عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 26 / 7 / 1393
بازدید : 1595
نویسنده : خورشید

آموزش درست کردن بهترین سیب‌ زمینی سرخ کرده‌ دنیا

همیشه سیب زمینی‌هایی که بیرون توی رستوران‌ها می‌خوریم خیلی خوشمزه تره و وقتی خودتون تو خونه درست می‌کنید اینقدر بهتون نمی‌چسبه.

این فقط یه دلیل داره و اون اینکه تو رستورانا و کافی شاپ‌ها از سیب زمینی نیمه آماده استفاده می‌کنن.

 

sibzamini

مواد لازم :

سیب زمینی: به میزان دل‌خواه – همین!

DSC08804

آماده سازی

سیب زمینی رو می‌شوریم و پوست می‌کنیم:

DSC08815

اگه دقت کنید روی سیب زمینی قسمتای سبز رنگی هست که حتما باید اونارو از بین ببرید چون معمولا این قسمت‌ها برای بدن ضرر داره و می‌گن سرطان زاست!

سیب زمینی‌ها رو حلقه کنید، سعی کنید حلقه‌ها یک سایز باشه چون اندازه‌های مختلف توی پخت تاثیر می‌زاره:

DSC08818

بعدش شروع کنید به خلال کردن:

04-Recovered

همین که مشغول کار هستید آب رو بزارید بجوشه.

نیمه پز کردن

وقتی جوش اومد، توش ۱ قاشق نمک بریزید. البته بستگی به مقدار سیب زمینی‌تون داره:

05-Recovered

سیب‌ زمینی‌های خلال شده رو داخل آب بریزید و بزارید ۵ دقیقه در حال جوش بمونه. نه بیشتر

چون ما سیب‌زمینی پخته نمی‌خوایم، ما سیب‌زمینی نیمه پخته می‌خوایم:

06-Recovered

سیب زمینی‌ها رو توی یه صافی می‌ریزیم و بعد روی دستمال پهن می‌کنیم تا آبش گرفته بشه:

اگه دقت کنید می‌بینید سیب زمینی کاملا فرمشو حفظ کرده

و وقتی می‌خوایم با دست از وسط نصفش کنیم راحت نمی‌شکنه.

*اگه راحت شکست یعنی زیاد پخته؛ سیب زمینی نباید زیاد بپزه و له بشه.

سرخ کردن

روغن رو توی ماهی تابه داغ می‌کنیم.

شعله رو هم کم نمی‌کنیم چون تو این روش سیب زمینی زود باید سرخ بشه:

09-Recovered

بعد از سرخ کردن، سیب زمینی‌ها رو روی دستمال کاغذی تمیز می‌ریزیم تا روغن اضافیش گرفته بشه:

و بعدش هم سیب زمینی شما آمادست



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش سیب زمینی سرخ کرده ,
تاریخ : چهار شنبه 20 / 5 / 1393
بازدید : 1290
نویسنده : خورشید

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

 

 


طرز تهیه خورش آلو اسفناج


 


 

● ائتلاف آلو و اسفناج

 

خورش ها درسفره های ایرانی، جایگاه ویژه ای دارند و به عنوان غذاهایی خوش مزه اما وقت گیر، طرفداران فراوانی دارند. در دستور تهیه بیشتر خورش ها، مواد غذایی به وقت زیادی برای جا افتادن نیاز دارند، در حالی که خورشی مثل آلواسفناج به دلیل لطیف بودن مواد تشکیل دهنده اش از آن دست غذاهایی است که باید در مدت زمان کوتاهی پس از طبخ، مورد استفاده قرار بگیرد و همین موضوع، حفظ ارزش غذایی آن را به دنبال خواهد داشت. بله، درست حدس زدید؛ غذایی که این هفته می خواهیم در «سفره سالم» از آن حرف بزنیم، خورش آلواسفناج است.

● مواد لازم (برای ۴ نفر)

▪ ماهیچه: ۴۵۰ گرم ، ۷۵۰ کیلوکالری

 

▪ اسفناج خرد شده: ۸ لیوان، ۲۰۰ کیلوکالری

▪ آلو بخارا: ۲۵ عدد، ۳۰۰ کیلوکالری

 

▪ پیاز بزرگ: ۱ عدد، ۲۵ کیلوکالری

▪ روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری، ۳۶۰ کیلوکالری

 

▪ نمک، فلفل و زعفران: به میزان دلخواه

 

● طرز تهیه :

ماهیچه ها را تکه کرده و با پیازی که از قبل خرد کرده اید در نصف روغن مایع تفت بدهید. در ظرفی دیگر، اسفناج ها را در بقیه روغن حرارت داده و سپس ادویه های یاد شده را اضافه کنید. آلوهای خیس خورده را به گوشتی که تقریباً پخته است، افزوده و اسفناج ها را نیز بیفزایید و بعد از چند دقیقه که روی حرارت ملایم ماند، آن را به همراه برنج سرو کنید. این غذا تقریباً ۱۶۵۰ کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم کردن اش بین ۴ نفر، به هر نفر ۴۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد رسید. اما چون با برنج خورده می شود، انرژی دریافتی اش حداقل به ۶۰۰ کیلوکالری خواهد رسید.

