عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 30 / 4 / 1393
بازدید : 748
نویسنده : خورشید

دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی به نام تنها ترین


 
 

 Mohsen%20Chavoshi%20 %20Tanhatarin دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی به نام تنها ترین

دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی به نام تنها ترین با بالا ترین کیفیت
ترانه : حسین صفا ، موزیک : محسن چاوشی

برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

متن آهنگ جدید محسن چاوشی به نام تنها ترین :

نفس تو سینه ی مهراب حبسه هوا بغضش گرفته ابر خستست

کی از دنیا دلش انقدر خونه که حتی صبرشم از صبر خستست

کدوم خورشید از اینجا گذشته که رنگ از روی هر کوهی پریده

کی بازم دردش رو با چاه گفته کی انقدر بار تنهایی کشیده

با این که سوگوار و بی قراری محاله پیش غم از پا بیفتی

دلت می لرزه چون هر لحظه باید به یاد غربت زهرا بی افتی

با این که سوگوار و بی قراری محاله پیش غم از پا بیفتی

دلت می لرزه چون هر لحظه باید به یاد غربت زهرا بی افتی

♫♫♫♫♫♫

آهنگ جدید محسن چاوشی به نام تنها ترین

♫♫♫♫♫♫

حبیب عاشقا و درد مندان شنیدم هیچ دردی بی دوا نیست

تو هم درمونی هم درد ای مرد کسی با درد تنها آشنا نیست

شکم سیرا ادا دنیا پرستا به حق زیر تیغ ذولفقارن

به شوق دیدنت اما هنوزم یتیما شب به شب چشم انتظارن

با این که سوگوار و بی قراری محاله پیش غم از پا بیفتی

دلت می لرزه چون هر لحظه باید به یاد غربت زهرا بی افتی

با این که سوگوار و بی قراری محاله پیش غم از پا بیفتی

دلت می لرزه چون هر لحظه باید به یاد غربت زهرا بی افتی

MP3 – 320

Mohsen Chavoshi – Tanhatarin

MP3 – 128

Mohsen Chavoshi – Tanhatarin



:: موضوعات مرتبط: دانلود آهنگ غمگین , ,
تاریخ : سه شنبه 29 / 4 / 1393
بازدید : 1090
نویسنده : خورشید

محل ضربت خوردن حضرت علی (علیه السلام) +تصاویر


هنگامی که سه نفر از باقیمانده خوارج در مکه هم‌قسم شدند تا نقشه شوم خویش را در ماه رمضان سال 40 هجری قمری عمل کنند، زمان زیادی نگذشت، دو نفر از آن‌ها که برای قتل معاویه و عمرو بن عاص رهسپار محل مأموریت خود شدند، در اجرای نقشه خود ناکام ماندند و تنها عبدالرحمن بن ملجم مرادی در شب نوزدهم ماه رمضان فرق مظلوم‌ترین فرد عالم را شکافت.

جام/عبدالرحمن بن ملجم مرادی همراه با شبیب بن بجره اشجعی در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد کوفه کمین کرد و هنگامی که امیرالمؤمنین(ع) سر بر سجده نهاد، شمشیر زهرآگین خود را فرود آورد، در این هنگام حضرت علی(ع) در محراب مسجد افتاد و فرمود:
«بسم الله و بالله و علی ملّة رسول الله فزت و ربّ الکعبه»
سوگند به خدای کعبه که رستگار شدم.

محل ضربت خوردن امام علی(ع) در محراب مسجد کوفه

امام(ع) در حالی که خون از سر و صورت شریفش جاری بود، فرمود:
«هذا ما وعدنا الله و رسوله»
این همان وعده‌ای است که خداوند متعال و رسولش به من داده‌اند.

در این زمان چون امام توان برگزاری نماز جماعت را نداشت، به امام حسن(ع) فرمود نماز را ادامه دهد و خود نشسته نماز را اقامه کرد.

نقل شده است که جبرئیل در میان آسمان و زمین ندا داد و گفت:
«تهدّمت والله ارکان الهدی وانطمست أعلام التّقی وانفصمت العروه الوثقی قُتل ابن عمّ المصطفی قُتل الوصیّ المجتبی قُتل علیّ المرتضی قَتَله أشقی الْأشقیاء»
سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست و ستاره‌های دانش نبوت تاریک و نشانه‌های پرهیزکاری بر طرف شد و عروه الوثقی الهی گسیخته شد، زیرا پسر عموی رسول خدا(ص) شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید، وی را سیاه بخت‌ترین اشقیاء به شهادت رسانید.

 
منبع خبر: انتخاب


:: موضوعات مرتبط: متون وروایات , ,
تاریخ : سه شنبه 29 / 4 / 1393
بازدید : 1522
نویسنده : خورشید

شش سال است که سینمایمان یک خسرو کم دارد+عکس

شش سال است که سینمایمان یک خسرو کم دارد+عکس

 
حالا شش سال از آن تیرماه غمگین می گذرد و بازیگران سینما و تئاتر در سالروز آن واقعه دردناک در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع پرداخته اند و یاد خسروخوبان سینمای ایران را گرامی داشته اند. با هم عکس ها و نوشته های این بازیگران را با هم مرور می کنیم:
نگار جواهریان: شش سال است ك


:: موضوعات مرتبط: اخبار سینمای ایران وجهان , بازیگران , ,
تاریخ : سه شنبه 29 / 4 / 1393
بازدید : 1247
نویسنده : خورشید

عکس کودکی الناز شاکردوست

 
گروه وبگردی   « تیتریک »

mh3eh7eu
 


:: موضوعات مرتبط: الناز شاکردوست , ,
تاریخ : سه شنبه 29 / 4 / 1393
بازدید : 802
نویسنده : خورشید

تصویری که دیشب 400 بار پخش شد!

قابل ذکر است، به جز پخش 400 باره تصویر این دو هموطن ناجی صداوسیما ، دهها بار لحظات حساس و غیرحساس بازی نیز، پخش شد
تصویری که دیشب 400 بار پخش شد!
 اشتباه نکنید! این تصویر ، مربوط به رئسای جمهور پیشین یا آتی کشور نیست ، ربطی هم به عاملین ماجرای سرنگونی هواپیمای مالزیایی ندارد ! آنچه می بینید تصویر دو تماشاگر ایرانی در بازی دیشب ایران - برزیل است که مفتخرند، قریب به 400 بار تصاویرشان را در حساس ترین لحظات بازی از تلویزیون پخش شده است!
 
 

 

به گزارش انتخاب ، این فرصتی طلایی برای همکاران سانسورچی در صداوسیماست که نشان دهند، برخی افراد مورد توجه صداوسیما نیز در سالن والیبال حضور دارند  اما حقیقتاً این توصیه نیز شنیدنی است که برادران صداوسیما ، بالاغیرتاً از رییس خود جناب ضرغامی بخواهید لااقل یک دوره ی سانسور بگذارنید! این همه صحنه متنوع دیگر که می توانست به جای این تصویر تکراری پخش شود، چرا حال ملت را از پخش هزار باره یک تصویر بهم می زنید؟!

قابل ذکر است، به جز پخش 400 باره تصویر این دو هموطن ناجی صداوسیما ، دهها بار لحظات حساس و غیرحساس بازی نیز، پخش شد ، به طوریکه اساساً عزیزان سانسورچی مهلت پخش صحنه های آهسته ی واقعی را به میزبان مسابقات نمی دادند!



:: موضوعات مرتبط: برترینهای روز , ,
تاریخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393
بازدید : 1141
نویسنده : خورشید

شبح سیاه در خیابان های تهران+عکس

 
گروه اقتصادی، تصویر زیر، یک دستگاه خودروی لوکس مدل « شبح سیاه Black Phantom» ساخت شرکت انگلیسی رولز رویس را که قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان دارد، نشان می‌دهد که در خیابان های تهران است.

به گزارش بولتن نیوز، تصویر زیر، یک دستگاه خودروی لوکس مدل « شبح سیاه Black Phantom» ساخت شرکت انگلیسی رولز رویس را که قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان دارد، نشان می‌دهد که در خیابان های تهران است.
 


:: موضوعات مرتبط: ماشین , ,
تاریخ : دو شنبه 28 / 4 / 1393
بازدید : 1248
نویسنده : خورشید

عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.


به گزارش نامه نیوز،اریسا معمولاً نه فقط یکبار، نه دوبار، بلکه سه بار پشت سر هم عطسه می کند. به محض اینکه وارد اتومبیل می‌شود، اگر هوای بیرون آفتابی باشد عطسه‌اش می‌‌‌گیرد. پدرش هم همینطور است. وقتی یک آدامس نعنایی دهانش می‌اندازد هم وضع همینطور است.

لاریسا که 30 سال دارد، تنها کسی نیست که این وضع را دارد. خیلی‌ها در زمان‌های خاص عطسه‌شان می‌گیرد مثلاً بعد از ورزش کردن، برداشتن ابرویشان، زیر نور آفتاب و ...

در زیر به دلایل اینکه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌کنیم.

1. عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید.

او اینطور توضیح می دهد که سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد.

او می‌گوید، "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

2. عطسه کردن از بدنتان محافظت می‌کند. دکتر کائو می‌گوید، "عطسه کردن بخش مهمی از فرایند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانید."

عطسه با پاک کردن بینی از باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدنتان محافظت می‌کند. وقتی چیزی وارد بینی شما می‌شود یا با محرکی روبه‌رو می شوید که مرکز عطسه که در پایین ساقه مغز قرار گرفته‌است در مغزتان را تحریک می‌کند، پیام‌هایی سریعاً برای بستن گلو، چشم‌ها و دهانتان فرستاده می‌شود. سپس، عضلات سینه‌تان شدیداً منقبض می‌شوند و بعد عضلات گلویتان به سرعت باز و آزاد می‌‌شوند. درنتیجه این، هوا — به همراه بزاق و ماده مخاطی — با شدت از دهان و بینی‌تان بیرون می‌آید. و همین می‌شود که عطسه می‌کنید.

