عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 / 3 / 1393
بازدید : 1649
نویسنده : خورشید

کلاه هوشمندی که مغز را نقشه برداری می‌کند

پژوهشگران شیوه نوینی را برای جایگزینی دستگاه های رایج اسکن های مغزی ارائه کرده اند.
کلاه هوشمندی که مغز را نقشه برداری می‌کند

55 آنلاین:  اسکن های MRI که برای نقشه برداری از مغز بسیار رایجند، برای کودکان و بیمارانی که وسایل الکتریکی مانند ضربان ساز، حلزون گوش و محرک های اعماق مغز در بدنشان ایمپلنت شده است مناسب نیستند.

میدانهای مغناطیسی استفاده شده در اسکن های مغزی معمولی می تواند عملکرد و یا حتی ایمنی ایمپلنت ها را مختل کند.

محققان دانشگاه واشنگتن اکنون یک کلاه هوشمند ساخته اند که سیستم اسکن مغزی جدیدی است که نورهای ریزی را به سر می تاباند و مانند اسکنر مغناطیسی مغز کار کند.

این تجهیزات از فناوری موسوم به " توموگرافی پراکنش اوپتیکال " (DOT) استفاده و با تشخیص نور عبور یافته از سر و گرفتن تغییرات پویا در رنگهای بافت مغزی کار می کند.

تجهیزات جدید DOT دو سوم از سر را پوشش می دهد و برای نخستین بار می تواند فرایندهای مغزی که در مناطق مختلف و شبکه های مغزی روی می دهد را تصویر برداری کند.

" جوزف کالور " از دانشگاه واشنگتن گفت: وقتی فعالیت عصبی یک منطقه در مغز افزایش می یابد، خون دارای اکسیژن زیاد به بخش های مغزی فعال جریان می یابند و می توانیم این مناطق را تشخیص دهیم.

محققان، عملکرد DOT را با نتایج اسکن  fMRI مقایسه کرده و نتایج قابل توجه آن را گزارش کردند.

نتایج این تحقیقات درنشریه Nature Photonics منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر



:: موضوعات مرتبط: اختراعات , ,
تاریخ : شنبه 6 / 3 / 1393
بازدید : 2115
نویسنده : خورشید

اولین سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.

یعقوب پورحیاوی مخترع 17 ساله بوشهری ایده‌های بسیار خوبی را برای نوآوری دارد و اخیرا نیز سنگ قبر هوشمند را ساخته لست.

 پورحیاوی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سنگ قبر هوشمند اشاره کرد و بیان داشت: این سنگ قبر از شیشه پلاستیک ساخته شده است و دارای سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سیستم شستشو است.

 

اولین سنگ قبر هوشمند در ایران + عکس
 

وی ادامه داد: این سنگ قبر زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.

 این مخترع بسیجی بوشهری به دیگر ویژگی‌های این سنگ قبر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سیستم صوتی این سنگ قبر نیز هوشمند است و صدای صوت قرآن عبدالباسط و همچنین شروه پخش می‌کند.

 وی در ارتباط با هزینه‌های ساخت هر سنگ قبر نیز بیان داشت: ۲ میلیون تومان برای ساخت یک سنگ قبر هوشمند هزینه می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تجاری شدن این سنگ قبر باشیم.

 منبع: عصر دانا


:: موضوعات مرتبط: اختراعات , ,
تاریخ : جمعه 17 / 2 / 1393
بازدید : 2547
نویسنده : خورشید

چراغ قوه ای که با گرمای بدن کار می کند
یک دانش آموز 15 ساله کانادایی چراغ‌ قوه ای را طراحی و ساخته است که با گرمای بدن کار می کند.آن ماکوسینسکی دانش آموز دبیرستانی و چراغ قوه وی برنده نهایی جشنواره علمی گوگل شدند.


این چراغ قوه ال ایی دی با اثر گرما - برق کار می کند و نیروی برق خود را از نوسان سطح دما می گیرد. این چراغ قوه به نوعی طراحی شده است که وقتی یک طرف آن به واسطه گرمای دست گرم می شود هوا از سمت لوله خالی آن عبور کرده و آن را خنک نگاه می دارد.برق تولید شده با نوسان دما بین هر کدام از دو سوی پوشش چراغ قوه قدرت لازم برای روشن شدن چراغ های ال ایی دی را فراهم می کند.


آن ماکوسینسکی دو چراغ قوه مختلف ساخته است. چراغ قوه نخست با استفاده از یک لوله آلومینیومی ساخته شده که به علت خاصیت رسانایی حرارتی بالای آن به خوبی گرم می شود و چراغ قوه دوم با استفاده از یک لوله پی وی سی ساخته شده است.


هر دو چراغ قوه وقتی که تغییر بین دمای محیط و بدن بالاتر می شود، بهتر کار می کند. به عبارت دیگر هرچه محیط سردتر و بدن گرم تر باشد کار با این چراغ قوه ساده تر می شود. درحالی که این چراغ قوه ها با دمای 10 درجه سانتیگرادی کار می کند، اما باید اذعان کرد که نور آنها در دمای 5 درجه سانتیگراد بیشتر است.
براساس اظهارات این دانش آموز 15 ساله هر دو چراغ قوه برای 20 دقیقه نور ثابتی دارند و این نور ثابت حتی در دمای گرم تر نیز وجود خواهد داشت.


هزینه نهایی ساخت هر کدام از این چراغ قوه ها اندکی بیشتر از 25 دلار بوده است اما اگر آنها به تولید انبوه برسند، هزینه ساخت آن به طور قطع پایین تر می آید.قرار است ماکوسینسکی و دیگر 14 فینالیست جشنواره علمی گوگل در ماه سپتامبر به کالیفرنیا بروند تا برندگان در سه گروه سنی اعلام شوند و برنده جایزه بزرگ بورسیه 50 هزار دلاری گوگل و یک سفر به جزایر گالاپاگوس را دریافت خواهد کرد.


جشنواره علمی گوگل که با محدودیت سنی برگزار می شود یک رقابت علمی آنلاین است که به صورت سالانه با حمایت شرکت گوگل، لگو، سرن، نشنال جغرافی و ساینتیفیک امریکن برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: اختراعات , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 388
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 1551
بازدید ماه : 5374
بازدید کل : 289234
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com