 

 

● آلو، منبع فیبر و آهن

 

این میوه که در این فصل خشک اش در دسترس همگان قرار دارد تأمین کننده مقادیر قابل ملاحظه ای فیبر است، به طوری که مطالعات نشان داده اند خوردن ۱۰۰ گرم از آن یا ۵ عدد آلوی خشک که یک واحد میوه محسوب می شود، تامین کننده ۳۳ درصد از نیاز بالغان به فیبر خواهد بود. به این دلیل افرادی که مشکلات گوارشی دارند، می توانند این غذا را برای رفع مشکل شان برگزینند. علاوه بر اینها، آلو منبع گیاهی آهن نیز محسوب می شود، به طوری که خوردن ۵ عدد از آن ۳ میلی گرم آهن را به بدن می رساند که اگر با منابع ویتامین C و بتاکاروتن همراه شود جذب اش افزایش خواهد یافت زیرا همان طور که گفتیم منشأ آن گیاهی بوده و در مقایسه با منابع حیوانی این ماده معدنی کمتر جذب خواهد شد. یادتان باشد که مصرف این مقدار آلو ۶۵ کیلوکالری انرژی را به بدن تان خواهد رساند.

 

● اسفناج، کاهنده فشار خون

این سبزی برگ سبز منبع بتاکاروتن است؛ بنابراین همراه شدن اش با آلو به جذب آهن موجود در این میوه کمک شایانی می کند. بررسی ها نشان داده اند که خوردن نصف لیوان پخته این سبزی دارای ۳۵۰۰ میکروگرم بتاکاروتن است که مقدار قابل ملاحظه ای است. علاوه بر اینها اسفناج، منبع فولات نیز بوده و عادت به مصرف آن از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. در ضمن، اگر فشار خون دارید، بهتر است این سبزی را در برنامه غذایی تان بگنجانید زیرا به کنترل این فاکتور نیز کمک می کند چون مملو از پتاسیم است. فقط توصیه ما به شما آن است که این سبزی را با آب کم و در مدت زمان کوتاهی بپزید تا ارزش غذایی اش بیشتر حفظ شود.

 

 

● سیگاری ها بیشتر پیاز بخورند

 

همیشه از پیاز با این عنوان که منبع آنتی اکسیدان است، یاد کرده ایم. این بار می خواهیم اضافه کنیم که در این سبزی پتاسیم قابل ملاحظه ای نیز وجود دارد، بنابراین عادت به خوردن مرتب آن به کنترل فشار خون نیز کمک بسیار می کند. اگر سیگاری هستید بهتر است به خوردن این سبزی عادت کنید زیرا احتمال بروز سرطان مثانه در سیگاری ها بالاتر است و پیاز با فراهم آوردن آنتی اکسیدانی به نام کوئرستین به خنثی سازی فعالیت ترکیبات سرطان زا کمک کرده و به این ترتیب از بروز این بیماری در شما جلوگیری می کند. با وجودی که این سبزی ارزش تغذیه ای بسیاری دارد اما باید بلافاصله بعد از پوست کندن آن مورد استفاده قرار گیرد و در صورت جوانه زدن بهتر است که از مصرف آن خودداری کنید.

 

● همراه این غذا

این خورش با برنج میل می شود و بهتر است برنج تان را کته ای آماده کنید. همراه کردن این غذا با ماستی که به آن جوانه گندم و خیار خرد شده نیز افزوده شده، کمک می کند وعده ای مغذی تر دریافت کنید. نوشیدنی تان نیز بهتر است آب پرتقال تازه باشد تا جذب مواد معدنی مانند آهن با خوردن این خورش بیشتر شود.

 

 

● اگر یبوست دارید

 

بهتر است آلو های بیشتری را در این غذا بریزید و اسفناج آن را نیز از قلم نیندازید زیرا به این ترتیب فیبر قابل ملاحظه ای را دریافت خواهید کرد. در ضمن، اگر به خورش تان یکی دو قاشق تخم کتان و یا سبوس گندم نیز بیفزایید، به این ترتیب مشکل یبوست تا حدودی مرتفع خواهد شد.

 

● اگر چربی خون دارید

این غذا ماهیتاً کم روغن است اما می توانید به جای ماهیچه که مملو از چربی اشباع است، از سینه مرغ استفاده کنید. به علاوه، به میزان آلو و اسفناج نیز افزوده و به همراه چند برش نان سنگک، خورش تان را بخورید. به این ترتیب، نه تنها چربی دریافتی تان کمتر خواهد شد؛ بلکه فیبر زیادی که تنظیم کننده چربی خون است را نیز به بدن تان رسانده اید.

 

 

● قلم کلسیم دارد

 

بیشتر ایرانی ها معتقدند که افزودن ماهیچه و قلم به خورش به خوش طعم تر شدن آن کمک می کند اما خیلی وقت ها به دلیل اینکه فکر می کنند چربی موجود در آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد آن را از برنامه غذایی شان حذف می کند. واقعا این ماده غذایی چه ارزش تغذیه ای دارد و عادت به مصرف اش به چه کسانی توصیه می شود؟ ماهیچه از دو بخش تشکیل شده: اول گوشت و دوم قلم و استخوان. از نظر میزان پروتئین، گوشت قرمز در اولویت است و ماهیچه نیز جزو گوشت های قرمز به حساب می آید. مصرف ماهیچه در شرایط خاص، به خصوص برای خانم های باردار و زنانی که قاعدگی های طولانی دارند و امکان کم خونی در آنها بالاست، بسیار توصیه می شود زیرا این گوشت سرشار از آهن بوده و نسبت به گوشت سفید از نظر میزان این ماده معدنی ارجحیت دارد. ولی ماهیچه دارای چربی زیادی است؛ به طوری که ۱۰۰ گرم آن حتی اگر تمام چربی هایش هم گرفته شده باشد دارای ۶ تا ۸ گرم چربی است، در حالی که ۱۰۰ گرم سینه مرغ از ۳ تا ۴ گرم چربی تشکیل شده، یعنی ماهیچه دو برابر گوشت سفید و ماهی دارای چربی است، بنابراین، خوردن هفته ای دو بار آن توصیه می شود زیرا زیاده روی در مصرف اش می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد.