3. عطسه سریع اتفاق می افتد. عطسه ها با سرعت 161 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. یک عطسه می‌تواند 100،000 میکروب را وارد هوا کند.

4. برداشتن ابرو ممکن است موجب عطسه شود. برداشتن ابرو روی عصبی در صورتتان که مسیر بینی را تامین می‌کند اثر می‌گذارد. و در نتیجه عطسه می‌کنید.

5. هیچوقت در خواب عطسه نمی‌کنید. وقتی می‌خوابید، اعصاب عطسه هم می‌خوابند و این یعنی وقتی خوابید معمولاً عطسه نمی‌کنید.

6. ورزش ممکن است عطسه‌تان بیندازد. دکتر کائو اعتقاد دارد که ورزش موجب عطسه کردن می‌شود. او می‌گوید، وقتی بیش از حد به جسمتان فشار می‌آورید، تنفستان زیاد می‌شود و درنتیجه، بینی و دهانتان خشک می‌شود. به این ترتیب، بینی شما با شروع به ترشح که موجب عطسه می‌شود به این مسئله واکنش می‌دهد.

7. طولانی‌ترین عطسه : 978 روز که توسط دونا گرفیت از انگلستان به ثبت رسیده است.

8. نور آفتاب موجب عطسه کردن می‌شود. نورآفتاب باعث می‌شود که یکی از هر سه نفر به عطسه بیفتند. البته حساسیت به نورآفتاب مسئله ای ارثی است — این هم یک چیز دیگر که می‌توانید گردن پدر ‌و ‌‌‌مادرتان بیندازید!

9. رابطه جنسی هم می‌تواند محرک عطسه باشد. بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. محققان باور دارند که تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک در برخی افراد پیام‌هایی ارسال می‌کند که نه فقط باعث می‌شود این افراد از رابطه جنسی خود لذت ببرند، بلکه بعد از اتمام آن عطسه کنند.

10. پرعطسه‌ترین حیوان : ایگوانا. طبق تحقیقات ایگوانا بیشتر از سایر حیوانات عطسه می‌کند. عطسه کردن معمولاً برای بیرون کردن برخی نمک‌های خاص که از محصولات فرعی فرایندهای گوارشی آنهاست اتفاق می‌افتد.

11. چطور عطسه را متوقف کنید؟ بااینکه هنوز ثابت نشده است اما نفس کشیدن از راه دهان و گرفتن بینی در آن زمان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

خرافات مربوط به عطسه
گذشته از این واقعیت‌های عجیب درمورد عطسه، خرافات زیادی هم درمورد عطسه وجود دارد.

بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. وقتی سینه‌تان به خاطر عطسه منقبض می‌شود، جریان خونتان هم موقتاً منقبض می‌شود. درنتیجه، ریتم قلبتان تغییر می‌کند اما توقف نمی‌کند.

و وقتی عطسه می‌کنید کره چشمتان بیرون نخواهد پرید. بعضی افراد موقع عطسه کردن به طور طبیعی چشم‌هایشان را می‌بندند اما اگر بتوانند آنرا باز نگه دارند، چشم‌هایشان بیرون نخواهد پرید! دکتر کائو می‌گوید، "بااینکه فشارخون پشت چشم موقع عطسه کردن کمی بالا می‌رود اما آنقدر زیاد نیست که چشم‌هایتان را از حدقه بیرون کند."

خیلی‌ها هم عقیده دارند وقتی عطسه می‌کنید باید کاری که مشغول انجام آن هستید را متوقف نموده و صبر نمایید برخی نیز اعتقاد دارند دوستی به ملاقاتتان می‌آید و اگر گربه‌تان عطسه کند باران خواهد آمد.

درمورد گفتن واژه عافیت باشید بعد از عطسه به همدیگر، دکتر وود توضیح می‌دهد که واژه عطسه به یونانی "pneuma” به معنای روح می‌باشد.

او می‌گوید، "دعای خیر عافیت باشد بعد از عطسه از عقاید قدیمی است. در گذشته عطسه را تجربه‌ای نزدیک به مرگ می‌پنداشتند و تصور می‌کردند که دعای خیر روح فرد را از بیرون شدن از بدنش نجات می‌دهد و از وارد شدن شیطان به بدنش جلوگیری می‌کند.
منبع:سلامت نیوز


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
تاریخ : جمعه 25 / 4 / 1393
بازدید : 1125
نویسنده : خورشید

اعمال شب‌های قدر

یا علی

 

 

 اعمال شب نوزدهم:

اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.

اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: متون وروایات , ,
تاریخ : جمعه 25 / 4 / 1393
بازدید : 831
نویسنده : خورشید

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

"زنان بازیکن‌ها" در نشریات عامه‌پسند اروپا به زنانی گفته می‌شود که با فوتبالیست‌ها رابطه‌ای عاشقانه دارند یا با آنان ازدواج کرده‌اند.
زنان زیباروی فوتبالیست‌ها
"زنان بازیکن‌ها" در نشریات عامه‌پسند اروپا به زنانی گفته می‌شود که با فوتبالیست‌ها رابطه‌ای عاشقانه دارند یا با آنان ازدواج کرده‌اند. فوتبالیست‌های معروف و زنان زندگی‌شان در یک نگاه:

 

به گزارش برترین ها  ایرینا شایک، مدل روسی، از سال ۲۰۱۰ تا کنون با کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم ملی پرتغال است. او یکی از چهره‌های سرشناس دنیای مد است و تصویرش تا کنون بارها بر جلد مجله‌های معتبری نظیر "ووگ" نقش بسته است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

فرنکی سندفورد، نامزد وین بریج‌، بازیکن تیم فوتبال ریدینگ است. او خواننده و عضو گروه دخترانه "ستردیز" (Saturdays) است. این دو در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ صاحب یک پسر شدند.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

ابیگیل کلنسی در سال ۲۰۱۱ با پیتر کراوچ، بازیکن باشگاه استوک سیتی انگلستان، ازدواج کرد. اندکی پس از ازدواج نیز نخستین فرزند مشترک این زوج متولد شد. ابیگیل کلنسی در سال ۲۰۰۶ در برنامه تلویزیونی "تاپ مدل بعدی بریتانیا" به مرحله نهایی راه یافت. البته او نتوانست برنده این مسابقه شود اما حضورش در این برنامه سرآغازی موفق برای فعالیت در دنیای مد شد.

 

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

لنا گرکه، در نخستین سری از برنامه تلویزیونی "تاپ مدل بعدی آلمان" شرکت کرد و برنده این مسابقه شد. او در حال حاضر نامزد سامی خدیرا، ملی‌پوش آلمانی است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

شکیرا، خواننده پرطرفدار کلمبیایی در سال ۲۰۱۱ با ژرارد پیکه، بازیکن تیم بارسلونا دوست شد. شکیرا در سال ۲۰۱۰ ترانه "واکا واکا" را برای جام‌جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی خواند. در ویدئوی این ترانه پرشور و حال ژرارد پیکه نیز حضور کوتاهی دارد. گفته می‌شود که آشنایی این دو سر ساخت این ویدئوکلیپ رقم خورده است. شکیرا در سال ۲۰۰۲ نخستین آلبوم خود به زبان انگلیسی را روانه بازار کرد.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

ملیسا ستا، مدل آمریکایی ایتالیایی، از سال ۲۰۱۲ تاکنون با کوین پرینس بوآتنگ، بازیکن تیم شالکه، نامزد است. ۱۵ آوریل ۲۰۱۴ نخستین فرزند این زوج، پسری با نام مدوکس پرینس، به دنیا آمد.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

سارا کاربونرو، مجری برنامه‌های ورزشی در تلویزیون اسپانیا، ساکن مادرید و نامزد ایکر کاسیاس، دروازه‌بان ملی‌پوش اسپانیاست. ژوئیه ۲۰۰۹ نسخه آمریکایی مجله مردانه "FHM" او را به عنوان "زیباترین خبرنگار ورزشی جهان" لقب داد.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

مندی کاپریستو تا سال ۲۰۱۰ عضوی از گروه پاپ دخترانه "مون رز" بود. او نامزد مسعود اوزیل، ملی‌پوش آلمانی، است. او که هم اکنون در لندن زندگی می‌کند، در کنار خوانندگی در دنیای مد نیز فعالیت دارد.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

آنتونلا روکوزو و لیونل مسی از سال ۲۰۰۸ تا کنون با یکدیگر آشنا هستند. در سال ۲۰۱۲ پسر آنها به نام تیاگو به دنیا آمد. روکوزو نیز آرژانتینی است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

سارا براندنر نامزد باستیان شواینشتایگر، ستاره تیم بایرن مونیخ است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

یولانته اسنایدر کابا، هنرپیشه و همسر وسلی اسنایدر، ستاره تیم ملی فوتبال هلند است. او در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ به عنوان "جذاب ترین زن هلندی" از سوی مجله "FHM" انتخاب شد.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

کارینا وانسونگ، مدل و نامزد ماریو گومز، ملی‌پوش آلمانی است. او شش سال از گومز بزرگتر است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

کارولین سلیکو همسر ریکاردو ایزکسون دوست سانتوز لیته ملقب به کاکاست. این دو در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر ازدواج کردند. کاکا در سال ۲۰۰۷ بهترین فوتبالیست جهان لقب گرفت.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

پیلار روبیو نامزد سرخیو راموس است. او که یک مجری ‌تلویزیونی در اسپانیاست، حدود یک سال پیش با بازیکن تیم رئال مادرید آشنا شد. روبیو از سوی نسخه اسپانیایی مجله "FHM" دو بار به عنوان "جذاب ترین زن جهان" انتخاب شده است. او و سرخیو راموس به زودی صاحب نخستین فرزندشان می‌شود.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

سارا فلبربام هنرپیشه است و از سال ۲۰۱۱ با دانیل دروسی، هافبک باشگاه آ اس رم ایتالیا، رابطه عاشقانه دارد. ۱۴ فوریه امسال این دو صاحب یک دختر به نام اولیویا شدند.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

فنی نگوئشا به تازگی به درخواست ازدواج ماریو بالوتلی، بازیکن تیم آث میلان و تیم ملی‌فوتبال ایتالیا، پاسخ مثبت داد.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

گابریلا لنزی ۲۰ سال دارد و نامزد نیمار، ستاره برزیلی تیم فوتبال بارسلوناست. گابریلا نیز در دنیای مد فعالیت دارد و اهل برزیل است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها

ویکتوریا بکام مدتهاست که از زیر سایه همسر فوتبالیستش، دیوید بکام خارج شده و خود اسم و رسمی هم‌پایه وی بدست آورده است. او که پیش‌تر یکی از اعضای گروه پاپ دخترانه "اسپایس گرلز" بود، سال‌هاست به عنوان طراح مد کار می‌کند و مجموعه لباس‌هایش را روانه سکوهای مد می‌کند. او همچنین برای برند‌های معروف نظیر "آرمانی" نیز لباس طراحی کرده و تا کنون هفت بار تصویرش روی جلد مجله سرشناس "ووگ" کار شده است.

