
بازدید : 2307
نویسنده : خورشید
گروه اجتماعی مشرق به نقل از کسپرسکی خبر داد، اگرچه امروزه بسیاری از عرصه‌های زندگی ما با شبکه‌های اجتماعی درهم‌تنیده شده٬ با این حال این پلت‌فرم‌های آنلاین پدیده جدیدی در زندگی انسان‌ها محسوب می‌شوند. هنوز بسیاری از اقداماتی که ساکنان این شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند آن‌چنان که باید سنجیده نیست و برخی از آنها می‌تواند پی‌آمدهای امنیتی جدی برای زندگی آنلاین کاربران داشته باشند.

کمپانی کسپرسکی که از پیشگامان امنیت دیجیتال در جهان است٬ اکنون پنج مورد از این اشتباهات بزرگ و رایج امنیتی را فهرست کرده که مرتکب شدن آنها می‌تواند هزینه‌های مالی و حیثیتی یا تبعات تکان‌دهنده‌ای برای زندگی شخصی کاربران داشته باشد. در ادامه این مطلب می‌توانید درباره این پنج اشتباه رایج بیشتر بخوانید.

۱) منتشر کردن بیوگرافی کامل در فیس‌بوک

هرچه زندگی اجتماعی شما بیشتر به پیش می‌رود٬ اطلاعات خصوصی‌تان (از جمله اطلاعات بانکی) بیشتر به شناسه‌های مهمی نظیر تاریخ تولد متکی می‌شود.

یا مثلا به این نکته توجه کنید: بسیاری از سرویس‌ها نام مادر کاربران را به‌عنوان سوال امنیتی می‌پرسند تا در صورت نفوذ هکرها به اکانت شما٬ بتوانند از طریق این سوال امنیتی شما را شناسایی کنند و اکانت‌تان را به شما برگردانند. در این صورت٬ ذکر نام مادر در فیس‌بوک می‌تواند به‌طور بالقوه تهدید امنیتی بزرگی باشد.

هرگز فراموش نکنید که هکرها و مجرمان سایبری در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در کمین و سخت در تلاش‌اند تا با فریب دادن شما به شیوه‌های گوناگون به داده‌های خصوصی‌تان دسترسی پیدا کنند. بنابراین باید از ذکر تاریخ تولد خود در محیط‌های آنلاین خودداری کنید. دست‌کم این‌که سال تولد خود را به‌هیچ‌وجه ذکر نکنید. از ذکر نام اعضای خانواده٬ حیوان خانگی یا دیگر داده‌های کاملا خصوصی مثلا شماره گواهی‌نامه و ... در شبکه‌های اجتماعی هم اکیدا خودداری کنید.

۲) منتشر کردن پست‌های فیس‌بوکی به صورت پابلیک

بدیهی است که پست‌های پابلیک شما را همه یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون کاربر فیس‌بوک می‌توانند ببینند. از دوستان و اعضای خانواده گرفته تا رئیس‌تان و شرکت‌های تبلیغاتی که چشمان تیزی برای رصد کردن دارند.

به‌طور طبیعی ارائه پست‌های فیس‌بوکی برای دوستان مانند گفت‌وگو با آنها در یک فضای خصوصی است٬ اما پابلیک منتشر کردن آنها مانند فریاد زدن‌شان در بزرگ‌ترین میدان جهان است.

راه سوءتفاهم در همه‌جای دنیا همیشه باز است؛ بنابراین ممکن است اتفاقات بسیاری رخ دهد و صرفا انتشار آنلاین مطلبی برایتان دردسرساز شود. فقط در نظر بگیرید که تا کنون هزاران نفر در سراسر جهان فقط به خاطر انتشار مطلبی در توییتر یا فیس‌بوک شغل خود را از دست داده‌اند.