 

اما قلم مملو از کلسیم و آهن و در ضمن روی و ویتامین ۱۲B است و وقتی خوب پخته شده باشد املاح و ویتامین های یاد شده وارد آب حاصل از پخت می شوند و بنابراین خوردن این آب ارزش تغذیه ای بسیاری را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت. اما به دلیل چربی فراوان بهتر است بعد از پخت سرد شود تا چربی موجود از آن جدا شود و سپس آب یاد شده به مصرف برسد. از این رو، خوردن آن برای کسانی که از منابع کلسیم به خصوص لبنیات کمتر استفاده می کنند یا میزان خوردن شان تأمین کننده نیاز روزانه نیست، توصیه می شود.

 

 

در کل، نباید افراد را به دلیل چربی از این دسته از خوراکی ها محروم کرد بلکه باید مصرف شان را محدود نمود. حتی کسانی که چربی خون و یا سنگ کیسه صفرا دارند نیز می توانند در حد اعتدال از این گروه پروتئینی استفاده کنند. به این دلیل، خوردن ماهیچه و قلم برای هر سنی توصیه می شود.

 

 
 

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/lifestyle

 



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
:: برچسب‌ها: خورش الو اسفناج ,
تاریخ : چهار شنبه 23 / 4 / 1393
بازدید : 1521
نویسنده : خورشید

سالاد ماکارانی

122338297776 91849890351 سالاد ماکارانی

مواد لازم:

ماکارانی فرمی                           ۱ بسته

کالباس                                     ۲۰۰ گرم

گوجه فرنگی                              ۳ عدد

خیار شور                                   ۸ تا ۱۰ عدد متوسط

قارچ                                          ۵۰۰ گرم

آویشن                                      ۱ قاشق غذاخوری

پودر سیر                                   ۱ قاشق مرباخوری

سس مایونز                               ۱ شیشه کوچک

آبلیمو                                        کمی

طرز تهیه :

ابتدا ماکارانی رو تو آب و نمک میجوشونیم تا خوب بپزه و بعد آبکش کرده و کنار میذاریم .

گوجه رو ریز خورد کرده و خیار شور رو بصورت حلقه های نازک برش میدیم .

کالباس رو هم به شکل نواری خرد میکنیم . البته کالباس من فریزری بود ، همه اش خرد شده بود 884660472162 68665498914 سالاد ماکارانی978008574340 49186328053 سالاد ماکارانی

قارچ رو هم حلقه حلقه کرده و با کمی کره و آبلیمو تفت میدیم تا آبش کشیده بشه .

همه ی مواد فوق رو با سس آغشته کرده و  یکی دو ساعت داخل یخچال قرار میدیم و بعد میل میکنیم 588260289281 52973169554 سالاد ماکارانی.

میتونین فلفل دلمه هم اضافه کنین ، خوشمزه میشه .

به نظر من این سالاد اگه یه شب تو یخچال بمونه خوشمزه تر میشه 80956625286 16062608920 سالاد ماکارانی

منبع: ashpazi.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : جمعه 18 / 4 / 1393
بازدید : 1201
نویسنده : خورشید

 

طرز تهیه خورش بامیه

 

طرز تهیه خورش بامیه

 


مواد لازم : برای 6 نفر 

 

 

بامیه
1 کیلو
گوشت
400 گرم
پیاز
2 عدد متوسط
رب
4 قاشق غذا خوری
آبلیمو یا قوره به میزان لازم
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 


پیاز را سرخ میکنیم، گوشت را به آن اضافه کرده و تفت میدهیم. بعد در قابلمه را گذاشته تا گوشت خودش خوب بپزد. در ظرف جداگانه بامیه ها را با روغن و آبلیمو یا قوره و رب تفت میدهیم ، بعد از اینکه گوشت پخت به مخلوط گوشتمان اضافه میکنیم . نمک آنرا اندازه کرده، نیم ساعت بعد خورشت شما جا افتاده و آماده است.