زنان زیباروی فوتبالیست‌ها
 
 
    


:: موضوعات مرتبط: عکس خارجی , ,
تاریخ : جمعه 25 / 4 / 1393
بازدید : 1124
نویسنده : خورشید

این افراد بعد از ازدواج عوض نمی شوند

 
2432424_831.jpg
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گاهی پدر و مادری که خودشان در تربیت فرزندشان کوتاهی کرده اند، برای فرزندشان به سراغ همسرانی می روند که آن همسر، فرزندشان را تربیت کند.
نکته جالب این است که این رفتار بیشتر از سوی پدر و مادر پسرها دیده می شود در حالی که در ازدواج، به این دلیل که معمولا دختر از پسر کوچک تر است، این دخترها هستند که از رفتارهای همسرشان الگو می پذیرند. بنابراین این توقع پدر و مادر که فرزندشان بعد از ازدواج اصلاح شود، توقع بسیار نابه جایی است.

برای مثال، پدر و مادری که فکر می کنند پسر معتادشان یا پسری که اهل کار نیست با ازدواج درست می شود، توجه کنند که به دلیل بی انگیزگی چنین افرادی برای تغییر، چنین اتفاقی پس از ازدواج نمی افتد. بنابراین خانواده ها اساسا این فرضیه را که فرزندمان بعد از ازدواج سر به راه می شود کنار بگذارند و حداقل دنبال دخترها و پسرهایی نروند که مجبور شوند به دروغ به آن ها بگویند که فرزند ما خوب است و بعد از ازدواج دروغ شان مشخص شود.
 
بدبختشان نکنید
همان طور که جوانان باید یک سری مهارت های پیش از ازدواج را برای ساختن یک زندگی مشترک موفق فرا بگیرند، خانواده ها هم باید با یک سری مهارت ها آشنا باشند. گاهی دیده می شود خانواده ها به خاطر دلسوزی زیادی که نسبت به فرزندشان دارند، رفتارهای اشتباهی انجام می دهند و به عاقبت آن فکر نمی کنند. یک نمونه از این رفتارهای اشتباه، توجه نکردن به ظاهر خواستگار فرزندشان است. معمولا چنین خانواده هایی به این فرض امید می بندند که فرد با توجه به فرهنگ و اصالت خانوادگی اش، تغییر می کند. در صورتی که وقتی شخصیت فردی در نوجوانی و جوانی شکل گرفته باشد، به شدت تغییر آداب و رفتار برای او سخت خواهد بود.
 
این ها عوض نمی شوند
بسیاری از ویژگی‌های نامطلوب قابل تغییرند، ولی نه توسط همسر یا دیگران؛ بلکه این خود فرد است که می‌بایست اقدام به تغییر آنها کند. به همین دلیل تعدادی از روانشناسان، برخی ویژگی‌هایی را که اغلب قابل تغییر نیستند، فهرست کرده‌اند و توصیه‌شان این است که به دلیل تأثیر سوء این ویژگی‌ها بر خود فرد و طرف مقابل، بهتر است از وارد شدن به این حوزه‌ها کلاً خودداری شود، این ویژگی‌ها مختصراً عبارتند از:

اعتیاد 
بدین علت که مصرف مواد مخدر و اعتیادآور، شخص را به صورت یک برده در می آورد و قابلیت او را برای درک و احساس به شدت مختل می‌کند‌.

خشم شدید و غیر معمول
باعث می‌شود دیگران تا آخر عمر از شخص وحشت داشته باشند و توسط خشم او کنترل شوند.

کنترل و سختگیری زیاد
باعث می‌شود هرگز احساس آزادی عمل و رفتار، و امکان شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها وجود را نداشته باشد.

عدم شکل‌گیری شخصیت بالغ در فرد
اغلب منجر به عدم مسۆولیت‌پذیری مالی و اقتصادی، غیر قابل اعتماد بودن و بی‌هدفی و بی‌انگیزگی در طول زندگی می‌شود. به این موارد بالا می‌توان داشتن دوران کودکی پرآسیب، داشتن روابط التیام نیافته (با همسر یا نامزد قبلی) و… را هم اضافه کرد. بنابراین، عقل سلیم حکم می‌کند هرگز همسری را انتخاب نکنیم که در پی تغییر دادن او هستیم.
 
تحقیق کنید
در هر شرایطی تحقیق برای ازدواج، کاملا لازم و ضروری به نظر می رسد و نباید برای چنین امر مهمی فقط به ظاهر افراد یا ویژگی های خانوادگی اکتفا کرد. تحقیق کردن با آشنا بودن با خانواده طرف مقابل هیچ منافاتی ندارد.
این که یکی از خانواده ها فکر می کند چون خانواده طرف مقابل را می شناسد پس نیازی به تحقیق نیست یک اشتباه بسیار بزرگ است که ممکن است باعث مشکلات زیادی در زندگی فرزندشان شود. به نظر من تحقیقات باید بسیار سختگیرانه باشد و هر خواستگاری را باید در 5 مرحله مورد تحقیق قرار داد که به ترتیب تحقیق از: دوستان نزدیک و صمیمی، محل تحصیل، محل کار، محل سکونت و اقوام و آشنایان لازم به نظر می رسد. با این حال و با چنین تحقیقی امید می رود که بتوان به شناخت خوبی از خانواده طرف مقابل و خواستگار دست یافت.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ 


:: موضوعات مرتبط: کوچه پس کوچه های تفاهم , ,
تاریخ : شنبه 24 / 4 / 1393
بازدید : 1054
نویسنده : خورشید
آفتاب: از فواید روغن نارگیل وقتی در آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد یا روی پوست مالیده شود می توان بهره گرفت. روغن نارگیل برای پوست یک لوسیون طبیعی است که از ساخت رادیکال های آزاد مخرب جلوگیری می کند. 

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد مغذی مو است و باعث رشد مو و براقی آن می شود. ماساژ منظم پوست سر با روغن نارگیل از شوره سر جلوگیری می کند. 


:: موضوعات مرتبط: روغن نارگیل , ,
تاریخ : شنبه 24 / 4 / 1393
بازدید : 1121
نویسنده : خورشید

داستان کوتاه من و دختر همسایه و حمام

عروسی دختر همسایمون -صاحبخونه- بود و مردونه رو انداخته بودن خونه ی ما (طبقه بالا) و قرار شد من توی اتاق خواب بمونم تا مردها ناهارشونو بخورن و برن. من تو اتاق خودمو با کامپیوتر سرگرم  کردم. مهمونا کم کم وارد میشدن و من صداشونو میشنیدم… همینطور اضافه میشدن … قرار بود ۲۵ نفر باشن اما نزدیک ۱۰۰ تا بودن! یا خدا! منم قفل در اتاقم خراب بود و هر لحظه میترسیدم که یکی بپره تو اتاق! وای!!

از ترسم رفتم یه متکا انداختم پشت در که هرکی مثلاً خواست وارد اتاق شه ، تلاشش بیهوده باشه! هیچی! اومدم با استرس پشت کامپیوتر نشستم و اصلا نفمهیدم چیکار میکنم! همینجوری مشغول بودم که از تو پذیرایی صدای چندتا پسر بچه ی تخس رو شنیدم… خدایا ارحمنی! شرارت از صداشون می بارید! مطنئن بودم فضولیشون گل میکنه و میان سمت اتاق…! اصلاً اجازه ندادن این فکر کامل از سرم خطور کنه! دیدم دستگیره ی در داره بالا پایین میشه… خدایا تو که دوسم داشتی! حالا چیکار کنم چیکار نکنم؟!….. در اسرع وقت پریز کامپیوترو کشیدم و پریدم تو حموم! خدارو شکر متکاهه کار خودشو کرد و حداقل باعث شد چند ثانیه دیر تر وارد اتاق بشن. من تو حموم چمباتمه زده بودم ، چراغ هم خاموش بود و دستگیرشو هم از داخل انداخته بودم که وارد حموم نشن حداقل! والا!

صداشونو می شنیدم و حرص میخوردم! خدا رو شکر همه چیو جمع کرده بودم انداخته بودم تو کمد دیواری وگرنه باید فاتحه شونو میخوندم! آخه آدم اینقدر فضول!؟؟؟ اینا ننه بابا ندارن که بهشون بگه نکن زشته؟! چی بگم والا؟! همینجوری مثل بز نشسته بودم روی دوتا پاهام ( آخه یکی نیست بگه مگه چهارتا پا داری که رو دوتاش نشستی؟ )

کف حموم خیس بود و نمیشد روی نشیمنگاه نشست و اگر هم بلند میشدم سایه م از شیشه مشجر معلوم میشد! میشد با این روش اونا رو ترسوند ، اما میرفتن ننه باباشونو (اگه داشتن!) صدا میکردن و آبروی نداشته ی منم میرفت پی کارش!