به‌جای این‌کار حریم خصوصی خود در فیس‌بوک را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که حالت پیش‌فرض انتشار پست‌ها فقط برای دوستان (Friends only) یا حداکثر دوستان دوستان (Friends of friends) باشد. این تنظیمات به سادگی در کنار هر پست قابل تغییرند. مخصوصا وقتی می‌خواهید عکسی را به اشتراک بگذارید٬ بهتر است بیشتر وضعیت حریم خصوصی آن را مد نظر قرار دهید.

۳) انتخاب پسوردهای ناامن

هرکسی در اکانت فیس‌بوک یا دیگر اکانت‌های خود دارایی‌های مهمی دارد که نمی‌خواهد در دیدرس دیگران قرار گیرد. آشنایی با شیوه‌های بهینه حراست از این دارایی‌ها٬ شرط پیوستن به این سرویس‌های آنلاین است. گذشته از این٬ بسیاری از کاربران از یک پسورد برای مجموعه‌ای از اکانت‌های خود استفاده می‌کنند و فاش شدن یک پسورد می‌تواند کل زندگی آنلاین آنها را بر باد دهد.

با مطالعه راهنماهای لازم با راهکارهای انتخاب پسوردهای امن آشنا شوید و حتما به‌صورت دوره‌ای (حداقل هر ماه) پسوردهای خود را تغییر دهید. امکان استفاده از پسوردهای دومرحله‌ای را فعال کنید و سعی کنید همواره پسوردهای منتخب‌تان برای هر سرویس٬ یکتا باشد.

۴) به اشتراک‌گذاری مکانی که در آن حضور دارید

اگرچه امکان به اشتراک‌گذاری مکان (Sharing location) در تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی فراهم است٬ اما این امکان را به دیگران می‌دهد که به سادگی بتوانند رد شما را بیابند. بدانند که در چه نقطه‌ای زندگی می‌کنید٬ محل کارتان کجاست و همین مساله می‌تواند تهدید امنیتی بزرگی برای شما و کسانی باشد که با آنها زندگی می‌کنید.

حتی کار رایجی مانند چک‌این کردن در رستوران محبوب‌تان به دیگران این پیام را می‌دهد که شما در خانه نیستید٬ و تصور کنید همین پیام برای کسانی که منتظر موقعیتی برای رخنه کردن به خانه شما هستند چه فرصتی فراهم می‌کند.

برای ارتقای امنیت٬ بهتر است امکان geo-tagging را برای همه عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارید غیرفعال کنید. از چک‌این فیس‌بوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر yelp و foursquare استفاده نکنید یا اگر اصرار به انجام این کار دارید٬ فقط آن را برای گروه محدودی از افرادی که کاملا مورد اطمینان‌اند انجام دهید.

۵) دوستی با کسانی که دوست‌تان نیستند

حتما تا کنون با این مساله مواجه شده‌اید: کسی برای شما در فیس‌بوک درخواست دوستی فرستاده که با شما هیچ‌گونه آشنایی ندارد٬ اما با هم ۱۰ دوست مشترک دارید. به سادگی درخواست دوستی را با اعتماد به دوستان مشترک می‌پذیرید، چون به نظرتان واکنشی مودبانه به این درخواست است. اما این کار کاملا اشتباه است.

اول اینکه بعد از مدتی تعداد این دوستانی که دوست نیستند از حد می‌گذرد و حتی پست‌هایی که روی Friends only تنظیم کرده‌اید در نیوزفید آنها هم ظاهر می‌شود. گذشته از این٬ شما با این کار امنیت دیگر دوستان‌تان را هم در معرض تهدید قرار می‌دهید، چون بسیاری از آنها برای انتشار پست‌هایشان از حالتFriends of friends استفاده می‌کنند.

دامنه تهدید می‌تواند به همین راحتی گسترده و گسترده‌تر شود. بهترین کار این است که تنها با کسانی در فیس‌بوک دوست باشید که در دنیای آفلاین هم با شما آشنایی دارند.
 
منبع: فارس


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 950
بازدید ماه : 6093
بازدید کل : 289953
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com