منبع:بیتوته



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 / 3 / 1393
بازدید : 1528
نویسنده : خورشید

چگونه کرامبل سیب بسازیم؟

crumble_mele_seq1no

۱- ابتدا پوست سیب را کاملا جدا کرده و هسته های داخلی آن را نیز خالی کنید
۲- سیب را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید و در ماهی تابه کره اضافه کرد و سیب را همراه با کره در ماهیتابه تفت دهید
۳- کمی به محتوا آبلیمو اضافه کنید
crumble_mele_seq2
۴- به محتوا شکر دانه ریز اضافه کنید
۵-یک قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید
۶- کل محتوا در روغن سرخ کرده و یک دقیقه اجازه دهید تا سرخ شود
crumble_mele_seq3
۷- در یک کاسه مخلوطی از آرد وانیل و شکر قهو ه ای را مخلوط کرده

۸- قطعات کره را به آنها اضافه کنید

۹- کل مخلوط را با انگشتان دست مخلوط کنید و ورز دهید

crumble_mele_seq4

۱۰ قالب های مورد نظر را آماده کنید و ته آنها را با روغن چرب کنید

۱۱-سیب سرخ شده را وارد ظرف ها کنید

۱۲ مخلوط اول را روی مخلوط دوم بریزید



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : دو شنبه 24 / 3 / 1393
بازدید : 1519
نویسنده : خورشید
نکات طلایی در تهیه سالاد

سبزی ها را بعد از شستن در آبکشی ریخته تا آب آن کاملا گرفته شود.سپس برای سالاد خرد نمایید.



همیشه برای تهیه سالادهای سبزی از سبزیجات و میوه های تازه استفاده نمایید تا سالاد شما طراوت بیشتری داشته باشد و مطبوع تر باشد.

اگر در سالاد از کنسرو ماهی یا تخم مرغ ژخته استفاده می نمایید حتما هنگام سرو سالاد تخم مرغ و کنسرو را اضافه نمایید.

سس سالاد باید نزدیک صرف سالاد با آن مخلوط شود زیرا در صورتیکه سس زودتر در سالاد بریزیم سبزیها پلاسیده می شوند و آب می اندازند.

سرکه سالاد به طور متوسط باید یک سوم روغن زیتون باشد مگر آنکه سالاد را ترش تر دوست داشته باشیم.

نمک و فلفل را باید در سرکه حل کنیم و بعد روغن روغن زیتون را به آن اضافه نمائیم .

در صورتیکه بخواهیم در سالاد سیب زمینی بریزیم ، سیب زمینی را اول با سرکه و نمک و فلفل مخلوط می کنیم ، بعد روغن زیتون را می ریزیم زیرا در این صورت ترشی بهتر جذب سیب زمینی میشود.

در صورت مصرف کنسرو قارچ احتیاج به سرخ کردن ندارد.



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : جمعه 14 / 3 / 1393
بازدید : 1744
نویسنده : خورشید

آموزش تهیه قارچ سوخاری سالم در خانه

قارچ سوخاری را در منزل تان درست کنید تا هم از خوردن آن لذت ببرید هم سالم بمانید .

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری :

قارچ : نیم کیلوگرم
آرد سوخاری : یک و نیم پیمانه
تخم مرغ : یک عدد
شیر : یک قاشق غذاخوری
نمک : کمتر از نصف قاشق چای خوری
روغن زیتون : به مقدار لازم

food_66

طرز تهیه قارچ سوخاری سالم در منزل :

قارچ ها را خوب بشویید و کنار بگذارید تا خشک شود.سپس در آرد سوخاری بغلتانید.
تخم مرغ را همراه با شیر و نمک هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

2egfddc

قارچ های آغشته به آرد را در مخلوط شیر و تخم مرغ بگذارید.
سپس درآورید و در روغن سرخ کنید.

friedmushrooms



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : جمعه 14 / 3 / 1393
بازدید : 1802
نویسنده : خورشید
 

طرز پخت لازانیای پنیر و اسفناج

لازانیای پنیر و اسفناج یک پیش غذای فوق العاده خوشمزه یا یک شام خوش طعم است .این غذا چون گیاهی است و روغن کمی در تهیه آن به کار رفته یک غذا نسبتا رژیمی است . البته اگه پنیر اون حذف بشه کاملا رژیمی میشه .

اسفناج از نظر داشتن ویتامینB3 بسیار غنی است و بنابراین داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است .( پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن ، تشنج ، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است .)
ضمناً در اسفناج مقدار زیادی آهن ، ید ، لسیتین ، کلروفیل ، کاروتن ، اسید اگزالیک و اسید آرسنیک وجود دارد.

pwh3k2dl

خواص داروئی:

برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد است و برخی عقیده دارند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم .
۱) برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد .
۲) بدن را قلیایی می کند .
۳) خنک کننده است و برای پائین آوردن تب مفید است .
۴) ورم روده کوچک را رفع می کند .
۵)برای ورم ریه مفید است .
۶)ملین است و یبوست را برطرف می کند .
۷)برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است .
۸) اسفناج بدلیل داشتن ماده ای بنام اسپیناسین هضم غذا را تسریع می کند . این ماده باعث تحریک معده و ازدیاد ترشحات آن می شود .
۹) خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است .
۱۰)برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است .
۱۱) برای رفع سرفه های خشک برگ اسفناج را با جو پوست کنده و روغن بادام بپزید و بخورید .
۱۲)آش اسفناج با گشنیز برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می باشد .
۱۳)اگر آش اسفناج را با آب لیمو و سماق و یا آب غوره بخورید سردردهای ناشی از اختلال کیسه صفرا را برطرف می کند .
۱۴) خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می کند مخصوصا در افرادی که الکل و سیگار مصرف می کنند .
۱۵)تحقیقات دانشمندان نشان داده است که اسفناج در پیشگیری از سرطانهای روده بزرگ ، معده ، پروستات ،‌حنجره و رحم موثر است .
۱۶)اسفناج کلسترول خون را پائین می آورد .
۱۷)بهترین دارو برای کسانی است که مبتلا به کم خونی هستند .
۱۸) اسفناج مانند جارو روده بزرگ را تمیز می کند .
۱۹)ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد .
۲۰)اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است .
۲۱)رماتیسم و نقرس را درمان می کند .
۲۲)برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است .
۲۳) سابقاً نوعی شربت از اسفناج تهیه می شد که در معالجه خونریزیها و کم خونی از آن استفاده می کردند .
۲۴) تخم اسفناج ملین و خنک کننده است .
۲۵)تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است .
۲۶)اسفناج تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد .
۲۷) اسفناج چون دارای کلروفیل است عضلات روده را تحریک کرده و تخلیه مدفوع را آسان می کند .
۲۸) اگر کسی مبتلا به حبس البول یعنی بند آمدن ادرار است می تواند با مخلوط نصف فنجان آب اسفناج این ناراحتی را درمان کند . به همان مقدار روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرده و باو بدهید .
۲۹)اسفناج را در سالاد خود بریزید و میل کنید .