تصمیم گرفتم مثل بز ، نه بز رو یه بار گفتم تکراری میشه! مثل مرغ پرکنده همونجا بشینم و به شانس و اقبال خودم فحش های +۱۸ بدم و صد البته به اون بچه های فضول و عمه هاشون!

تو همین اوضاع اسفناک بودم که یهو در حموم تکون خورد! وای خدا اینا دیگه چه تخسایی هستن! اگه میشد با ژیلت خودکشی کرد حتماً این کارو میکردم! ولی خدا رو شکر اون صحنه ی ترسناک تموم شد و به نظر رسید که از اتاق رفتن بیرون و در رو هم پشت سرشون بستن!

نفس عمیقی کشیدم و  بلند شدم! پاهام بدجوری کرخت شده بود! آخرین باری که پاهام اینجوری شده بود ، چندسال پیش موقع آزمون عملی آمادگی دفاعی بود که انقد بشین پاشو رفتم تا نزدیکی مرز افلیجیت رسیدم!! اما الآن خدا رو شکر میکنم فقط پاهام درد گرف و اتوبوسمون تصادف نکرد…

بگذریم

دستگیره ی در حموم رو آزاد کردم و در رو  کشیدم طرف خودم… یه بار ، دو بار.. نمیومد!!! از بیرون بسته بود!! دهـــنـــتـــونو….. معاینه فنی! دستگیره ی در رو از بیرون بسته بودن! چیکار میکردم؟! خدایا یه تیغ تیز محصولی از لامیران… نه! چندتا سوسک از تو چاه بفرست بالا من سکته رو کامل بزنم ، نمیخوام خون راه بیفته. حال منو تصور کنید تو اون لحظه… خودتونو جای من بذارید…

نشستم کف و حموم و بی توجه به خیسی کفِ ش شروع کردم به گریه… ساعت تقریباً ۱۱:۳۰ بود و مهمونا قرار بود ساعت ۱ ناهار بخورن و بعدش برن! یعنی رســماً ۲ ساعتی رو تو حموم تاریک و مبهم زندونی بودم! کلید برقش هم بیرون بود و من دستم از بیرون کوتاه بود!

تو همون حال و هوا واسه خودم افکار خنگولانه میساختم!

نکنه از چاه حموم اژدها بیاد بیرون!

هری پاتر icon neutral داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

اژدهای دلتورا icon neutral داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

آخه این چه فکریه میکنی تو منگول خان! نکنه عروس و داماد بخوان بیان تو حموم ما دوش بگیرن!!!!! این دیگه آخرش بود!

یهو یه فکری به سرم زد و تصمیم گرفتم مثل این فیلما با لباس برم زیر دوش! صحنه ی حالبی میشدا! بشین بابا تو هم!

خلاصه اون دو ساعت هم عمر مفید ما تو حموم گذشت و من خوابم برد که به گفته ی مامانم ، بابا و مامانم اومدن تو اتاق و منو نیافتن ، وقتی مامانم در حموم رو باز کرد جیغ کشید و من پریدم! مثل این فیلما شده بود ، وقتی در سلول رو باز میکنن  و نور چشم زندونی رو میزنه! همونجوری شده بود! زیر لب مثل زخمی ها گفتم “ما…ما..ن”! چی شنیدم؟

- مامان و زهر مار! چشمم روشن! دیگه کارِت به جایی رسیده که خودکشی میکنی؟! اگه عاشقشش بودی چرا زودتر نگفتی؟!

- عاشق کی مامان ؟ چی میگی؟

- مرض! خودتم میدونی منظورم شقایقه (دختر همسایه که امروز عروسیش بود)

- شقایق کدومه مامان منو حبس کردن!

- پاشو پاشو واسه من فیلم بازی نکن! پسره ی الدنگ!

- مامان….!

- مامان و زهر هلاهل! خودتو جمع کن خرس گنده! بیا لباساتو جمع کن یه دوش بگیر از این کثافت در بیای!

من icon neutral داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

بابام در حال نظاره icon biggrin داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

مامان : ضمناً! با شریفه خانم (مامانِ شقایق) صحبت کردم که شیما (خواهر کوچیکه ی شقایق) رو برات نشون کنم اونم موافقت کرد. شیما هم مثل شقایق ، خانومه ، غصه نخور!!!

من icon neutral داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

دوباره من icon neutral داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

همچنان من icon neutral داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه

شیما سیبیل icon smile داستان کوتاه منو حمام و دختر همسایه ))

من 



:: موضوعات مرتبط: غمگین , ,
تاریخ : شنبه 24 / 4 / 1393
بازدید : 795
نویسنده : خورشید

دانلود آهنگ جدید بهنام علمشاهی با نام مناجات

 
 

Behnam%20Alamshahi%20 %20Monajat دانلود آهنگ جدید بهنام علمشاهی با نام مناجات

دانلود آهنگ جدید بهنام علمشاهی با نام مناجات با بالا ترین کیفیت

ترانه : حامد سیفی پور ، آهنگ : حمید رهنورد ، تنظیم : محمد مروی

برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

متن آهنگ جدید بهنام علمشاهی با نام مناجات :

من از دوری تو عذاب می کشیدم پرستیدنت حس آرامشم بود

همین که ازت خواستم تا بمونی تو این سال ها بهترین خواهشم بود

نمی ذارم این حال خوبم بمیره یه حسی دوباره به قلبم رسیده

همین که به یاد تو هر لحظه آب شد چه احساس خوبی به من دست میده

یه قرآن و مهر و یه سجاده می خوام ببینی منو از بدی پاک میشم

بذار توی سجده به خاکت بیوفتم نباشی زمین می خورم خاک میشم

نباشی زمین می خورم خاک میشم

یه قرآن و مهر و یه سجاده می خوام ببینی منو از بدی پاک میشم

بذار توی سجده به خاکت بیوفتم نباشی زمین می خورم خاک میشم

نباشی زمین می خورم خاک میشم

♫♫♫♫♫♫

آهنگ جدید بهنام علمشاهی با نام مناجات

♫♫♫♫♫♫

من از تو که چیز زیادی نمی خوام منو از مسیری که میرم جدا کن

بمون بد بودم منو حفظ کردی خودت من رو این دفعه بازم صدا کن

تمام نیازم همین حال خوبه می خوام غیر تو از همه دور باشم

شاید تو این لحظه هایی که هستم بشه بیشتر با تو آشناشم

یه قرآن و مهر و یه سجاده می خوام ببینی منو از بدی پاک میشم

بذار توی سجده به خاکت بیوفتم نباشی زمین می خورم خاک میشم

نباشی زمین می خورم خاک میشم

یه قرآن و مهر و یه سجاده می خوام ببینی منو از بدی پاک میشم

بذار توی سجده به خاکت بیوفتم نباشی زمین می خورم خاک میشم

نباشی زمین می خورم خاک میشم

MP3 – 320

Behnam Alamshahi – Monajat

MP3 – 128

Behnam Alamshahi – Monajat



:: موضوعات مرتبط: دانلود آهنگ غمگین , ,
تاریخ : شنبه 24 / 4 / 1393
بازدید : 820
نویسنده : خورشید

دانلود آهنگ جدید حامد برادران و سیاوش قمصری بنام بهش بگو


 
 

Hamed%20Baradaran%20 %20Behesh%20Begoo%20%28Ft%20Siavash%20Ghamsari%29 دانلود آهنگ جدید حامد برادران و سیاوش قمصری بنام بهش بگو

دانلود آهنگ جدید حامد برادران و سیاوش قمصری بنام بهش بگو با بالا ترین کیفیت
ترانه و آهنگ : علیرضا طلیسچی ، تنظیم و میکس و مستر : حامد برادران

برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

متن آهنگ جدید حامد برادران و سیاوش قمصری بنام بهش بگو :

این بوی پیرهنه کیه اون که مثل منه کیه

اون که داره سنگ تو رو به سینه میزنه کیه

برات بهونه میگره داره واسه تو می میره

داره تو رو به زور ازم واسه همیشه می گیره

بهش بگو نمی ذارم دست تو رو بگیره بگیره

من نمی ذارم که قلبم تنهایی بمیره بمیره

یه روزی می فهمی اینو که خیلی دیره

بهش بگو نمی ذارم دست تو رو بگیره بگیره

من نمی ذارم که قلبم تنهایی بمیره بمیره

یه روزی می فهمی اینو که خیلی دیره

♫♫♫♫♫♫

آهنگ جدید حامد برادران و سیاوش قمصری بنام بهش بگو

♫♫♫♫♫♫

تو بی قراره اونی تو فکرت دوباره

بگو دوسش نداری بگو دوست نداره

بهش بگو برای عاشقی خیلی دیره

نمی ذارم بتونه تو رو ازم بگیره

بهش بگو نمی ذارم دست تو رو بگیره بگیره

من نمی ذارم که قلبم تنهایی بمیره بمیره

یه روزی می فهمی اینو که خیلی دیره

بهش بگو نمی ذارم دست تو رو بگیره بگیره

من نمی ذارم که قلبم تنهایی بمیره بمیره

یه روزی می فهمی اینو که خیلی دیره

MP3 – 320

Hamed Baradaran Ft Siavash Ghamsari – Behesh Begoo

MP3 – 128

Hamed Baradaran Ft Siavash Ghamsari – Behesh Begoo



:: موضوعات مرتبط: دانلود آهنگ غمگین , ,
تاریخ : شنبه 24 / 4 / 1393
بازدید : 1282
نویسنده : خورشید

 

کارت پستال ماه رمضان 93

کارت پستال ماه رمضان, کارت پستال رمضان 93

کارت پستال ماه رمضان 93



:: موضوعات مرتبط: کارت پستال , ,
تاریخ : چهار شنبه 23 / 4 / 1393
بازدید : 1506
نویسنده : خورشید

سالاد ماکارانی

122338297776 91849890351 سالاد ماکارانی

مواد لازم:

ماکارانی فرمی                           ۱ بسته

کالباس                                     ۲۰۰ گرم

گوجه فرنگی                              ۳ عدد

خیار شور                                   ۸ تا ۱۰ عدد متوسط

قارچ                                          ۵۰۰ گرم

آویشن                                      ۱ قاشق غذاخوری

پودر سیر                                   ۱ قاشق مرباخوری

سس مایونز                               ۱ شیشه کوچک

آبلیمو                                        کمی

طرز تهیه :

ابتدا ماکارانی رو تو آب و نمک میجوشونیم تا خوب بپزه و بعد آبکش کرده و کنار میذاریم .