مضرات :
اسفناج بعلت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب نیست ضمناً آنهائیکه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند .

xvnkfw0hx4g9bmyd4w28

طرز تهیه لازانیای پنیر و اسفناج

mavad-lazem

  •  لازانیا: یک بسته
  • قارچ اسلایس پخته: یک دوم پیمانه
  •  سس پستو: ۲ قاشق سوپ خوری
  • اسفناج پخته شده: یک دوم پیمانه
  • ذرت پخته شده: یک دوم پیمانه
  • پنیر پیتزا: یک دوم پیمانه
  • نخودسبز پخته شده: یک دوم پیمانه
  •  پنیر ورقه‌ای: ۵ عدد
  •  هویج پخته شده: یک دوم پیمانه
  • اورگانو، پاپریکا، پودرسیر: به مقدار لازم

tarz-tahie

۱ – ابتدا لازانیا را طبق دستورالعمل مربوط به آن پخته و آبکش نمایید.

۲ – قارچ را کاملا شسته و سپس اسلایس نمایید و در کمی روغن و آبلیمو تفت دهید.

۳ – ورقه‌های لازانیای پخته شده را با کمی سس پستو آغشته نمایید تا طعم دار شوند و سپس آن را در ظرف موردنظر بچینید.

152903_873

۴ – سپس روی آن را با یک لایه پنیر ورقه‌ای پوشش دهید. لایه اول شامل مواد ذرت و نخود و هویج پخته است آن را ریخته و کمی فشرده نمایید و روی کار را پنیر پیتزا بریزید.

۵ -  سپس مجددا از ورقه‌های لازانیا آغشته به سس پستو بگذارید. مجددا یک لایه پنیر ورقه‌ای قرار دهید و روی کار را با اسفناج پخته شده بدون آب بپوشانید.

Spinach-Roll-Ups-front-575x262

۶ -  کمی پنیر پیتزا پاشیده و قارچ‌های ورقه‌ای را بگذارید و روی آن را با پنیر بپوشانید. روی کار را مجددا یک لایه ورق لازانیا گذاشته و سپس در فر ۱۸۰ درجه برای مدت تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پنیرها آب شوند.

نکته: این لازانیا به علت نداشتن سس‌های اضافی بر پخت و همچنین بافت بسیار ساده و سبزیجاتی آن یک وعده شام بسیار سریع و سبک است.

منبع :سایت جامع گیاه در مانی



:: موضوعات مرتبط: اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : سه شنبه 21 / 2 / 1393
بازدید : 3423
نویسنده : خورشید

یه ماهی خیلی خوشمزه که من تضمین میدم اونایی هم که از بوی ماهی بدشون میاد، نمی تونند از این ماهی بگذرند از بس که لذیذه

شیوه خاصی هم نداره واسه درست کردنش! میتونید همینطوری هم سرخش کنید و میل بفرمایید

ولی ما یه کم به خودمون عزت گذاشتیم (!) و یه کارهایی کردیم با این ماهیه

اول اینکه به صورت فیله است و در یک بسته اش، پنج یا شش تکه ازش موجوده. اول می ذاریمش در ترکیب آبلیمو و زعفرون و پیاز و سیر

نکته ۱: سیر رو حلقه کنید نه رنده. یعنی یه جوری باشه که نچسبه به ماهی. چون هنگام سرخ کردن، میسوزه و خلاصه بد میشه

کاسه رو چند ساعت میذارم تو یخچال که حسابی مزه دار بشه ماهی

بعد درش میاریم و ماهی ها رو خشک می کنیم و می غلطونیم تو پودر سوخاری

نکته ۲: اگه طعم تند دوست دارید، میتونید به پودر سوخاری، فلفل هم اضافه کنید

 

نیم ساعت دیگه هم باشه تو یخچال بد نیست. اینجوری پودرها به خوردش میره

بعدش سرخشون میکنیم

 

و با هرچی که دوست داشتیم یا دم دستمون بود میخوریم

منبع:   سایت میز غذا



:: موضوعات مرتبط: آشپزی وتغذیه , اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : شنبه 16 / 2 / 1393
بازدید : 2758
نویسنده : خورشید

 در روزهای تعطیل پیش‌رو، فرصت خوبی نصیب شما خواهد شد که از ناهار خوردن لذت ببرید. یک ناهار مینی‌مال، باید شیک، خوش‌رنگ،‌ خوشمزه،‌سالم و البته کم‌در

دسر

 باشد. غذایی که با کمی سلیقه می‌تواند جذاب‌ترین وعده هر روز ما باشد.