گوجه رو ریز خورد کرده و خیار شور رو بصورت حلقه های نازک برش میدیم .

کالباس رو هم به شکل نواری خرد میکنیم . البته کالباس من فریزری بود ، همه اش خرد شده بود 884660472162 68665498914 سالاد ماکارانی978008574340 49186328053 سالاد ماکارانی

قارچ رو هم حلقه حلقه کرده و با کمی کره و آبلیمو تفت میدیم تا آبش کشیده بشه .

همه ی مواد فوق رو با سس آغشته کرده و  یکی دو ساعت داخل یخچال قرار میدیم و بعد میل میکنیم 588260289281 52973169554 سالاد ماکارانی.

میتونین فلفل دلمه هم اضافه کنین ، خوشمزه میشه .

به نظر من این سالاد اگه یه شب تو یخچال بمونه خوشمزه تر میشه 80956625286 16062608920 سالاد ماکارانی

منبع: ashpazi.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 23 / 4 / 1393
بازدید : 1488
نویسنده : خورشید

مقدار مجاز مصرف زعفران را می دانید؟

مقدار مجاز مصرف زعفران را می دانید؟
برخی افراد نیز زعفران را با یخ آماده می‌کنند...

برای تهیه یک کیلو زعفران حدود ۱۰۰ هزار گل نیاز است که موجب شده زعفران از جمله گران‌ترین ماده‌ها در طول تاریخ باشد.

گیاه زعفران، گیاهی از خانواده زنبقیان است که از زمان قدیم بین ملل مختلف شناخته‌شده بوده و مصارف خوراکی و دارویی داشته است. گل‌های زیبا و بنفش آن در فصل پاییز،‌ صبح‌ها پیش از طلوع به وسیله دست، برداشت و سپس کلاله قرمز رنگ آن جداشده و خشک می‌شود. امروزه ایران بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده زعفران در دنیاست که بیشتر آن در خراسان کشت می‌شود.

زعفران از نظر طب سنتی دارای طبیعتی گرم و خشک است و دارای خواصی مانند مفرح قوا، مقوی حواس، قابض، بازکننده گرفتگی‌های (سده)، دماغ (سر)، جگر (کبد) و کم کننده اشتها و مقوی معده است. همچنین در صورتی که زعفران با عسل مصرف شود دافع سنگ کلیه خواهد بود. زعفران را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله استشمام برای رفع سردرد شدید و بی‌خوابی مصرف کرد.

تقلب‌های زعفرانی
قیمت بالای زعفران موجب شده که این ماده در معرض تقلب‌های زیادی قرار گیرد. عمده‌ترین موارد تقلب زعفران در ادامه آمده است:

* رنگ کردن، سنگین نمودن، مخلوط کردن با کلاله ذرت و افزودن روغن از جمله شایع‌ترین روش‌های تولید تقلبی زعفران است. یکی از راه‌های تقلب در زعفران این است که کلاله‌های آن را با نوعی چربی، شکر، نمک یا عسل آغشته می‌کنند و وزن آن را افزایش می‌دهند.

* خطرناک‌ترین روش تقلب در زعفران استفاده از رنگ مصنوعی است؛ اگر رنگ‌های مصنوعی در زعفران به‌کاررفته باشد در آزمایشگاه قابل‌تشخیص است چرا که پایین بودن قدرت رنگ‌دهی آن نشان‌دهنده این تقلب خواهد بود. این رنگ‌های مصنوعی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است و در واقع گل‌رنگ‌هایی که از مکه به عنوان زعفران و غالباً به شکل پودر به کشور وارد می‌شود از همین رنگ‌های خطرناک مصنوعی است.

* طبیعی‌ترین روش تقلب در زعفران استفاده از رنگ طبیعی این گیاه برای رنگ کردن دیگر قسمت‌های سفید زعفران و مخلوط کردن آن با این محصول است، این روش محترمانه‌ترین روش تقلب است که متأسفانه بسیار رایج شده است. متقلبان و عرضه‌کنندگان می‌توانند روی خالص بودن زعفران خود نیز قسم بخورند چرا که از هیچ‌چیز به غیر از زعفران در آن استفاده نکرده‌اند.

روش‌های شناسایی زعفران اصلی
* تشخیص زعفران‌های اصلی از روی سرشاخه کلاله زعفران ساده‌ترین روش محسوب می‌شود چرا که سرشاخه‌های کلاله زعفران سه شاخه و قسمت بالای آن شیپوری بوده که هرچه پایین‌تر می‌آید باریک‌تر می‌شود، البته چنانچه زعفران‌ها پودرشده باشند تنها با دستگاه‌های آزمایشگاهی قابل‌تشخیص هستند.

* اگر کلاله‌های زعفران بسیار براق باشد باید به آن شک کرد و آن را به آزمایشگاه فرستاد.

* ریشک ذرت، مستقیم، ولی پرچم زعفران انحنا دارد.

* تکه‌های زعفران را روی شعله گاز بوتان قرار داده در این حالت زعفران خالص به رنگ بنفش یا نارنجی در می‌آید که به پتاسیم آن مربوط می‌شود؛ اما در مورد زعفران تقلبی رنگ زرد ایجاد می‌شود.

* اگر تارهای زعفران را بین کاغذ کاهی بگذاریم و کمی فشار دهیم نباید لکه چربی باقی بگذارد اگر چنین باشد به احتمال قوی زعفران تقلبی است.

* رنگ تارهای زعفران در بنزین نامحلول است یعنی اگر تار زعفران را در بنزین بیندازیم نباید بنزین را رنگین کند.

* اگر چند تار زعفران را در یک لیوان آب جوش بیندازیم بعد از حدود 5 دقیقه نباید رنگ تارهای آن سفید شود؛ اگر چنین شود زعفران تقلبی است.

* رنگ؛ بو و مزه زعفران برای اهل شناخت آن محک قاطعی است. مزه زعفران اصلی کمی تلخ ولی مطبوع و بوی زعفران کمی تند است.

زعفران جایگزین دارد؟
در فرهنگ ما ایرانی‌ها در بیشتر غذاها و شیرینی‌ها، زعفران ادویه اصلی است و به عنوان معطرکننده، طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده استفاده می‌شود اما از آنجا که بسیار گران‌قیمت است، امکان دارد در تهیه غذاها - به خصوص غذاهای نذری- از رنگ‌دهنده‌های دیگری به جای آن استفاده شود. گلرنگ و زردچوبه، جایگزین‌هایی هستند که نزدیک‌ترین رنگ را به رنگ زرد طلایی زعفران دارند و یکی از مهم‌ترین تقلب‌ها در این زمینه فروش گلرنگ به جای زعفران است. در مواردی هم مخلوط گلرنگ و زعفران به فروش می‌رسد.

با وجود این، در بسیاری از کشورها، گلرنگ به نام عمومی «زعفران آمریکایی» در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این گیاه از نظر ترکیب و آثار کاملا با زعفران متفاوت است و فقط از نظر ظاهری به آن شباهت دارد؛ رشته‌هایی شبیه به زعفران (4-3 سانتی‌متر) و کوتاه‌تر از آن (2 سانتی‌متر) است. در بسیاری از نقاط دنیا به علت گرانی از گلرنگ به جای زعفران استفاده می‌شود. با اینکه این گیاه تا حدودی خاصیت آرام‌بخشی دارد اما به هیچ‌وجه عطر و بوی زعفران را ندارد و اگر بیش از اندازه مصرف شود، باعث آسیب و تخریب بافت کبد خواهد شد.

بعد از گلرنگ، زردچوبه دومین ادویه‌ای است که در بسیاری از مناطق از آن به جای زعفران (البته نه تقلبی) استفاده می‌شود. البته در مصرف این ادویه، نباید زیاده‌روی کرد زیرا مصرف آن در حجم زیاد می‌تواند به مخاط روده و معده آسیب برساند به گونه‌ای که تنها مصرف روزانه 3 گرم زردچوبه برای یک فرد بالغ، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مقدار مجاز مصرف زعفران
استفاده از زعفران به هر شکل و در هر فرآورده‌ای حداکثر تا روزی یک‌دهم گرم برای یک فرد بالغ مجاز است. در مصرف‌های دارویی نیز مقدار مجاز مصرف، حداکثر 1 گرم است. مصرف بیش از 3 گرم زعفران باعث خونریزی شدید، سقط‌جنین و در مواردی منجر به مرگ می‌شود. البته در دنیا گزارش‌هایی مبنی بر مصرف 5 تا 9 گرم زعفران که مرگ‌ومیر به دنبال داشته، ارائه شده است.

نگهداری از زعفران
به خاطر داشته باشید زعفران را در محیطی تاریک، خشک، خنک و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. بهترین ظرف نگهداری زعفران در درجه اول ظرف‌های فلزی و بعد ظرف‌های شیشه‌ای رنگی هستند. ظرف‌های پلاستیکی برای نگهداری مناسب نیستند زیرا در مدت کوتاهی از اسانس و مرغوبیت زعفران کم می‌شود. بهتر است هنگام مصرف آن را پودر کنید. اگر زعفران به صورت پودر مصرف شود، رنگ بیشتری می‌دهد. برای بهتر پودر شدن زعفران نیز بهتر است آن را با هاون‌های کوچک که از مرمر ساخته شده‌اند به صورت گرد درآورید.
نگهداری زعفران مهم است چرا که در صورت نگه‌داری نامناسب، به مرور زمان اسانس آن تبخیر شده و از اثرات دارویی و طعم و مزه‌ی آن کاسته می‌شود و مرغوبیت آن از دست می‌رود.

چگونه می‌توان زعفران حل کرده را در یخچال بیشتر نگه داشت؟
البته بهتر است که زعفران تازه‌تازه آماده و مصرف شود تا خواصش بیشتر حفظ شود. اما برای نگهداری طولانی‌تر در یخچال باید زعفران را بدون قند یا هر افزودنی دیگری بسایید و با آب کاملاً جوشیده به میزان بسیار کم حل کنید. حال زعفران را قدری روی سماور یا کتری دم کنید.

البته برخی افراد نیز زعفران را با یخ آماده می‌کنند و اتفاقا رنگ خوبی هم می‌دهد به این صورت که یک تکه یخ را روی زعفران ساییده شده می‌گذارند تا آب شود.

دکتر محمدحسین صالحی‌سورمقی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : سلامتیران، ایسنا، آشپزباشی


:: موضوعات مرتبط: خواص مواد غذایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 23 / 4 / 1393
بازدید : 1334
نویسنده : خورشید

ژست جالب دروازه بان تیم ملی هلند در دیدار مقابل برزیل سوژه مخاطبان شبکه های اجتماعی شد.

شب گذشته دیدار رده بندی جام جهانی 2014 با برگزاری بازی برزیل و هلند به پایان رسید و لاله های نارنجی با 3 گل پیروز شدند.

در یکی از صحنه های این دیدار یک خطا به نفع برزیلی ها پشت محوطه جریمه رخ داد که سیلسن دروازه بان لاله ها با ژستی جالب دیواره دفاعی برای محافظت از دروازه تشکیل داد که سوژه مخاطبان شبکه های اجتماعی شده است.

*این تصاویر را ببینید.

 

 


:: موضوعات مرتبط: عکس خارجی , ,
تاریخ : سه شنبه 22 / 4 / 1393
بازدید : 5449
نویسنده : خورشید

عکس های خنده دار جدید ۲۰۱۴ 

 

تصاویر خنده دار و باحال جدید برای فیسبوک ۹۳

عکس خنده دار مستربین

Funny Photos 7 Clip3nter.Org 10 300x260 عکس های خنده دار جدید 2014 (سری 7)

 

 



:: موضوعات مرتبط: خنده دار وطنز , ,
تاریخ : سه شنبه 22 / 4 / 1393
بازدید : 1421
نویسنده : خورشید

اس ام اس خنده دار جام جهانی ۲۰۱۴

 

اس ام اس خنده دار جام جهانی 2014,اس ام اس طنز جام جهانی

جهانی‌ها -> اس ام اس -> اس ام اس خنده دار

۶۹۰ کشته و زخمی تا الان !
موجی از سردرگمی آرژانتین را فراگرفته !
ملت آرژانتین با شنیدن این جمله وحشت زده اند : او می آید ، نامش هاشم است !!!



:: موضوعات مرتبط: طنز , ,
تاریخ : سه شنبه 22 / 4 / 1393
بازدید : 1245
نویسنده : خورشید

زایمان یک زن در وسط خیابان! (+عکس)

 
خانمی که درد زایمان او را کلافه نموده بود مجبور شد در خیابان وضع حمل نماید.افراد در حالی که دور او را با چادر گرفته بودند خانم سعی می نمود فرزند عجول خود را بدنیا بیاورد.

عده زیادی از افراد دور خانمی را گرفتند که گفته می شد تک و تنهاست و همراهی ندارد.افراد در حالی که دور خانم را با چادر در خیابان برمینگهام گرفته بودند همه خنده بر لب منتظر رسیدن امبولانس بودند.

هنگامی که خانم جلو فروشگاه پریمارک درد زایمان او را فرا گرفت فروشنده فورا چند تکه چادر اورد و دور او را محاصره نمودند تا خانم در ارامش به وضع حمل خود ادامه دهد.

هنگامی که آمبولانس رسید فرزند هم به دنیا امده بود.مادر روی برانکارد حمل شد و نوزاد نورسیده به داخل امبولانس برده شد.یکی از شاهدان می گوید جلو فروشگاه داشتم می رفتم که دیدم عده زیادی دور خانمی جمع شده اند.در ابتدا فکر کردم معرکه گیری خیابانی است اما هنگامی که نزدیکتر رفتم دیدم خانمی زایمان کرده است.

دخترش کنارش گذاشته شده بود.اثری از تجهیزات پزشکی نبود.افراد همه خوشحال بودند.اما جفت هنوز بیرون نیامده بود.البته مدت زیادی طول نکشید که آمبولانس رسید.

زایمان یک زن در وسط خیابان! (+عکس)
منبع خبر: عصرایران


:: موضوعات مرتبط: خارجی وجالب , ,
تاریخ : دو شنبه 21 / 4 / 1393
بازدید : 1318
نویسنده : خورشید

عکس/ خنده حیوانات

 

عکس/ خنده حیوانات

 

 

 

 


 


:: موضوعات مرتبط: عکس حیوانات , ,
تاریخ : جمعه 18 / 4 / 1393
بازدید : 1183
نویسنده : خورشید

 

طرز تهیه خورش بامیه

 

طرز تهیه خورش بامیه

 


مواد لازم : برای 6 نفر 

 

 

بامیه
1 کیلو
گوشت
400 گرم
پیاز
2 عدد متوسط
رب
4 قاشق غذا خوری
آبلیمو یا قوره به میزان لازم
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 


پیاز را سرخ میکنیم، گوشت را به آن اضافه کرده و تفت میدهیم. بعد در قابلمه را گذاشته تا گوشت خودش خوب بپزد. در ظرف جداگانه بامیه ها را با روغن و آبلیمو یا قوره و رب تفت میدهیم ، بعد از اینکه گوشت پخت به مخلوط گوشتمان اضافه میکنیم . نمک آنرا اندازه کرده، نیم ساعت بعد خورشت شما جا افتاده و آماده است.

منبع:بیتوته



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : جمعه 18 / 4 / 1393
بازدید : 1465
نویسنده : خورشید

10 خوراکی شاداب‌کننده زندگی

انسان از همان آغاز خلقت به‌دنبال اکسیرجوانی بوده تا بتواند سالم و شاداب زندگی کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. گرچه هنوز هم نتوانسته به این معجون خالص دست یابد، اما مصرف بعضی غذاها در رژیم غذایی روزانه دست‌کمی از اکسیر جوانی ندارد. این ده خوراکی نمونه‌ای از این اکسیر جوانی و سلامت است.
10 خوراکی شاداب‌کننده زندگی

انسان از همان آغاز خلقت به‌دنبال اکسیرجوانی بوده تا بتواند سالم و شاداب زندگی کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. گرچه هنوز هم نتوانسته به این معجون خالص دست یابد، اما مصرف بعضی غذاها در رژیم غذایی روزانه دست‌کمی از اکسیر جوانی ندارد. این ده خوراکی نمونه‌ای از این اکسیر جوانی و سلامت است.

به گزارش جام جم آنلاین ، تاثیر و ارزش غذایی بالای این غذاها به تائید مرکز تحقیقات تغذیه‌ و سلامت آمریکا رسیده است.

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

لوبیای قهوه‌ای را نادیده نگیرید
سویا یا لوبیای سویا یکی از خوراکی‌های مهم و ضروری برای زنان است. دلیل آن نیز کیفیت پروتئین آن است. این دانه‌ بیشتر برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می‌شود. آجیل سویا، شیرسویا و کره سویا نیز از دیگر محصولات این دانه معجزه‌گر هستند. 
پروتئین گیاهی سویا باعث کاهش میزان کلسترول خون بویژه کلسترول بد شده؛ بنابراین سلامت قلب و رگ‌ها تضمین می‌شود. 
فیتوکمیکال‌ها از دیگر ترکیب‌های مهم سویا هستند که عوارض ناشی از یائسگی را کنترل می‌کنند.

 

 

 
* بهترین میزان مصرف: روزانه تا 25 گرم سویا.

 

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

خوردن غلات با پوست
اگر غلات با سبوس مصرف شود، فیبر و ویتامین B مورد نیاز بدن تامین می‌شود و به این ترتیب مشکلات گوارشی بویژه پیش از شروع عادت ماهانه و در دوران یائسگی کنترل خواهد شد. با مصرف غلات کامل و دریافت فیبر، خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی بویژه سرطان کلون نیز کاهش می‌یابد.

 

 

 

* بهترین منابع فیبر: برنج قهوه‌ای، جو، نان سبوس‌دار، نان جو و چاودار.
* بهترین میزان مصرف: روزانه یک فنجان غلات پخته یا سه تکه نان حاوی سبوس.

 

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

فولات معجزه می​کند
کم‌خونی یکی از مشکلات زنان و دختران در اغلب رده‌های سنی بویژه در دوره بلوغ و پس از بارداری است. بنابراین مصرف موادغذایی حاوی فولات یا اسید فولیک یکی از نیازهای ضروری زنان در رده‌های سنی مختلف است. مارچوبه، پرتقال و انواع لوبیاها حاوی فولات هستند.‌ مصرف این خوراکی‌ها در دوران بلوغ، بارداری و پس از آن ضروری است.

 

 

 

* بهترین منابع فولات: انواع آجیل‌های خام، سبزی‌های پهن برگ و مکمل‌های حاوی این ویتامین.
* بهترین میزان دریافت: روزانه 400 میکروگرم.

 

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

آجیل‌ها دوست شما هستند
این خوراکی‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباعی هستند. بنابراین مصرف آنها میزان چربی خون و چربی‌های چند اشباعی تجمع یافته در بدن را کاهش می‌دهد. به این ترتیب این چربی‌ها در دیواره رگ‌ها رسوب نکرده و باعث بروز سکته قلبی نمی‌شوند. از طرفی با از بین رفتن چربی‌های اضافی، مشکل اضافه وزن نیز برطرف می‌شود. این دانه‌ها منبع خوب پروتئین گیاهی هستند. از دیگر ترکیب‌های مهم این دانه‌ها می‌توان به ویتامین‌های E، A، کلسیم، فسفر، روی، مس، سلنیوم و فولات اشاره کرد.