  یک ناهار مینی‌مال، باید شیک، خوش‌رنگ،‌ خوشمزه،‌سالم و البته کم‌در

دسر

 باشد.در روزهای تعطیل پیش‌رو، فرصت خوبی نصیب شما خواهد شد که از ناهار خوردن لذت ببرید. چیزی که هست، زندگی شهری و گرفتاری‌های روزانه، فرصت دور هم‌نشینی و ناهارهای مشترک را از ما گرفته است و غالبا این وعده غذایی، دور از هم و به صورت تنها یا حداکثر با مشارکت همکاران خورده می‌شود. اما در تعطیلات، ما این وقت را پیدا می‌کنیم که ناهار را با هم صرف کنیم. غذایی که احتمالا زیر نور آفتاب دل‌انگیز بهار سرو می‌شود و با کمی سلیقه می‌تواند جذاب‌ترین وعده هر روز ما باشد. حداقل به این دلیل که فرصت کمی برای تجربه‌اش داریم...

ناهار پیشنهادی ما، غذاهایی هستند که سلامتند و به سرعت پخته می‌شوند و البته کمتر چاق می‌کنند؛ غذاهای کاملی که برای آماده کردن‌شان فقط کافی است دستورات ما را به دقت مطالعه کنید.

نکته دیگری که خوب است آن را قبل از تهیه این غذاها بدانید این است که قیمت تمام شده هر یک از غذاهایی که به شما معرفی‌‌ می‌کنیم، حداقلی و بین 5 تا 6هزار تومان است که البته به ارزش این ناهار جذاب می‌افزاید.

 


 

غذاهای فوری و شیک و ارزان برای نهار

 


انواع ساندویچ - غذاهای فوری و شیک و ارزان برای نهار

استیک

 بوقلمونمواد لازم:
  • گوشت سینه بوقلمون
  • پنیر

     فتا
  • پیاز قرمز
  • قارچ

  • سبزی معطر

طرز تهیه:1 - ما برای آنکه شکل درست این 

استیک

 دربیاید آن را با رینگ از داخل یک سینه کامل بیرون کشیدیم. شما هم می‌توانید با استفاده از لیوان،‌استکان یا رینگ این کار را انجام بدهید.2 - سینه بوقلمون زودتر از چیزی که فکر می‌کنید گریل و آماده خوردن می‌شود. 2تکه سینه هم‌قد بوقلمون را روی تابه گریل کنید. برای خوش‌طعم شدن بوقلمون از آب لیمو ترش تازه، کره آب‌شده، پودر سیر و ادویه استفاده کنید. موادی را که از آن نام بردیم در یک کاسه با هم مخلوط کنید و با قلم‌مو روی 

استیک

 (در هنگام گریل شدن) بمالید.3 - 

قارچ

 استفاده شده در این غذا در واقع سس آن است. ما این 

قارچ

 خردشده را در سیر و کره و چیلی در دمای ملایم سرخ کرده‌ایم تا این 

قارچ

 آب‌دار و بسیار خوشمزه باشد. آب این 

قارچ

 خطر خشک شدن سینه بوقلمون را رفع می‌کند.4 - بعد از گریل شدن سینه بوقلمون باید بتوانید شکل عمودی آن را دربیاورید. بنابراین بین دو سینه 

پنیر

 فتا، 

قارچ

 و البته 

پنیر

 تازه می‌گذارید و با چنگال به جان آن می‌افتید. برای حفظ شکل این برج پروتئینی از سیخ چوبی استفاده کنید.5 - سعی کنید از سبزی تازه هم استفاده کنید. آب‌دار بودن سبزی همان کاری را می‌کند که 

قارچ

 بر عهده گرفته بود: جلوگیری از خشک شدن 

استیک

 لذیذ بوقلمون.

 

غذاهای فوری و شیک و ارزان برای نهار

 

پاستا

ی فیوژنمواد لازم:
  • فتوچینی  
  •  زنجبیل  
  • هویج   
  • فلفل دلمه‌ای   
  • جوانه ماش   
  • راکولی   
  • گشنیز و جعفری 
  • سایر سبزیجات معطر  
  • روغن زیتون

روش تهیه:این یک 

پاستا

ست. یک غذای غربی که البته به سبک شرقی آماده شده است. اصولا شما در پخت غذاهایی مثل 

پاستا

 محدودیت چندانی ندارید و مواد می‌‌توانند جانشین همدیگر بشوند. ما همیشه در رستوران با این سوال مواجه می‌شویم که مثلا چرا 

پاستا

ی پنه ما سبزیجات دارد و پاسخ ما این است؛ این یک 

ترکی

ب ذهنی و عملی از 

آش

پزخانه‌های مختلف است. این 

پاستا

 هم چنین خاصیتی دارد. 

پاستا

یی که مواد تشکیل‌دهنده طعم شرقی دارند و البته چیدمان آن هم رنگ و لعاب خاور دور را به ذهن می‌آورد.نکته کلیدی این 

پاستا

 را باید در اضافه کردن سبزیجات به آن یافت. سبزیجات تازه‌ای که از آنها نام بردیم باید در زمان بسیار کم با شعله بسیار بالا درون ماهیتابه آماده شود. یعنی سبزی را درون تابه با روغن زیتون به مدت کمی تفت دهید تا براقی و سبزی و تردی خود را حفظ و غذای شما را رنگین ‌تر و  خوشمزه‌تر کند.