 

 

* نکته: آجیل‌ها سرشار از انرژی هستند. در واقع میزان کالری آنها بالاست. بنابراین باید میزان مصرف آنها کنترل شود.

 

بهترین میزان مصرف روزانه: 28 عدد بادام زمینی یا 14 عدد مغز گردو یا 7 عدد فندق است. با تامین کالری به این شیوه، باید میزان جذب کالری از دیگر روش‌ها را کاهش دهید.

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

خوراکی بنفش را به خاطر بسپارید
خوراکی‌های بنفش حاوی «پروآنتی‌سیانیدین» یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیب‌ها مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان‌های رایج زنان یعنی سینه و گردن رحم می‌شوند. از طرفی مصرف این خوراکی‌ها مانع رسوب چربی در دیواره رگ‌ها شده و به این ترتیب خطر بروز سکته قلبی و مغزی کاهش می‌یابد.

 

 

* بهترین میزان و منابع مصرف: روزانه یک تا دو فنجان آبمیوه طبیعی میوه‌های بنفش ـ قرمز یا مصرف ده عدد گیلاس، هشت عدد توت فرنگی، یک حبه انگور و سه عدد آلوی سیاه.

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

زندگی شیرین با لیمو​ترش
ویتامین C مهم‌ترین ویتامین برای زنان است. نخست این‌که این ویتامین آنتی‌اکسیدان است.
به همین دلیل مصرف آن خطر ابتلا به سرطان را تاحد زیادی کاهش می‌دهد.

 

 

 
دوم این‌که این ویتامین باعث شادابی پوست می‌شود. بنابراین خوردن میوه‌های حاوی ویتامین C یا استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین می‌تواند خستگی پوست را از بین برده و روند پیری سلول‌های پوست را به تعویق بیندازد.

 

 

سوم این‌که با مصرف موادغذایی حاوی ویتامین C خطر رسوب چربی در دیواره رگ‌ها به حداقل می‌رسد. این نکته بویژه برای زنانی که در دوره یائسگی به سر برده یا اضافه وزن دارند، بسیار مهم است.

 

* بهترین منابع ویتامین C: لیموترش، نارنج، کیوی، سیب‌زمینی، توت‌فرنگی، گوجه‌سبز، کلم بروکلی، اسفناج و گریپ فروت

* بهترین مقدار مصرف: روزانه 75 میلی‌گرم

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

آب بنوشید
تعجب نکنید؛ آب بهترین نوشیدنی ممکن برای تنظیم عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن است. به این دلیل که تمام فعالیت‌های متابولیک بدن در محیط آبی انجام می‌شود. از طرفی نوشیدن آب به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. با دریافت آب کافی، وزن متعادل شده و پوست لطافت و شادابی‌اش را از دست نمی‌دهد. بنابراین نوشیدن روزانه تا هشت لیوان آب یا خوردن میوه‌های آبدار ضروری است. بهتر است میوه‌های آبداری که انتخاب می‌کنید شیرین باشند تا به این ترتیب میزان قند خون نیز کنترل شود.

 

بنابراین در فصل گرما بهترین نوشیدنی آب و سپس میوه‌های آبدار است.

 

* بهترین میوه‌های آبدار: هندوانه، طالبی، گرمک، خربزه، هلو و شلیل.

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

پهن برگ‌های تیره‌رنگ بخورید
مهم‌ترین ویژگی این خوراکی‌ها، فیبر موجود در آنهاست. بنابراین مصرف این خوراکی‌ها باعث کاهش و کنترل وزن می‌شود چون با خوردن آنها حجم معده پرشده و احساس سیری در فرد ایجاد می‌شود. از طرفی این خوراکی‌ها حاوی مقدار زیادی املاح و ویتامین هستند. برای آن‌که از دریافت میزان کافی این خوراکی‌ها مطمئن شوید، مصرف روزانه سه وعده از این خوراکی‌ها را در 
برنامه‌غذایی‌تان قرار دهید.

 

 

 

* بهترین منابع فیبر: کاهو، کلم و اسفناج.
* بهترین میزان مصرف: روزانه بین 20 تا 35 گرم.

 

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

زیاد آهن بخورید
میزان نیاز زنان به این ماده معدنی چند برابر مردان است. به این دلیل که در هر بار عادت ماهانه یا زایمان، مقدار زیادی آهن از بدن خارج می‌شود. کمبود آهن باعث کم‌خونی می‌شود که این مساله عوارض بسیاری را نیز به‌دنبال دارد. میزان نیاز روزانه زنان به آهن حدود 12 تا 15 میلی‌گرم است در حالی که مردان به روزانه 10 تا 12 میلی‌گرم آهن نیاز دارند. مقدار مورد نیاز زنان در شرایط عادی محاسبه شده و بدیهی است در زمان عادت ماهیانه، بارداری و پس از آن میزان نیاز به آهن افزایش می‌یابد.

 

 

* بهترین منابع آهن: زردآلو و برگه‌ آن، آلوی تازه، پسته، جگر و گوشت قرمز بدون چربی.

 

رژیم غذایی, لوبیای سویا, کلسترول خون

 

 

کلسیم را فراموش نکنید
کلسیم یکی از مهم‌ترین املاح مورد نیاز زنان است. به این دلیل که زنان همواره در معرض خطر پوکی استخوان بویژه پس از شروع دوره یائسگی قرار دارند. مصرف موادغذایی حاوی کلسیم همراه با ورزش روزانه، اسکلت استخوانی را در برابر پوکی استخوان مصون می‌کند.

 

 

* بهترین منبع: انواع لبنیات کم چرب بویژه شیر و کشک.

 

جدول میزان مصرف روزانه کلسیم براساس سن

 

سن به سال

 

میزان نیاز روزانه بهمیلیگرم

 

 4 تا 8  

 

800

 

 9 تا 13  

 

1300

 

 14 تا  18

 

1300

 

 19 تا 50  

 

1000

 

 51 به بالا

 

1200

 

 


:: موضوعات مرتبط: خواص مواد غذایی , ,
تاریخ : جمعه 18 / 4 / 1393
بازدید : 771
نویسنده : خورشید

«هم‌باشی» که دختران را سیاه بخت می‌کند

 
همه ما با عبارت‌های «ازدواج دائم» و «ازدواج موقت» آشنا و کم و بیش از احکام شرعی آن‌ها اطلاع داریم، اما کمتر پدیده «ازدواج سپید» به گوشمان خورده است. این پیوند بر خلاف ازدواج دائم و موقت نه در شرع و نه در عرف ما ایرانیان جایی ندارد، چون دختر و پسر بدون برگزاری مراسم عقد و به خاطر منافع اقتصادی و عاطفی زیر یک سقف می‌روند.

به گزارش ایسنا، دکتر امیدعلی احمدی - جامعه‌شناس- درباره تعریف «ازدواج سفید» می‌گوید: در این ازدواج که در غرب رایج است و به معنای «هم‌باشی» نیز شناخته می‌شود ، پیوندی به مدت زمان نامعلوم بین دو فرد برقرار می‌شود که فاقد مشروعیت اجتماعی و حقوقی است.

مهدی بیاتی روانشناس و استاد دانشگاه نیز ازرابطه‌ ایجاد شده در «ازدواج سپید» انتقاد کرده و معتقد است: ازدواج واژه مقدسی است، بنابراین زندگی دختر و پسر زیر یک سقف را بدون عقد شرعی نمی‌توان ازدواج نامید؛ بلکه چنین رابطه‌ای با اهدافی مانند برآوردن نیازهای جنسی و روانی برقرار می شود و اگرچه ممکن است از زاویه‌ای برای مرد مثبت باشد، ولی اثر ویران‌کننده‌ای بر زن می‌گذارد، چراکه زنان دارای زیبایی‌های خدادادی هستند که باید آن را در جای خود هزینه کنند. زمانی که شادابی و نشاط زن به مرور زمان کاهش یابد، ممکن است علاقه مرد به ادامه زندگی با او کم شود و او به زن دیگری گرایش پیدا کند.

علل گرایش به ازدواج سپید

علی اصغر نژادفرید- روانشناس- دلیل اصلی ظهور پدیده ازدواج سپید را نبود مسئولیت‌پذیری حداقل در یک طرف از رابطه می‌داند و می‌گوید: نبود مسئولیت‌پذیری، ریسک‌ فاکتوری اساسی برای زندگی محسوب می‌شود؛ چرا که در چنین روابطی افراد مسئولیت عملکرد خود را برعهده نمی‌گیرند.

بیاتی نیز با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری زن و مرد در یک رابطه می‌گوید: چنین عاملی می‌تواند در تداوم زندگی مشترک تاثیر بسیار زیادی داشته باشد این در حالیست که اکنون فضای ازدواج مناسب نیست و افراد به علت مشکلاتی مانند مسائل اقتصادی تمایل به ازدواج و رفتن زیر یک سقف را ندارند.

تبعات ازدواج سپید

دکتر علی‌اصغر نژادفرید- روانشناس- می‌گوید: فرزندان حاصل از چنین ازدواجی بیشترین لطمه را متحمل می‌شود، چراکه چنین ازدواجی ثبت نمی‌شود و سرنوشت آنان پس از تولد مشخص نیست. بارداری‌های ناخواسته و عوارض بهداشتی ناشی از سقط جنین غیرقانونی از تبعات دیگر ازدواج سپبد است.

بیاتی هم معتقد است: چنین رابطه‌ای موجب کاهش فرزندآوری می‌شود، علاوه بر آن سطح زندگی افراد تغییر می‌کند و خلاء روانی برای دختر را در پی دارد و ممکن است حتی شانس مادر شدن او را کاهش دهد و حتی به آسیب‌هایی مانند اعتیاد سوق پیدا کنند، این در حالیست که مردان در صورت ترک چنین رابطه‌ای کمتر آسیب می‌بینند.