کوکو سبزی یکی از آن غذاهایی است که در عین این که خیلی زود آماده می‌شود خیلی هم مُغذی است.

کوکو سبزی

مواد لازم

سبزی معطر (تره، جعفری، گشنیز، شوید)      500 گرم

مغز گردوی آسیاب شده                                  300 گرم

آرد گندم                                                         150 گرم

زرشک                                                             یک قاشق غذاخوری سرپُر

ادویه‌جات (نمک، فلفل)                                    به میزان دلخواه

روغن مایع                                                        به میزان لازم

تخم مرغ                                                          5 عدد

نعناع خشک                                                   یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

سبزیجات و مغز گردو را مخلوط می‌کنیم. نعناع را هم می‌افزاییم.

ادویه و تخم مرغ را اضافه کرده با همزن خوب هم می‌زنیم.

سپس زرشک را افزوده و هم می‌زنیم، در انتها آرد را کم کم می‌افزاییم.

روغن را در تابه گرم کرده تا کمی داغ شود مایه را ریخته با حرارت ملایم می‌گذاریم بپزد (درب تابه را می‌گذاریم).

حدود 20 دقیقه بعد طرف دیگر کوکو را برگردانده با حرارت متوسط 5 تا 10 دقیقه می‌پزیم.

اینک کوکوی خوشمزه‌تان آماده است. نوش جان.

 

مخلوط سبزیجات بخارپز شده

این خوراك از آن دسته غذاهای ارزشمندی است كه خیلی لطیف و خوش طعم بوده و بسیار هم راحت آماده می‌شود . برای داشتن غذایی كه تنها در یك ظرف سرو می‌شود ، می‌توانید تكه ای ماهی قزل آلا یا مرغ را بر روی این سبزیجات بگذارید.
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : 15 دقیقه
مواد لازم :
1 فنجان هویج نازك خرد شده
2 فنجان كلم برگ خرد شده ، كه ساقه وسط آن گرفته شده باشد
1 عدد پیاز كه درشت خرد شده باشد
ا فنجان كدو سبز كه نگینی خرد شده باشد (كدو را از طول 4 قسمت كرده و به تكه هایی با ضخامت 13 سانت تقسیم كنید )
 
سس :
مقداری روغن زیتون خالص برای مزه دار كردن
1 عدد سیر متوسط له شده
1 قاشق سوپخوری آب لیموی تازه
نمك و پودر فلفل سیاه برای مزه دار كردن
 
طرز تهیه :
1) مقداری آب نمك را در یك بخارپز كه در آن سفت بسته شده است ، به جوش آورید . هویج ها را اضافه كرده ، در آن را ببندید ، و بگذارید به مدت 3 دقیقه بپزد. سپس پیاز و كدو را اضافه كرده و 3 دقیقه دیگر مواد را بخارپز كنید.
 
2) مواد را از دستگاه بخارپز درآورده ، در كاسه ای بریزید.
 
٭مدت زمان لازم برای بخارپز كردن ماهی یا مرغ ، بستگی به ضخامت آنها دارد.
دلخواه :1 قاشق سوپخوری سس سویا
 
برای 2 نفر
نكته های آشپزی :
تكان دادن سبد دستگاه بخارپز كمك زیادی به كشیده شدن آب اضافه سبزیجات پخته شده می‌كند ، كه این كار از آبكی و بیمزه شدن سالاد جلوگیری می‌كند .سعی كنید كدو را بیش از حد نپزید چون زیاد پختن آن باعث بیمزه شدن سالاد و كدر شدن رنگ كدو می‌شود..
 
 
 خوراك بادمجان و نخود
این غذا نمونه بسیار خوبیست كه نشان میدهد غذاهای گیاهی نیز تا چه اندازه می‌توانند خوشمزه باشند. تركیبی از ادویه های تند ، طعمی‌تند و دلپذیر به آن می‌دهد بدون اینكه كالری زیادی داشته باشد.
مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این سالاد : 35 دقیقه
مواد لازم :
1 عدد پیاز بزرگ كه نازك خرد شده است
5 عدد سیر متوسط له شده
1عدد فلفل دلمه ای قرمز متوسط كه از وسط نصف و سپس به قطعه های مربعی5/2 سانتی تقسیم شده است.
1 عدد بادمجان كه به صورت قطعه های 5/2 سانتی خرد شده است.
ورقه های نازك فلفل قرمز
2 قاشق چایخوری زرد چوبه
نصف قاشق چایخوری تركیب ادویه های تند
450 گرم نخود پخته
450 گرم عدس پخته
نصف فنجان سس گوجه فرنگی
1 و یك چهارم فنجان +1 قاشق سوپخوری عصاره سبزیجات (سبزیجات دلخواه را با كمی‌نمك و فلفل در آب جوشانده و سپس از این آب استفاده می‌كنیم )
نصف فنجان كشمش
1 قاشق سوپخوری گشنیز ریز شده
نمك و فلفل برای مزه دار كردن
 
طرز تهیه :
1) 1 قاشق سوپخوری از عصاره سبزیجات را در قابلمه ای گرم كنید. پیاز را كه به صورت پیازداغ درست كرده ایم به این عصاره با درجه حرارت متوسط اضافه كنید و بگذارید 5 دقیقه بپزد. سیر ، فلفل دلمه ای قرمز ، بادمجان ،‌ادویه تند ، و زردچوبه را هم اضافه كنید. برای 1 دقیقه خوب به هم بزنید تا مواد كاملاً مخلوط شوند و بعد عصاره سبزیجات و سس قرمز را اضافه كنید.دوباره مواد را هم زده و درِ قابلمه را ببندید تا با درجه حرارت كم به مدت 15 دقیقه بپزد. مرتب یا حداقل تا زمانیكه فلفل دلمه ای و بادمجان نرم و لطیف شوند ،آنها را هم بزنید.
 