نژاد فرید درباره تبعات دیگر ازدواج سپید می‌گوید: در چنین ازدواج‌هایی امکان دارد که یکی از طرفین هر لحظه نسبت به ادامه این رابطه اظهار بی‌میلی کند و این امر موجب وارد شدن صدمات روحی قابل توجهی به طرف مقابل به ویژه زنان می‌شود چراکه آنان بر حسب طبیعت خود دوست دارند روی فردی سرمایه‌گذاری عاطفی کنند که این فرد از ارزش لازم برخوردار باشد.

او به جنبه حقوقی ازدواج سپید اشاره و اظهارمی‌کند: این ازدواج از نظر قانونی جرم است. از نظر شرعی نیز گناه محسوب می‌شود و همواره فرد با نوعی ترس و نگرانی از عواقب چنین رابطه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. این در حالیست که اگر این روابط ثبت شود، امکان اثبات متعلق بودن فرزند به پدر وجود دارد.

علی احمدی هم با بیان اینکه رابطه «هم‌باشی» در ایران پذیرفتنی نیست، تاکید می‌کند: این رابطه نه از سوی خانواده و نه نهادهای اجتماعی پذیرفته نمی‌شود. بنابراین می‌تواند آسیب‌های زیادی را به همراه داشته باشد.هرچند که ممکن است ارضای عاطفی و جنسی و سرنوشت یکسان اقتصادی به دنبال داشته باشد،‌ اما به محض آشکار شدن، مردم با آن مخالفت می‌کنند و حمایت‌های اجتماعی از زوجین برداشته می‌شود. چرا که این پیوند از نظر حقوقی و قانونی هیچ جایگاهی ندارد.

در این شرایط به نظر می‌آید لازم است از سویی با فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و از سوی دیگر با فرهنگ‌سازی و تشویق جوانان به ازدواج دائم از میزان تمایل آنان به روابطی مانند ازدواج سپید کاست و جامعه را از عوارض چنین پیوندهایی مصون نگه داشت.
منبع:تابناک
 


:: موضوعات مرتبط: روابط , ,
تاریخ : جمعه 18 / 4 / 1393
بازدید : 691
نویسنده : خورشید

جدیدترین عکس عموپورنگ در کنار مادرش

 
 

منبع:اتحاد جنوب



:: موضوعات مرتبط: عکس جالب , ,
تاریخ : جمعه 18 / 4 / 1393
بازدید : 800
نویسنده : خورشید

عکس/ نماز روی سقف سه چرخه

 
عکس/ نماز روی سقف سه چرخه


:: موضوعات مرتبط: عکس جالب , ,
تاریخ : شنبه 17 / 4 / 1393
بازدید : 1197
نویسنده : خورشید

 کم‌خواب‌ترین و پرخواب‌ترین کشورها

یک انسان سالم برای این که بتواند کارهای روزانه خود را انجام دهد به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد اما اکنون این رقم برای کارایی بیش‌تر در طول روز تغییر کرده است.
 کم‌خواب‌ترین و پرخواب‌ترین کشورها

احتیاجات خواب برای هر سنی تفاوت دارد.

به گزارش مهر تاکنون به کرات این جمله را شنیده‌ایم که انسان باید بین 6 تا 8 ساعت خواب شبانه داشته باشد اما اکنون محققان معتقدند افرادی که بیشتر از این میزان و حدودا 10 ساعت از شبانه‌روز را به خواب اختصاص می دهند دارای عملکرد بهتری نسبت به سایرین هستند.
 
جهان متعلق به کسانی است که بیشتر می خوابند!
خواب همانند یک سرمایه گذاری مناسب است زیرا اگر توازن مناسبی بین خواب و فعالیت های روزمره وجود داشته باشد، ذهن و مغز می‌توانند به فعالیت‌های خلاقانه‌تری دست پیدا کنند در نتیجه میزان کارایی و عملکرد آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. اما در این میان معیارهایی مانند نیاز شخص به خواب شبانه، ریتم زندگی، بیماری، وراثت، سن، شرایط شغلی و حرفه‌ای، افسردگی و غیره می‌تواند میزان ساعت خواب شبانه را متغییر کند.
 
آمارهایی از میزان خواب شبانه در کشورهای مختلف
فرانسه یکی از کشورهایی است که شهروندانش حدودا 7 تا 8 ساعت در طول شبانه‌روز را به استراحت و خواب اختصاص می‌دهند. اما این مقدار با افزایش سن تغییر می‌کند. کشورهای دیگری مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، اسپانیا نیز همانند فرانسه حدودا 6 تا 8 خواب در طول شبانه‌روز دارند.
 
رتبه ممتاز خواب‌آلودگی به استرالیا رسید
استرالیا تنها کشوری است که مردمانش بیش از 9 ساعت در شب به استراحت می‌پردازند.
 
رتبه آخر خواب شبانه‌روز به کشورهای آسیایی رسید
کشورهای آسیایی کمتر از 6ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند.
 
از فواید بی‌شمار خواب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
    انرژی مضاعف
    قدرت مبارزه با بیماری‌ها و خستگی‌ها
    تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن
    تقویت حافظه
    عملکرد بهتر در فعالیت‌های روزانه و ایجاد خلاقیت
    تقویت روحیه و اخلاق
    قدرت بهتر درک و تفسیر موضوعات مختلف
    کاهش اشتباهات و خطرات
    کاهش روند پیری
    توقف افزایش وزن
    عدم گسترش و توسعه اختلالات عصبی
    کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خواب ,
تاریخ : شنبه 17 / 4 / 1393
بازدید : 1380
نویسنده : خورشید

چگونه تا 100 سالگی عمر کنیم؟

هیچکس دوست ندارد به پیری فکر کند اما باید واقع بین بود و با این پدیده طبیعی و اجتناب‌ناپذیر کنار آمد.
چگونه تا 100 سالگی عمر کنیم؟

در حقیقت عادت‌های امروز ما نقش بسیار مهمی در اینکه چقدر از این گذر عمر را واقعا زندگی کرده‌ایم ایفا می‌کنند. «الکساندر ایمیچ» لهستانی، مسن‌ترین مرد جهان به تازگی در سن 111 سالگی درگذشت. مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) میانگین عمر و امید به زندگی در آمریکا را 76 سال اعلام کرده که بدین ترتیب ایمیچ بسیار بیشتر از این میزان عمر کرده است. اگرچه خود وی شرط طول عمر خود را داشتن ژن خوب اعلام کرده اما با این حال برخی عادت‌های سالم زندگی به شما کمک می‌کنند که ضمن طول عمر بیشتر، زندگی شادتر و سالمتری نیز داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی هلث دات کام، برخی از این عادت‌های مفید زندگانی شامل موارد ذیل می‌شوند:

یافتن سرگرمی

پیدا کردن یک سرگرمی دلخواه به انسان حس خوش موفقیت و تهذیب نفس داده و به کاهش استرس کمک می‌کند.

استفاده مرتب از نخ دندان

استفاده از نخ دندان فوایدی فراتر از تمیزی دندان‌ها دارد چرا که این عمل تمام باکتری‌هایی را که سبب التهاب لثه‌ها می‌شوند از بین می‌برد. این مسئله همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

سفر

استراحت و فاصله گرفتن از کار ضمن کاهش خطر بیماری‌های قلبی یک تا دو سال به عمر شما می‌افزاید.

خواب کافی

بدن در طول خواب سلول‌های خود را ترمیم می‌کند. پس خساست در خوابیدن هیچ سودی برایتان ندارد. علاوه بر این خواب کافی بر کیفیت زندگی تاثیر مثبتی می‌گذارد. پس در هر شبانه روز حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید.

حفظ روابط زناشویی صمیمانه

داشتن روابط زناشویی خوب و با حس مثبت منجر به آزاد شدن هورمون «اکسی‌توسین» که یک هورمون کاهنده استرس است می‌شود. مطالعات محققان دانشگاه کبک در کانادا نشان می‌دهد.

اجتماعی بودن

افراد اجتماعی 50 درصد بیش از افراد منزوی عمر می‌کنند. این یافته‌ها که در سال 2010 میلادی کشف شده تاثیر منفی انزوا و نداشتن دوست را با سیگار کشیدن برابر می‌داند.

تغذیه صحیح

انسان باید با خوردن غذاهای سالم به بدن خود سوخت‌رسانی کند تا بتواند زندگی سالمی داشته باشد. مصرف غذاهای پرچرب و شور را محدود کنید. همچنین در خوردن قند و شکر که خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض مزمن را افزایش می‌دهد، امساک کنید. در عوض به دنبال خوردن غذاهای مقوی و مفید که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین هستند، باشید.

ورزش و باشگاه

ورزش نه تنها برای قلب مفید است بلکه سبب افزایش ترشح هورمون اندروفین می‌شود. این ترکیب شیمیایی که کاهنده درد است سبب بهبود خلق و خو و نشاط نیز می‌شود. پس به طور میانگین هفته‌ای 150 دقیقه ورزش کنید.

دوری از استرس

نتایج یک مطالعه که در نشریه «Clinical Endocrinology & Metabolism» منتشر شده نشان می‌دهد افزایش هورمون استرس موسوم به «کورتیزول» سبب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. پس لزوم انجام ورزش‌های آرامش بخش نظیر یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید.

ترک سیگار و مشروبات الکلی

ایمیچ که خود سابق بر این سیگار می‌کشیده سیگار و مشروبات الکلی را به کلی کنار گذاشته بود. سیگار به تنهایی در آمریکا عامل یک پنجم مرگ و میرها است. این آماری است که CDC اعلام کرده است. همچنین مصرف الکل سبب بروز مشکلات جدی کبدی و حتی مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 305
بازدید دیروز : 232
بازدید هفته : 537
بازدید ماه : 4360
بازدید کل : 288220
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com