2) نخود ، عدس ، ورقه های فلفل قرمز و كشمش را اضافه كنید . بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد. مواد را با نمك و فلفل مزه دار كنی د. این غذا را همراه با آبِ آن و كمی‌گشنیز بر رویش، سرو كنید.
 
برای 4 نفر
پیشنهادی برای سرو كردن :  با سالاد كلم مدیترانه ای سرو شود( این سالاد از مخلوطی از 2 عدد كلم بروكلی  متوسط خرد شده،2 قاشق سوپخوری آبلیمو ، 1 قاشق چایخوری سس سویا ، 3 عدد سیر متوسط له شده ،كمی‌روغن زیتون خالص و نمك و فلفل ،تهیه می‌شود- كه ابتدا كلم را در دستگاه بخار پز پخته و سپس بقیه مواد را نیز به آن اضافه می‌كنیم.)
 
نكته های آشپزی :
خرد كردن بادمجان و فلفل دلمه ای در اندازه های 5/2 سانتی باعث می‌شود كه ادویه ها كاملاً به خورد غذا برود بدون اینكه سبزیجات، زیاد از حد پخته شوند . این دستور غذایی طوری تهیه شده است كه به سرعت آماده شود . با وجود این ، زمانیكه ادویه تند و زردچوبه را اضافه می‌كنید ، قبل از اضافه كردن عصاره ، بگذارید خوب بجوشد ( حداقل یك دقیقه ) . با این كار طعم بیشتر و بهتری خواهید داشت .
 
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ


:: موضوعات مرتبط: آشپزی وتغذیه , اموزش انواع مواد غذایی , ,
تاریخ : شنبه 16 / 2 / 1393
بازدید : 3202
نویسنده : خورشید

 

 

مواد لازم

برنج :۴ ليوان

ماست :۳ ليوان

زرده تخم مرغ ۶ عدد وسفيده تخم مرغ يك عدد

روغن :۲/۱ ليوان

ادويه شامل دارچين وزيره وهل به نسبت مساوي :۲ قاشق چاي خوري

مرغ :يك كيلو

خلال بادام وپسته وزرشك :به مقدار لازم

كره :۲۰ گرم

طرز تهيه:

برنج را خيس مي كنيم وبعد مي جوشانيم وصاف مي كنيم.كمي برنج را زنده بر مي داريم.

مرغ را با يك حبه سير وپياز وكمي زعفران ونمك مي گذاريم بپزد بطوريكه حدود ۲/۱ ليوان آب داشته باشد وبعد استخوان هاي مرغ را جدا مي كنيم.

در ظرف اول(قرمز) ۳ زرده تخم مرغ ونصف روغن ونصف زعفران راخوب مخلوط مي كنيم.

در ظرف دوم (سفيد)مابقي زرده ها وسفيده وروغن وزعفران و همه ماست را مخلوط مي كنيم وحدود ۲-۳ ساعت گوشت هاي مرغ وكمي ادويه را در آن مي ريزيم تا خوب مزه دار شود وبعد گوشت ها را خارج مي كنيم .حدود يك ليوان از مايع ظرف دوم را به ظرف اول اضافه مي كنيم وبعد آب مرغ در ظرف دوم مي ريزيم.

 

 

حدود ۳/۱ برنج را با محتويات ظرف اول مخلوط مي كنيم خوب با كفگير ته ظرف تفلون چرب شده صاف مي كنيم وكمي هم با كفگير فشار مي دهيم .مرغ ها را روي برنج در تمام نقاط ظرف پخش مي كنيم.ومابقي ادويه را روي مرغ مي پاشيم وسپس خلال بادام وپسته وزرشك را روي مرغ مي ريزيم.

 

در نهايت بقيه برنج در ظرف تفلون صاف مي كنيم ومحتويات ظرف دوم روي برنج و ديواره هاي ظرف مي ريزيم روي آن كره داغ مي دهيم .روي ظرف را فويل مي كشيم.وچند تا سوراخ در فويل ايجاد مي كنيم.آن را در طبقه وسط فر ودر حرارت ۱۴۰ درجه سانتي گراد به مدت ۵/۱ ساعت قرار مي دهيم.

ميتوانيم ته چين را به صورت درسته با خلال پسته وبادام وزرشك تفت داده شده در كره تزيين كنيم

 

 

يا اينكه برش داده وآن را در ديس بچينيم وسپس تزيينات را كامل كنيم 



:: موضوعات مرتبط: آشپزی وتغذیه , اموزش انواع مواد غذایی , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 973
بازدید ماه : 6116
بازدید کل : 289976
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com